Skrivet den: 2012-01-09 Klockan: 12:15:38

I dag börjar vardagen

Måndag.
Ny vecka.
Nytt år.
Alla helgerna är slut.

Ja inte riktigt slut. Julen slutar på fredag. Men på något sätt så känns det som att NU börjar verkligheten, vardagen. Nu är det slut på alla helger och jul.

Jisses vad trött jag var i morse när mobilen ringde. Jag visste inte riktigt vart jag var. Det var bara att kasta sig ur sängen för att inte somna om på direkten. Ungarna var trötta också. Guldklimpen ville INTE gå upp och bara grät och grät tills TV kom på. Lillskatten hade visserligen inga problem med att vakna i gryningen, men så fort som vi kom hem från skollämningen nu och ätit frukost, så ville hon gå och lägga sig igen. Och somnade på tre röda. Trots att fasadjobbarna bankar så det står härliga till.

Jag funderar på att plocka bort all pyntning.
Det känns som det.
Jag vill inte, det känns så sorjligt och min gran >>> är så fin. Men det känns som det är över för i år nu. Nu stundar nya tider. Nu väntar karnevalen runt hörnet. Och det känns som vår i luften nu när solen skiner.

Jag kan tyvär inte rapportera om utomhustemperaturen för den nya termometern som kom med tomten har inte hunnits spikats upp än. Men det är LITE kyligt i luften. Jag är inte riktigt sugen på att gå i shorts. Men det luktar nyklippt gräs i det öppna fönstret.
Vår-feeling ;)

Jag måste ju starta veckan med en måndagslista a´la jennyn:


- att konserten igår >>> blev så lyckad tillslut. Jag har FORTFARANDE lust att se filmen Mamma Mia igen och sjunga HÖGT till Abba-låtar.

- att efter att trott att jag skulle dö när mobilen ringde i morse så har humörets ändrats och jag kan nu se lite ljusare på livet. Jag tror inte längre att jag ska dö ;)

- att jag/vi ÄNTLIGEN är friska från den HEMSKA förkylningen som hållit i sig sedan början på november >>>. Nu fattas bara att få bort det onda i revbenen så är jag kalas igen.

- att julen, nyår och trettondagen varit mysiga och härliga, trots att det varit som det varit. Jag är, i det stora hela, mycket nöjd med min jul.

- att idag kör "operation fettsanering" och beach 2012 igång på riktigt igen. Och nu tänkte jag bjuda in er som också har målet att bli sundare till våren, att komma med mig. Håll utkik här under dagen så kommer instruktioner.

- att vi fortsätter med real lifen och denna veckans uppgift är att köra en julgransplundring. Sammanfatta julen, berätta om något som hände, blev något annorlundare, hur är en julgransplundring, när plockar man undan julen, hur känner du efter årets högtider osv. Man kan spinna på i det oändliga. Jag återkommer med en sammanställning av enkäten och de nya spelreglerna. Men fundera på veckans inlägg så länge.

Nu kör vi igång här med MÅNDAG och vardag. Mot våren ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack desamma! :D

allt bra med dig eller? bor du i las palmas? :o

Nu har du chansen att vinna länkning på min sida, om du är intreserad! :D

2012-01-09 @ 12:32:07
URL: http://ninass.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Åh sol, så underbart :) jag skulle verkligen behöva sol och lite värme nu känner jag.

Önskar dig en fin måndag, och real-life kommer nog under dagen :) Kram vännen

2012-01-09 @ 14:14:35
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Petra

Burra ja - här funkar inte shorts längre... så mycket viking är jag inte! Jag byltar glatt på mig på morgonen - och sen åker lager för lager av mitt på dagen - och sen på igen ;-)



Vardag här igen också... känns lite underligt och konstigt men ganska okej!



Kram Petra

2012-01-09 @ 14:48:40
URL: http://bloggen.willvin.se/
Postat av: Happy

Hej där!



Har läst ikapp lite efter några veckors frånvaro. Måste bara ge dig beröm för din nya snygga frisyr. Jag älskar verkligen när håret är sådär androgynt och busigt kort. Har varit allt ifrån helblond och snaggad till att ha haft långt knallrött hår. Gillar variation. Just nu kort hår men lite längre än ditt. Men blir sugen på att klippa det ännu kortare. Vi får se, nästa planerade åtgärd är massor av ljusa slingor :-)



Ja, nu börjar vardagen igen. Men jag är nöjd med det, om en vecka går jag på ett tiomånaders vikariat och ser verkligen fram emot att börja arbeta igen :-) Fast tidiga morgnar blir ju lite tufft att tackla ett tag...



Kram!

2012-01-09 @ 15:01:25
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: gunsan

Hihi, operation fettsanering, det låter det;))



Ikväll har jag i vilket fall inte moffat i mig mörk choklad, men det är ju liksom lite svårt när man vinner mörk choklad;)))



kramizzzzzz

2012-01-09 @ 23:08:09
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0