Skrivet den: 2006-03-29 Klockan: 19:51:15

29 Mars 2006 Sol sol sol

Las Palmas +25 grader och sol med några molnsnuttar
I helgen vågade vi oss ut på stranden. Vita och fjälliga som vi var, ja mest jag för Octavio är chokladbrun året om. Vi hade smörjt in oss, packat matsäck och var utrustade med diverse tidsfördriv. Efter första dagen var solskydd 8 slut och jag var röd som en kräfta om rumpan. Vi inhandlade solskydd 12 för nästkommande dag.
Söndagen fick jag tillbringa under parasollet, dels pga min röda rumpa och dels eftersom jag gått ut med Celeste på kvällen innan och hade en antydan till påsar under ögonen :)
Ja vi hade en underbar helg och en fin start på våren som kommit hit. Fast för mig känns det som sommar med 37 grader på stranden och 20 i vattnet.
Hoppas att det blir lika fint nästa helg........

/Yohanna

PS Grattis pappa som fyller 60 år idag och firar den på hemlig ort i Sverige DS

Hipp hipp HURRA!!!!!!


Skrivet den: 2006-03-24 Klockan: 22:26:41

21 Mars 2006 Fotboll hos Choi´s

Las Palmas
På kvällen spelade Barcelona mot Getafe och vann med 3-1. Vi var där som vanligt i baren Choi´s och tittade. Octavios arbetskamrater kom förbi och tittade med oss. Kvällen slutade på krogen och vi kom hem vid 8 på söndagsmorgonen.

Fotboll hos Choi´s


Skrivet den: 2006-03-24 Klockan: 22:21:31

21 Mars 2006 Las Canteras

Las Palmas +25 grader och strålande sol.
Vi har haft underbart väder i ca två veckor men först idag tog jag mod till mig och gick ner till stranden för att promenera och lufta mina vita ben.
I morgon tar jag med mig bikini, solskydd och handduk......
UNDERBART!!!!!!!

Las Canteras


Skrivet den: 2006-03-16 Klockan: 23:45:52

16 Mars 2006 Yohanna shoppar med Uli & Lukas

+25-30 grader och strålande sol, klarblå himmel.
Jag har inte skrivit på länge för vi har haft och HAR fortfarande virus!!!! Eller spyware. Det heter Spy-sheriff och jag får inte bort den, den förnyar sig varje gång jag startar om datorn, BLLÄÄÄÄÄÄ
Jag skickar i alla fall nått.
I dag var jag och shoppade med Uli och lille Lukas som är en månad och en vecka nu. Han sover som vanligt och säjer inte ett knyst. Jag passade på en sekund när han öppnade ögonen att hålla honom ett tag, så fick jag det gjort.....
Mamma Uli tog detta kort när han är på väg att somna igen. Sedan promenerade vi vid havet för att få bort några av dagens kalorier.
Här kan ni se flera bilder på Lukas, det är Ulis logg (på tyska och spanska): http://uanguioylukas.blogspot.com/

Yohanna & Lukas

Skrivet den: 2006-03-03 Klockan: 14:49:34

3 Mars 2006 Fredag igen!

Las Palmas: +20 grader, sol med lite moln.
Ja då var det fredag igen och jag ska iväg till svärföräldrarna för att äta lunch.
Men tänkte berätta lite först om hur helgen var. Vi åkte ju iväg till ön La Palma som ligger längst ut i havet och det var nära att vi inte kom tillbaka för vädret slog om och det blåste storm så flygplatsen stängde och alla flygningar ställdes in. Det var ingen som kunde landa på ön. Men precis när vårt plan skulle avgå så beslöt man att det var tillräckligt säkert att landa på ön igen. Så vi kom hem tillslut, bara två timmar försenade. Men det hängde på gärdsgården....

Ja på La Palma har man en speciell tradition på stora karnevalsdagen som var på måndagen (27e). Man firar hemvändandet av alla de kanariebor som for till Kuba under svältåren för att tjäna pengar till dem som stannade hemma.
Då klär alla ut sig till hemvändare, typ vit linnekavaj och dräkt med halmhattar. Man har väskor fyllda med papperspengar och är fullhängda med juveler och så kastar man talk (barnpuder) på varandra.
På morgonen så anländer ett skepp till huvudstaden Santa Cruz och under hela dagen så går folk omkring på gatorna och dansar och spelar.
Vi anlände till staden vid 12-tiden och i varenda hörn så stog en orkester och spelade Kubansk musik och alla, unga som gamla var utklädda och spelade med i leken.
Polvo
Annars är ön La Palma väldigt annorlunda mot Gran Canaria. Ön är väldigt grön för det regnar ganska ofta. Den är ganska hög och det sluttar väldigt brant ner till kusten, det finns nästan inget slättland. Runt toppen ligger det som ett ständigt moln och det är en väldig temperatur skillnad mellan uppe och nere. På lördagen när vi kom så var det strålande sol och jättevarmt. När vi sedan åkte upp i bergen var det helt grått, kallt och det regnade.
La Palma

Vi åkte med ett gäng kompisar från Gran Canaria och självklart klädde vi ut oss vi också. Fler bilder finns på hemsidan: www.yohanna.se

Vi



RSS 2.0