Skrivet den: 2011-09-23 Klockan: 12:38:13

Fredagsvägning med ny kjol

-0,3 kg.
Det är ju så man kan börja grina för mindre.
Vad är detta? 0,3 kg är ju bara en liten skvätt på toan. En klunk vatten. En stycket... ja ni fattar.
Jag kan inte låta bli att bli besviken.

MEN vad skriver jag.
Det tänker jag BANNE mig INTE bli.
Jag tänker besluta att detta beror på att jag börjat att gå så mycket igen efter sjukdomen >>>. Och att fettet som jag förbrännt blivit tunga muskler.
Därför har viktminskningen ätits upp av muskelbygge.
Det låter BRA.
Det klubbar jag.

Och flera personer, ja fler ÄN två faktiskt, har sagt till mig denna veckan att jag gått ner i vikt.
Ja, andra personer än min mor & svärmor faktiskt. Även om just de sagt det OCKSÅ ;)

Tex kom jag i min storlek-38-manchester-kjol här-om-dagen. Den sitter visserligen lite taight i midjan, men ÄNDÅ.

Kanske OM jag känner mig riktigt modig, att jag tar fram en av mina inte-så-smal-men-heller-inte-tjock-bikinistar som jag har liggandes i en låda.
Passar den lite hyffsat så får den följa med till sommarstugan över helgen och figurera på veckans beach-walk-bild.

För visst ska vi åka och sola och bada ÄVEN i helgen. Och snål-äta på svärföräldrarna så här i slutet på månaden när det EKAR tomt i plånboken.
Det är ändå bäst att åka bort.
Hemma så går det alltid åt pengar även om man bara ska ut och TITTA.
I sommarstugan så kan man ju bara bada och sola, och det är ÄN SÅ LÄNGE gratis ;)



Min mat- och motions-vardag ser nu ut så som följer:

8:00 Prommenad/släpning av 4 åring till skolan.
8:30-9:15 Fettbrännartur med barnvagn.
Vid hemkomst ½ L (0,5 liter alltså) vatten.
9:30 Frukost - en skiva grovt fröbröd som breds med Dijonsenap och kläs med två skivor kokt skinka och dekoreras med en MASSA skivad färsk gurka. En kopp the med minimjölk och ett glas apelsinjos.
12:00 Prommenad till skolan med barnvagn och hemsläpning av trött 4-åring.
Vid hemkomst ½ L vatten (om jag kommer ihåg för all kalabalik som brukar uppstå).
13:00 Mellanmål som brukar vara en balndning av olika frukter, melon, äpple, nektarin, det som finns hemma.
14:00 Morötter medans jag lagar mat och ½ L vatten.
14:30 Lunch som är ett smalrecept ut min receptpärm. Oftast omgjort efter det som finns i mitt kylskåp och för att passa karl och ungar.
17:00 Ett äpple medans jag matar ungarna som äter middag.
20:30-21:20 Fettbrännartur i parken. Jag SJÄLV med musikmackapären.
½ L vatten vid hemkomst.
22:00 En bunke cornflakes eller rester från dagens lunch.

Samma sak varje dag >>> för att komma ihåg och för att få det gjort.



På helgerna blir det naturligtvis annorlunda. Då släpper vi loss ordentligt men utan att gå till överdrift.
Dock försöker jag ALLTID på lördag och söndag, hinna med en beachwalk på 10.000 steg (ca 1 timme) med barnvagnen i HÖGT tempo. Så folk riktigt glor på mig av förvåning. Men det struntar jag i för jag har musiken på i lurarna.

ÄNTLIGEN FREDAG!

/Y







PS Andra fredagsvägningar:
17 sep. >>>
15 sep. >>>
3 sep. >>>
26 aug. >>>
Operation fettsanering: Min kropp >>>

Kommentarer
Postat av: Tina

Du är jättefin och jätteduktig gumman! KÄMPA PÅ! Massor av kramar!

2011-09-23 @ 14:09:42
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Anna

Inget att bli besviken över tycker jag! Det är ju ett minus framför siffran och det är ju det som du strävar efter väl!

Låter underbart att få åka iväg och få sola och bada i helgen. Att dessutom ha någon som fixar maten och så är ju inte fy skam precis!



Trevlig helg önskar jag dig!

2011-09-23 @ 14:29:11
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

gött! det händer ju nåt, var glad. :D hihi.. jaaa nu är det fan fredag.

Härligt o komma i gamla kläder som inte sett dagsljus på länge. haha! samma efter en graviditet, då man kan ta fram alla smal-kläderna igen. ohh så skönt. de blir ju som nya på nytt :P

2011-09-23 @ 15:05:43
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till lilla Annie

Önskar er en fantstisk helg.. =)) önskar att vi oxå kunde åka till varmare breddgrader nu =))

2011-09-23 @ 19:48:36
URL: http://vironica.blogg.se/
Postat av: Stolt mamma till två

Det är ett ständigt problem det dör med vikten.



Det där med bodyn har du rätt i, det är därför jag älskar Newbe!



Hoppas du haft en trevlig fredag? Och att du får en trevlig helg!

2011-09-23 @ 21:49:17
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0