Skrivet den: 2013-09-11 Klockan: 01:01:21

Här blev det vardag.....igen

...och igen, för idag körde det igång på riktigt med skolstart och tidiga morgnar. 





Om jag skrev förra veckan att vardagen körde igång med dunder och brak så var det ju en sanning med modifikation. Den RIKTIGA vardagen körde ju inte igång förens idag när skolan började och inte ens det är riktigt sant, Lillskatten började ju inte på riktigt. Hon börjar inte förens på torsdag. 

Stackaren, var så peppad idag med ny uniform och ny skolväska, och så var det bara möte för föräldrarna. Älsklingen, som kommit från jobbet bara för att ta hand om henne medans jag gick på mötet, fick ta med henne till den lokala kiosken och köpa klubba bara för att få henne på andra tankar. 
Jag har en känsla av att det blir samma sak i morgon när Guldklimpen går in genom dörrarna och hon inte får följa med in. 





Men jisses vad svårt att komma in i det här med rutiner igen. Speciellt om det är lite kaotiskt mest hela tiden. 
Ungarna vill inte somna om kvällen. 
Mamman vill inte gå upp på morgnarna. 
Bloggandet har helt tappats mellan stolarna och speciellt när stordatorn käkade upp fredags-vägnings-inlägget och tvärdog och mobilen käkade upp bläckfisks-recepts-inlägget när den fick batteritorsk och stängde av sig. Sånt får en att tappa sugen och får en att bara gå och lägga sig. 

Och inga morgonrundor har det blitt med allt strul hit och dit och semesterslappet som hänger över mig. Ryggen börjar klaga över utebliven planka tror jag. Eller så har sängarna gått ut i strejk helt plötsligt. De har kanske alienerat sig ned datorn som vägrar starta. 

Men det får vara så den här veckan. Det tar tid att komma tillbaka i galoscherna.

 






Nu fick jag till ett inlägg i alla fall. Midnatt i sängen. Skitbra timing Yohanna. 

/Y 

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Så ja så ja, strax är du inne i rutinerna igen=)) KRAM!!

Svar: Ja det kommer snart......hoppas jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-11 @ 17:29:12
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Freja

Så söta de är i sina skolkläder och väskor! Och vilken stor grej att båda ska gå i skolan, det är en milstolpe!

Svar: Ja un börjar en ny tid. Bägge-barnen-i-skolan-och-dags-att-få-tummen-ur-och-leta-jobb-tiden. Huvaligen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-11 @ 19:52:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ansibecki

Hej! Här har också vardagen dragit igång med mer eller mindre kaos. Fullt ös medvetslös på jobbet och trötta och gnälliga barn och föräldrar hemma ;) Missade visst dotterns läkarbesök igår och glömmer lite allt möjligt på jobbet. Tur att bvc och kollegorna är förlåtande ;) Men idag kände jag att det kanske är på väg åt rätt håll nu. Hoppas det blir så för er med :)

Svar: Jisses! Nu kändes det som att jag också glömt bort något viktigt......men det tror jag inte. I alla fall så kommer jag inte i håg att jag glömt bort ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-11 @ 20:52:31
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0