Skrivet den: 2013-02-18 Klockan: 23:21:04

Real Life - Fortskaffningsmedlet

På begäran från Wildrose kommer här en Real Life om fortskaffningsmedlet som vi använder oss av. Och det har vi ju aldrig dryftat här så jag är inte sen med att trixa ihop något. Ja, sen är jag ju för det är ju måndag idag ;) Men det får vara så då denna veckan.
 
Veckans utmaning alltså. Det som jag kallar för Real Life och som ska handla om våra fortskaffningsmedel denna gång. Tills på TORSDAG har ni på er (nu när jag varit så lat i helgen och inte kommit till skott tidigare). Så kan vi alla läsa om hur vi åker omkring på fredag.
Alla välkomna såklart.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
 
 
 
Ja sedan lite drygt ett ÅR tillbaka, ja det var det där med tiden som springer iväg igen, så åker vi omkring i denna dyrgrip.
Som blev vår efter så mycket hattande fram och tillbaka att jag nästan gett upp hoppet om att en dag få åka bil UTAN att ha knäna uppe vid hakan.
För det var så vi åkte omkring, i en liten skokartong som när vi hade bilbarnstolen bakåtvänd bakom passagerarplatsen gjorde att co-piloten fick sitta med knäna uppe vid hakan. Så långt framskjuten var stolen. Fast det var ju bättre att co-piloten gjorde det än själva piloten NATURLIGTVIS ;)
 
Så här skrev jag ju i tillbakablicken från 2012:
"Vi höll ju på med det där med bilköpet och FUNDERADE >>> och slog helt ÖVERASKADE till på en >>>. Som till och med KOM när den bort (bör, borde, bort?) >>>. Och premiärandet i den >>>."
Men då hade vi funderat på denna i en vääääldigt lång tid innan dess.
 
Men det är NU det.
Historien hit har varit lång.
När jag först kom hit, det var ju med min väninna som sedemera blev min svägerska och det var ju på en sol-och-badsemester, med det har jag ju berättat om tidigare, så åkte Älsklingen omkring i en gammal skruttbil.
 
Jag kommer fortfarande ihåg när jag skulle kliva in i den för första gången och han skulle köra mig till stranden i Puerto Rico. Jag fruktade för mitt liv och trodde aldrig att vi skulle komma fram.
Än idag så skämtar vi om den där bilen.
Orange, jag kommer bara ihåg att den var orange. Med hål på motorhuven så det såg ut som att den hade varit i en skottlossning. Ask-koppen översvämmandes INNE i bilen och själv fick han sitta och hålla i dörren medans han körde för att den inte skulle trilla dän.
 
Det FÖRSTA jag sa när jag flyttade ner hit var att jag kommer ALDRIG mer att åka i den där bilen. Antingen så skaffar vi en ny, eller så åker jag hem.
Ja, jag är ju kvar....
Och det var DÅ som Ibizan, alias skokartongen kom in i vårt liv.
 
 
 
Nu är jag nyfiken på:
- Vad använder ni för fortskaffningsmedel i er familj?
- Hur kommer det sig?
- Finns det någon historia bakom tillkomsten?
- Några andra anekdoter om fortskaffningsmedel som du råkat ut för?
- Och VAD för fortskaffninsmedel drömmer du om?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ TORSDAG, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På TORSDAG kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y
 
 
Tidigare Real Life under 2013:
- Alla hjärtans >>> med sammanställningen >>>
- Teknisk >>> med sammanställningen >>>
- Mobiltelefon >>> med sammanställningen >>>
- Klädvårdshörnan >>> med sammanställingen >>>
- Julen 2012 >>> med sammanställningen >>>
- Real Life Årskrönika >>> med sammanställningen >>>

Kommentarer
Postat av: RackarTuss

Hej!
Kör en 4-hjulare, en hög sak, lite som en SUV.
Behövs för att ta sig fram där jag bor.
Må så gott :)
RackarTuss

Svar: SUV? Vad är det? Och var bor du? Ute i bushen ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Josephine

Bra blogg!:)

Svar: Tack!
Yohanna i Las Palmas

2013-02-19 @ 17:17:40
URL: http://nattstad.se/josephineF
Postat av: Kenneth

Vi åker volvo S70

Svar: Mycket volvo här ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-19 @ 18:19:59
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Therese

Å du, det VAR filtret so mvar igentäppt, så maskinen rullar nu med en ny omgång sängkläder, hallelulja!

Svar: Grattis! Jag sa ju att det var så det var :D
Yohanna i Las Palmas

2013-02-19 @ 20:27:21
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Caroline

Klart jag hänger med på denna, köra bil är något jag gillar och gör nästan dagligen.
http://barbaskon.blogspot.se/2013/02/fortskaffningsmedel.html

SUV = Stadsjeep (Sport Utility Vehicle)
Som den bilen jag drömmer om i mitt inlägg...

Svar: Kalaskul. Jag kikar in på en gång.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-20 @ 00:39:07
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Jenny

http://jennysviktigaliv.blogg.se/2013/february/fortskaffningsmedel.html

Svar: Jag kilar in bums och kikar.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-20 @ 16:48:25
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Gardenhouse

Jag är med igen på real life...
Så rara ni är på svärmors kort :)
Kram Sussi

Svar: Ja visst är vi söta ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-21 @ 09:24:17
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Anna

Bidrag inlämnat!
:-)

Svar: Det tackar jag för.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-21 @ 13:44:14
URL: http://pajver.blogspot.com
Postat av: ann-Mari

Hej Yohanna, jag är med :)
trevlig kväll!
Ann-Mari

Svar: Skitbra, jag går in och läser.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Ansibecki

Sådärja. Passade mig perfekt att ha tills ikväll på mig den här gången :)

http://ansibecki.blogspot.se/2013/02/real-life-fortskaffningsmedel.html

Svar: Bra! Jag har antecknat.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-21 @ 20:55:00
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0