Skrivet den: 2012-01-03 Klockan: 12:48:52

Real Life - Nytt år med kick off

Jag sitter här och skriver i min nya almanacka.
Den är alldeles ny och tom. Det finns massor med plats för det som ska hända.
Jag fyller den med alla hållpunkter detta år, födelsedagar, helgdagar och annat som är ständigt återkommande år från år.



Vissa saker är viktigare än andra och får absolut INTE glömmas bort ;)



Funderar samtidigt på detta med Real Life som vi nu har kört i snart ETT år.
Ska vi fortsätta?
Behövs något förnyas?
Eller håller detta på att bli uttjatat?

Vi kör Real Life - Nytt år, denna veckan. Men så behöver jag också få lite svar på några frågor och köra en kick off med mig själv, om Real Lifens vara eller icke vara.

Men först NYTT ÅR.
Jag ger inga nyårslöften, jag brukar alltid glömma bort att hitta på några. Däremot så brukar jag försöka att hitta på mål och uppgifter åt mig själv mest hela tiden. De flesta av dessa glömmer jag bort också ;) eller misslyckas med. Men jag tröstar mig själv med att om man siktar mot stjärnorna så når man trädtopparna.
Hur har ni det med nyårslöftena?
Ger ni?
Lyckas ni?
Glömmer bort dem?

De viktigaste löftena tror jag, är inte de stora, de näst intill omöjliga att genomföra. Utan de små, de som man lyckas med varje dag och som bildar livet. De löftena måste vara bra, så att själva livet som de formar blir bra på slutändan.
Hänger ni med på vad jag vill säja?

Jag har stora mål detta år som att gå ner de sista kilona i "operation fettsaneringen", att få färdigt åtmindstånde en av mina böcker och komma på ett sätt att ge ut den. Att få komma till Sverige nästa vinter och kunna visa julen där för min familj. Att få färdigt Irmas rum så hon kan få flytta in där och få något eget.

Men jag har också små, vardagliga mål som att komma tillrätta med min mamma-roll. Under året som gått så har det mest handlat om bebis-Irma och allt som handlar om bebistiden. Allt är nytt, det händer så mycket, alla måste hitta sin plats i familjen.

Men sakta och säkert så har jag vant mig vid hur livet har blivit nu och VÅGAT lita mer på min och Älsklingens förmåga. Jag har vågat slappna av och släppa taget lite.
Jag har vågat gått ut med tjejerna.
Jag har vågat lämna Irma.
Jag har vågar ta mig tid för mig själv.
Och lite i taget så börjar livet att återgå till någon form av normalt efter ett år fyllt av bebiskaos ;)

DET ska jag fortsätta att jobba på under året. Så att jag kan hitta en Yohanna som jag trivs med. Och så att min familj kan bli den kanonfamilj som jag tror att den har potential för att vara.

Vad har du för mål 2012?
Stora eller små.
Vad önskar du ska hända, vad vet du ska hända, vad ska du se till händer?

* * * * * * * *
Och nu en liten enkät där det viktigaste inte är att du berättar vem det är som svarar. Om du vill går det bra att vara anonym eller hitta på ett namn. Det VIKTIGA är att det kommer fram ärliga svar.

1. Vad tycker du om Real Life-upplägget?
a. Bra, försöker vara med så ofta jag kan.
b. Kul att läsa om andra men vill inte vara med.
c. Urtråkigt
d. Likgiltig

2. Varför är du INTE med om du nu inte är det?
a. Kommer inte på något att skriva.
b. Det passar inte in på min blogg.
c. Vill inte göra reklam för en annan blogg på min blogg.
d. Glömmer bort. / Har inte tid.
e. Annat, nämligen....

3. Behövs det något nytt i upplägget?
a. Nej det är bra som det är.
b. Det håller på att bli uttjatat.
c. Hitta på något nytt!

4. Vad är det som är bra?

5. Vad är det som är dåligt?

6. Tips ;)

Nu kör vi så länge så får vi se vad kickoffen ger för något.
Skriv och berätta på bloggen och skicka in länken i en kommentar till detta inlägg.
På onsdag kväll så gör jag en sammanställning över det som vi vill lyckas med under 2012.

Om de andra REAL LIFarna under året, kan man läsa i kategorin just REAL LIFE. Och uppkomsten, det var ju detta >>>.

Vi hörs!
/Y

Kommentarer
Postat av: Sand mellan tårna

Mina svar...

1. Vad tycker du om Real Life-upplägget?

a. Bra, försöker vara med så ofta jag kan.

b. Kul att läsa om andra men vill inte alltid vara med.





2. Varför är du INTE med om du nu inte är det?



d. Glömmer bort. / Har inte tid, inte lust just då.





