Skrivet den: 2011-01-24 Klockan: 11:50:08

24 januari 2011 Starskott för 2011

Ja så var det måndag igen.
Vi har haft en UNDERBAR helg. Jag har inte varit utanför dörren på hela helgen.
Får man verkligen göra så?
Jag har varit inne och pysslat och plockat undan efter allt kaos på sista tiden. Jag hann inte med allt som jag ville men en hel del blev gjort. På listan att tvätta alla sänkläder är det bara två dunkuddar som fattas och de ligger i tvättmaskinen just nu. De blir klara under dagen.

Och i Irmas klädlåda fattas bara att lägga ner de nya storlekarna (62-68). Hur jag nu ska få platts med allt. Det verkar som om kläderna förökar sig. Vi har inte köppt så mycket nytt till Irma, har ju kvar allt efter Alexander. Men på något sätt så har det kommit dit en massa nytt i alla fall, i rosa och med rosetter.
Vart kom de ifrån?
Jag skulle ju inte sätta på min dotter rosa...

I dag känns det som 1a januari 2011.
I dag känns som den fösta dagen på ett helt nytt år.
I dag är den första dagen som är vardag, kanske är det därför det känns så. Efter alla helger, fester och besök så har det varit fullt upp här. Nu, idag är det den förta riktiga vardagen.
Dags att ta itu med mitt liv...

I dag går också starskottet för "Operation fettsanering". Nu ska vi ta itu med detta som sitter överallt på min kropp och förhindrar att jag kan använda all fina kläder i min garderob.
Första steget och kanske det svåraste är att få bort godisbegäret. Införa Lördagsgodis och BARA LÖRDAGSgodis. Bort med allt snask som ligger och skräpar i min lägenhet och hålla fingarna borta från det som ligger oöppnat i godislådan. Blir det för svårt får vi även ta och slänga ut godislådan.
Vi får se hur det går.



Jag vill inte säja hur mycket jag väger nu, det är för pinsamt, men jag kan avslöjja att jag nu liger på samma vikt som jag låg på när jag åkte till förlossningen. Jag väger alltså lika mycket som jag gjorde när jag var höggravid. Skillanden nu är att jag inte har något att skylla på.
Det blir 18 kilos övervikt som ska bort...(oj vad mycket det var...)

Dagen till ära har jag förävats en förkylning så jag har inte kunnat ta min dagliga fettbrännarprommenad. Det jag egentligen vill är bara att krypa ner i sängen igen och gosa. I stället så sitter jag här med en kopp the och funderar på allt som ska göras...

Ha en bra måndag!
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0