Skrivet den: 2013-05-17 Klockan: 23:48:00

Fredagsvägning

....den sista för den här omgången.
 
Men förhoppning om att det VAR den sista (omgången "operation fettsanering" då och inte vägningen) för hela mitt liv ;)
För fredagsväga kommer jag att fortsätta att göra. Men nu med målet att behålla den vikten som jag landat på och inte med frustrationen att kämpa mig gul och blå för att nå mitt mål (60 komma NOLL kilo).
 
Den 28 januari 2011 står det i min lista med fredagsvägningar: 77,5 kilo.
Då körde jag kick-offen för min TREDJE omgång av "operation fettsanering" >>>. En livsstilsförändring som skulle ge mig lite nya sunda vanor och få in vardagsmotionen som ett naturligt inslag i mitt liv.
Och som grädde på moset ge mig en kropp som jag kunde vara nöjd med.
Inte perfekt utan NÖJD.
 
Förr-förr-förra veckan >>> så kände jag att det fick vara nog nu. Jag hade kämpat tillräckligt men ändå inte kommit till min önskade nolla.
Nu fick det vara nog.
Jag skulle sätta P.
Två veckor till skulle jag ge det.
 
 
 
 
Och efter två veckor, alltså förra veckan, så satte jag P. Då låg jag fortfarande på 1 kilo plus från målet. Men min kropp verkar ha bestämt sig för det.
Jag får acceptera.
Dags att gå vidare.
Mot nya mål.
Att BEHÅLLA vikten och mina nya goda vanor.
 
Två och nästan ett halvt år senare, efter starten, så ligger vikten på minus 16,5 kilo minus.
Sista mätningen av kroppen gav:
Lår: minus 11 cm.
Rumpa: minus 11 cm.
Navelhöjd: minus 17 cm.
Midjan: minus 13 cm.
Byst: minus 11 cm.
Vilken jäkla förminskning.
Jag är sketnöjd :D
 
 
 Lugn bara lugn, det kommer före och efterbilder. Jag ska bara komma till stranden och försöka få en efterbild till denna >>>
 
 
Denna veckan så har jag fortsatt i samma gamla fotspår som jag knetat i under denna tid. Men jag har börjat att äta normalt, det vill säja lite av varje (börjat med kolhydrater igen tex) med vissa regler. Men utan att kämpa ihjäl mig.
Morgonrunda efter skollämningen.
Tre övningar vid hemkomst: plankan, rygglyft och sidoplankor.
Frukost med smörgås, the, jos och mycket grönsaker.
Frukt som mellanmål.
Smalmat till lunch.
Eftermiddagsmellis brukar inte hinnas med :(
Men eftermiddagsrunda hem från bredvidgåendet.
Och rester, soppa eller något annat lätt på kvällen med en frukt.
INGET annat.(Ja det brukar ju alltid slinka ner lite annat som tuggummi, nötter, skinkskivor, rester från ungarnas tallrikar osv. Men försöka hålla det inom rimliga gränser.)
Och så lite njutning på helgen.
Så ska jag försöka leva nu.
 
 
 
Fredagsvägningen denna veckan visade på: - 0,7 kg från förra veckan.
:D
Wow!
Jag är alltså närmare målet nu än vad jag var vid målgång.
Ja ja det var mensvecka så den får väl ta lite av glorian.
Men i alla fall.
Jag är glad.
 
Jag är vid gott mod.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: kristin

ta bort piercing från navel.....piiinsaaaammmm.....

Svar: Jag hänger inte riktigt med där och ber om en förklaring. Hur kan DU tycka att det är pinsamt att JAG har en piercing i naveln? Jag visste inte att det fanns speciella regler för sånt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 01:05:00
Postat av: Fröken M

Du är GRYM :) Shit va bra jobbat !!
kram

Svar: Ha ha kanske inte SÅ bra men jag är nöjd ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-18 @ 08:13:29
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Jessica Högberg

Duktiga duktiga du!!

Svar: Ha ha man gör som man kan ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-29 @ 15:27:28
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0