3. Behövs det något nytt i upplägget?

a. Nej det är bra som det är.



4. Vad är det som är bra?

Inga konstigheter, roliga och såpass lätta att alla kan vara med.



5. Vad är det som är dåligt?



6. Tips ;)

2012-01-03 @ 13:49:36
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Marie-Louise

Jag vill INTE att du slutar med real-life, jag gillar det skarpt. Ska försöka svara på dina frågor senare idag. Kram fina

2012-01-03 @ 13:53:06
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Hej hopp Yohanna!

Jag har ju inte följt dig så länge så jag kan inte säga att jag tröttnat på Real Life uppdragen. Jag ska försöka svara på din enkät. Ärligt naturligtvis men inte anonymt ;)



1. Vad tycker du om Real Life-upplägget?

a. Bra, försöker vara med så ofta jag kan.

Och ibland

b. Kul att läsa om andra men vill inte vara med.



2. Varför är du INTE med om du nu inte är det?

a. Kommer inte på något att skriva.

d. Glömmer bort. / Har inte tid.



3. Behövs det något nytt i upplägget?

a. Nej det är bra som det är.



4. Vad är det som är bra?

Enkelheten, inte så krångligt



5. Vad är det som är dåligt?

Inget är dåligt! Det vill jag att du ska veta när jag ger mina tips. Det är ingen kritik. Ok?



6. Tips

"Bädda" inte in Real Life uppdragen i ett inlägg utan gör enbart ett speciellt inlägg om uppdraget. Kort och tydligt.

Sammanställningarna, som jag beundrar dig att du gör, för vilket jobb!, bör vara kortfattade. Förstår att det kan vara svårt att göra en kort sammanfattning, men jag tror det är viktigt framförallt om många är med :)



Kram kram

2012-01-03 @ 14:18:32
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Victoria

Alltså, jag har ingen blogg - än - men håller på och försöka få till en så jag också får vara med i dina Real-Life uppdrag! Så jag är helnöjd med upplägget och tycker det är jättekul!

2012-01-03 @ 18:36:25
Postat av: Ansibecki

Du verkar ha väldigt bra och vettiga mål inför året. Väldigt stort lycka till med dem! :)

Nu ska jag försöka svara på frågorna.



1. Vad tycker du om Real Life-upplägget?

a. Bra, försöker vara med så ofta jag kan.



2. Varför är du INTE med om du nu inte är det?

a. Kommer inte på något att skriva

d. Glömmer bort. / Har inte tid.



3. Behövs det något nytt i upplägget?

a. Nej det är bra som det är.



4. Vad är det som är bra?

Att få tips om vad man själv ska skriva, samtidigt som man sedan får läsa om de andra.

Kul att få fler läsare till sin egen blogg och kul att själv upptäcka nya bloggar av de som är med.



5. Vad är det som är dåligt?

Inget som jag kommer på. Möjligtvis att man inte hinner/ orkar läsa inläggen för det ofta är mycket text. Men jag skriver själv väldigt långa inlägg så det är inget klagomål.



6. Tips ;)

Låt läsarna komma med förslag på ämne! Fast det kanske du redan haft med och jag har missat det ;)



Ha en fin kväll!

Får se om jag hinner vara med denna gången...

2012-01-03 @ 19:52:29
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Fnulan

Jag har inte varit med så jag vågar inte svara.. Men jag kan säga att jag gillar en tom kalender, LOVLEY!

2012-01-03 @ 21:39:08
URL: http://fnulan.se
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jag ÄLSKAR Real-Life och det får mig (de gånger jag lyckas och hinner vara med) att ge mig själv en eftertanke om vem jag är och vad jag håller på med eller vad det är jag gjort som kan vara av nytta/onytta!



Jag vill, jag vill, jag vill att det fortsätter!



Kram

2012-01-03 @ 21:41:00
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: gunsan

Tjohejsan,, när jag får tillgång till min kära Lappis så ska jag svara på enkäten o jag säger bara det, go go Yohanna;))



Tycker också att du har toppen-målsättningar inför nästa år, du kommer att lyckas, känner dig bara lite genom bloggen, men det räcker för att jag ska kunna säga så;))



Nyårslöften.....ger inga o tar inga, jag kan i vilket fall inte hålla dom;))



kramizzzzzz

2012-01-03 @ 22:20:27
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Freja

Jag blev nyfiken på dina bokprojekt, kan du inte berätta lite om dem? Om Real Life tycker jag bra, önskar jag kunde vara med lite oftare, kanske om du har någon dag längre för att göra ett bidrag?

