Skrivet den: 2013-09-15 Klockan: 22:21:16

Här sätter vi punkt för denna veckan

...och vilken jäkla vecka det har varit. Jag är helt slut. Och det är inte slut än, höll jag på att skriva.
För jo, veckan är ju slut.
Det är korrekt.
Men det jäkliga, ja det fortsätter i en vecka till.
Om inte mer....
 
 
 
 
Det är vardagen.....igen ;)
Svårt att komma tillbaka till rutinerna igen.....igen ;)
Det har varit skollämning och inskolning och skolhämtning och skolmöte och andra möten......och FÖDELSEDAG med ett sjuhelsikes galej på fredagskvällen. Och veckohandling och tvättning och allt det där andra vanliga samt upplock av semesterväskor och nyorganisering av lägenheten efter förra veckans ikea-möbels-montering.
Körigt kan man lugnt säga att det varit denna veckan.
 
 
 
 
Halv nio lämnar jag Guldklimpen i skolan, sedan har vi gått hem.
Tio har jag lämnat Lillskatten i skolan, sen har jag gått hem.
Elva har jag hämtat Lillskatten i skolan, så har vi gått hem.
Halv ett har vi hämtat Guldklimpen från skolan och så har vi gått hem för att laga mat.
 
Och i morgon är det EN vända TILL. För då har vi interjuv med lärarinnan, Lillskatten och jag. Inklämd mellan hämtning av Lillskatt och hämtning av Guldklimp.
Och på inget ställe blir det så kort stund att det är idé att stanna kvar och vänta. Utan precis lagom för att gå hem och vänta.
Men det är jobbigt att gå fram och tillbaka och fram och tillbaka. I fredags fick jag ta vagnen sista rundan för Lillskatten strejkade. Och så somnade hon däri.
 
Men på onsdag är inskolningen slut och då ska bägge skitungarna gå i skolan med SAMMA tider så just där kommer det att lugna ner sig.
Men så är det föräldramöte på måndag. Städning av svenska skolan på tisdag. Föräldramöte med svenska skolan på onsdag. Tillverkning av TVÅ födelsedagstårtor på torsdag. Och veckohandling + 6-&-3-årskontroller + överaskningsfödelsedagskalas för en väninna på fredag. Samt ett YTTERLIGARE överaskningsfödelsedagskalas + grillning i sommarstugan på lördag.
Söndag LEDIGT.
Så det "jäkliga" (som egentligen bara är roliga saker) det fortsätter och jag antar att detta bara är början ;)
 
Almanackan börjar se lite trött ut redan.
 
Och veckan efter det....
.....då ska jag börja jobba.
!!!!!
Visserligen inget stort jobb, men det betyder ett par timmar utanför hemmet, med ansvar och betydelse.
OCH inkomst.
Jag ska hjälpa svenska skolan med några klasser i veckan och jag känner mig så BETYLDELSEFULL ;)
Och almanackan känner sig visst ännu mer trött.
 
 
 
 
Men det är söndagskväll, dags att sätta P för denna veckan.
Ungarna vill inte somna och på mig väntar ett bad och en film kanske.....eller börja på tredje delen av Grey kanske......i sängen.
Hmmmm.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Positiva pia här! "Tänk så många steg alla de där turerna fram och tillbaka till skolan ger!". Gaaahhh, jag blir matt bara av att läsa om din kalender... Men så kul med jobb!

Svar: Jo jag gick faktiskt och tänkte på vilken JÄKLA massa steg jag måste ha fått ihop. Man jag tror inte att de gör nån nytta när man måste gå i snigeltakt och stanna var 5:e meter för att något ska tittas på, plockas med, pratas om osv. Grrrrrrrr ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-15 @ 22:40:47
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jenny

Åhh att jobba i skola är det bästa som finns. Hoppas jag snart oxå får jobba som lärare igen! Önskar dig Grattis och Lycka Till....kommet bli fantastiskt.

Jenny från Wales

Svar: Är du lärare. Då kanske man kan få komma med lite önskemål om tips och trix i framtiden. När jag känner att idetorkan sätter in ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-16 @ 08:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0