Skrivet den: 2011-11-30 Klockan: 13:24:29

Host host host

Jag önskar SÅ att jag kunde sitta här och skriva att vi alla är friska och krya som nötkärnor, att julen klappar på dörren med första december i morgon och att alla förberedelser och stämning är under kontroll och förberett.

Japp det önskar jag. Men jag är så jäkla dålig på att ljuga. I går när vi var hos doktorn för efterkontroll av Alexanders öroninflammation som han hade förra veckan. Och doktorn frågade hur det hade gått med medicinen som JAG bestämde mig för att hoppa över >>>, ja då dog jag nästan av förlägenhet.
Men jag sa inget.
På liknande sätt går det visst till i Turkiet, där "Sand mellan tårna" har haft samma dust med sin läkare. >>>

HADE det varit vår vanliga barndoktor som jag har förtroende för, ja då hade jag KANSKE sagt något. Men nu, nej det stuntade jag i.
Jag var inte på stridshumör ;)

Men trumhinnorna var läkta och fina, UTAN antibiotika intag. Så då är det väl 1-0 till mig på den fronten.

Hos mig har flunsan gått vidare till nya höjder och jag hoppas verkligen att det är tillfrisknande och en positiv utveckling det här.
Jag bestämmer mig för att det är så.
Jag KÄNNER mig bättre i kroppen och behöver inte ta Alvedon var 6:e timme. Kanske är det därför som jag "känner" mig bättre men ändå mår dåligt. Fattar ni? Jag är ju utan Alvedon-ruset och då mår jag ju dåligt. Men ändå så känns det i alla fall som att det är på bättringsvägen.

Lite flummigt va?
Och det är väl så jag känner mig. Lite luddig i skallen. Såg här till exempel att jag skrivit i gårdagens inlägg att det var lördagskvist. På en tisdagskvist.
Ja jag har väl inte alla getter hemma, men det KÄNNDES faktisk som lördag igår.

Flunsans nya höjder här bestås av en otroligt retlig hosta. Killar i halsen mest hela tiden och så måste jag hosta. Fast det är bara sån där fjanthosta som inte river rent på något ställe alls utan bra står och slirar på stället.
Jag hostar så mycket att jag får träningsvärk i hela överkroppens framsida. Kan detta vara någonting som kan räknas istället för plankan.
Kan DETTA ge magrutor?
Jag hoppas innerligt på det.

Ett annat stort problem med hostan, om nu träningsvärk i uppbyggande magrutor kan klassas som problem, är ju att man blir ju ständigt påmind om att man fött två barn.
Hänger ni med?
Jag blir ju ganska så bryskt påminns varje gång som jag hostar, att jag nog inte gjort mina knipövningar så noggrannt som jag borde.

Jag trodde att jag låg ganska bra till på den fronten ändå och att jag haft gott läkekött. Nu i mitt slirhostande tillstånd så kan jag avslöja att jag är inte ens i närheten av att bli godkänd. Åtgärder måste tas och det i det skyndsammanste om inte detta hus bindförråd ska gå slut i ett naffs och husets hemmafru ska bli av med det sista av sin värdighet. >>>
Jobba jobba jobba....fast i skymundan så att säja ;)

Jag har sett att svenska apoteket har utrustning som enligt utsagor ska ge både snabb och god effekt.
(Bild lånad från: Healthstore)
Ska man våga sig på?
De finns i sexshoppar också har jag "hört". Fast då är de till för ett helt annat problem va?
Jag är ju inte så kunnig på detta va hö hö ;)

Ja det var denna dags bikt och pinsamheter.
En annan är väl att jag funderar på att ringa Älsklingen och be honom komma med hämtmat. Jag har ingen inspiration alls gällande matlagning. Efter en orolig natt med Irma som haft skyhög feber så borde jag passa på när hon sover nu och lägga mig på soffan.
DET har ni inte hört förut va?
Nej mammas flunsa OCH 4 hörntänder på G var ingen höjdarkombination, tror jag att Irma skriver under på.

Soffa, hämtmat, soffa, hämtmat...
Och så säjer de att den sjuke bara har en önskan ;)

/Y

PS Jag återkommer ikväll med sammanställningen av våra arbetsfördelningar i hemmen. Så passa på att berätta nu. Det är många timmar kvar. DS


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Testa, jag tror säker dom hjälper...om du verkligen använder dom.

2011-11-30 @ 13:40:40
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Alfva - i preggoland!

Oj, finns det såna hjälpmedel alltså? Jag kör mina knipövningar för att slippa få problem sen, men det är ju ingen garanti tyvärr...

Tycker faktiskt ni får ta och bli friska nu, ni har ju legat i evigheters evigheter känns det som (nåja)!



Åh, det där med arbetsfördelning missade jag helt... Men vi är inte lika jämställda här kan jag säga. Och då menar jag inte att jag får slita arslet av mig direkt.



Krya på er!

2011-11-30 @ 17:12:23
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Hmm... ja dessa knipövningar som man inte gör... Man borde väl vara klok och göra dom INNAN man får besvär...



Nä nu hoppas jag basiluskerna släpper taget om er. Där har dom härjat alldelens för länge!

Kram och krya på!

2011-11-30 @ 17:48:26
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Sand mellan tårna

Mycket som är lika. Läser en blogg av en svensk tjej som bor i Grekland och det är samma där.

Krya på er nu!! Ta lite antibiotika vet ja ;)

2011-11-30 @ 17:50:48
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Anna

Din stackare vad envisa baskilusker du har råkat ut för! Skickar mina varmaste krya-på-dig-hälsningar från ett regnigt och mörkt Sverige!

2011-11-30 @ 18:08:58
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Vuxenmamman

Krya på dig! Du kommer garanterat att vara frisk snart.



Hann inte med att skriva real life igår....tentaplugg...

KRAM

2011-11-30 @ 19:14:34
URL: http://vxenmamman.wordpress.com
Postat av: mankan

Pröva Cinfatós nästa gång du känner att nåt är på gång. Motar Olle i grind väldigt bra om man tar det på ett tidigt stadium - inte när det redan gurglar i lungorna ;-). Den aktiva ingrediensen är förbjuden i Sverige... men jag får inga som helst biverkningar.

2011-11-30 @ 21:12:56
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Krya på dig!

2011-11-30 @ 21:32:52
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Hanna

Krya på er! Tycker så synd om er... kram

2011-11-30 @ 21:51:25
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Åsa

Å du skriver så jag bubblar av skratt här! Underbara lilla människa, du måste ju va skytt va ? ;-)

Kram på dig nu!

2011-11-30 @ 22:14:19
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Ninja

Jag trodde det var vi infrusingar som råkade ut för influensor och dylikt....men jag hade öroninflammation på Barbados....badade för mycket i poolen tror jag.

2011-11-30 @ 22:19:47
URL: http://nordtellus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0