2012-01-03 @ 23:02:34
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: gunsan

http://nybogunsan.blogspot.com/2012/01/enkat-o-60-cm-sno.html



Sådärja min vän, nu har jag svarat;))



kramizzzzzzz

2012-01-03 @ 23:55:17
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Jenny

1. Vad tycker du om Real Life-upplägget?

a. Bra, försöker vara med så ofta jag kan.



3. Behövs det något nytt i upplägget?

a. Nej det är bra som det är. MEN ibland ar nytt bra sa jag svarar oxa:

c. Hitta på något nytt!



4. Vad är det som är bra?

Att man ska vara arlig, jag gillar helt enkelt att det ar REAL LIFE inte det polerade fina blogglivet.

5. Vad är det som är dåligt?

Om det vore daligt skulle jag inte vara med ;) Skamt a sido. Gillar det.



6. Tips

Far aterkomma om jag kommer pa nagot ;)

2012-01-04 @ 10:08:24
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: AnneliH





1. Vad tycker du om Real Life-upplägget?



b. Kul att läsa om andra men vill inte vara med.

Jag har nyligen hittat hit och har inte varit med någon gång men tycker att det är trevligt att läsa.



2. Varför är du INTE med om du nu inte är det?

d. Glömmer bort.



3. Behövs det något nytt i upplägget?

a. Nej det är bra som det är.



4. Vad är det som är bra?

Intressanta vinklingar



5. Vad är det som är dåligt?



6. Tips ;)

2012-01-04 @ 11:13:59
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Anna

Enkätsvar:

1: A

2. D (hinner inte alltid)

3: A

4: Gillar variationen av "ämnen", kul att få en inblick i andras vardagsliv!

5: Det som jag kan känna är att man inte alltid hinner få ihop ett inlägg från må till on. Särskilt då jag jobbar.

6: Tips: Lägg ut utmaningen på fredag så man hinner fixa under helgen. För lite tankeverksamhet och kreativitet är ju kul att få med i inläggen tycker jag. Ska det även fotas kan det ju kräva lite tid (och dagsljus). Jag vet att det inte ska vara några stylade inlägg men jag tror du förstår hur jag menar. I mitt fall så är bloggande inte så aktivt under veckodagarna då jag liksom inte hinner. Åker hemifrån till jobbet klockan 06.20 och hemma 16.30 - 17.00. Då ska mat fixas, ätas och diskas undan. Sedan träning på det och så är man hemma igen typ 20.30. I med lite käk i magen för att sedan försöka komma i säng senast 21.30. Att då hinna blogga är inte så högt prioriterat som du säker kan förstå. Tack och lov att jag inte har några barn att ta hand om då också...



Ska försöka få till ett inlägg till veckans utmaning då också, fick ju lite bonustid dessutom!

2012-01-04 @ 12:49:25
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Aspiga Celine Naminah

Det här är helt nytt för mig så jag har ingen aning om ifall jag gör rätt eller ej. Ska man svara här eller i sin egen blogg och vad är detta real life??



1. Vad tycker du om Real Life-upplägget?

- Inget svar passade, se upp. ;-)



2. Varför är du INTE med om du nu inte är det?

e. Annat, nämligen.... har inte sett detta innan och vill förstå hur det går till för att kunna ta ställning till om jag skall fortsätta.



3. Behövs det något nytt i upplägget?

a. Nej det är bra som det är. (tror jag)



2012-01-04 @ 15:53:23
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: gunsan

wow nu är jag ute i sista sekunden,

http://nybogunsan.blogspot.com/2012/01/nytt-ar-och-en-ny-real-lifer.html



hoppas att det inte är för sent;))

kramizzzzzzzzz

2012-01-04 @ 23:42:50
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Jenny

1. a

2. d

3. a

4. DU ! <3

5. Lite kort om tid kanske, men jag brukar hinna oftast

6. Nu vs Då (ngt man förändrat), resminnen, vackraste saken man har i sitt hem, något man inte kan leva utan, något man gjort som är pinsamt, något man gjort för någon annan...

2012-01-05 @ 00:27:13
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Jenny

1. a

2. d

3. a

4. DU ! <3

5. Lite kort om tid kanske, men jag brukar hinna oftast

6. Nu vs Då (ngt man förändrat), resminnen, vackraste saken man har i sitt hem, något man inte kan leva utan, något man gjort som är pinsamt, något man gjort för någon annan...

2012-01-05 @ 00:27:29
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Jenny

Här kommer mitt bidrag... inte mitt roligaste kanske, men jaja, här är de ti alla fall! :)



http://jennysviktigaliv.blogspot.com/2012/01/veckans-real-life.html

2012-01-05 @ 00:43:42
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Freja

Tjoho, här kommer mitt bidrag! http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/01/05/real-life-nytt-ar/

2012-01-05 @ 19:59:58
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0