Skrivet den: 2011-09-17 Klockan: 00:12:27

Fredagsvägning, ocksâ denna veckan

Jo men visst.
Visst var det fredagsvägning även denna veckan.
Jag som var sâ nervös igâr för dagens resultat.
+,-,0 kg.
Jag stâr pâ SAMMA vikt som för tvâ veckor sedan, innan förkylningen.

Visst är det alltid en besvikelse att inte tappa i vikt. Sâ visst blev jag lite besviken när vâgen visade pâ exakt samma siffror som sist .
Men tar jag det lite lugnt och tänker efter sâ inser ju jag att jag ska vara tacksam istället.
I gâr var jag ju rädd för att jag skulle ha gâtt upp, och det kanske hade varit mer logiskt.

Jag var sjuk i en HEL vecka och bara lâg och kurerade mig. Inga övningar av nâgolunda slag.
PLUS att vi var i sommarstugan under 5 av dessa dagar och ât svärmors hemlagade mat som jag berättade om. >>>
PLUS att när jag är riktigt dâlig som nu sâ orkar jag INTE bry mig om vad som jag BÖR äta eller inte. Jag bara stoppar i mig det jag är SUGEN pâ.
PLUS att när jag är sjuk och INTE har nâgon lust att äta och INTE äter sâ gâr ju kroppen ner pâ sparlâga för att sedan suga ât sig allt som jag sedan stoppar i mig när jag väl börjar att äta igen.

Sâ jag är igentligen tacksam.

Jag hade en liten misstanke om att det kunde vara sâ att kroppen sugit ât sig all svärmorsmat som en svamp. Eftersom den INTE blev förbränd av nâgra fettbrännarturer.
Men sâ hade det lyckligtvis INTE blivit.
Eller sâ gick det gämt upp i slutändan i alla fall.

Nu vet jag ju inte om viktstillestândet beror pâ att mina surt förvärvade gângmuskler förtvinat nâgot under stillasittandeperioden. Och att viktstillestândet beror pâ att musklerna omvandlats till fett, som väger MINDRE.
Jag har hört att sâdant händer.
FAST jag har ingen aning om hur lâng
tid man mâste vara stillasittande dâ.
Det utvisar nästa vecka, när jag kom-
mit igâng med gângen igen.

Jag fâr nog anse att det var
en nâgorlunda lyckad vägning
trots allt och fira med nâgra
godisar i morgon, lördag.

Bjuder som avslutning pâ en bild pâ
förr-förra veckans godisskâl
som innehöll en massa svensk
lyx som min gymnasiekollega
hade med sig när vi träffades. >>>
Tack Sandra, det blev en hit.

Nu en god natt och VÄLKOMMEN lördag.

/Y




Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

Skönt att vågen inte rört sig uppåt iaf, du får va glad över det, efter allt. Hoppas du mår bättre nu iaf! :)

Gott med smågodis, har ni inte det på ön? Kanske bara finns i sverige? Va vet jag ;)

Tack och lov är det inte många dagars väntan på HM-paketet. Finns bara allt i lager så kommer det på några dagar. Allt jag beställde fanns hemma och ska anlända mellan den 19-23, så nästa vecka nån gång med andra ord. Helt okej! ;D



Trevlig helg!

Kramar

2011-09-17 @ 09:49:58
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag tror nog du ska vara nöjd med din +/- vägning :) Ha en fin helg. Kram

2011-09-17 @ 14:50:00
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0