Skrivet den: 2013-04-26 Klockan: 13:43:03

Fredagsvägning med sluttampskänsla

....för dagens resultat var låååångt ifrån vad jag hade förväntat mig och jag får en känsla av att NU får det banne mig vara nog.
Detta är helt omöjligt.
Jag har tappat sugen.
 
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
- 200 gram
Vad!?!
 
Vid förra veckans fredagsvägning hade jag två veckors mat-fikande efter mig, en riktig jäkla pasta-middag i magen och en kommande mens.
Minst ETT kilo av vardera ;)
 
Så denna veckan, när allt lugnat ner sig och kommit i ordning igen, hade jag förväntat mig MINST hundra kilo minus.
Ja, men i alla fall en betydande minskning på vågsiffrorna.
Men icke sa Nicke. Tillbaka på det förbenade kilot som sitter där och hånler åt mig.
 
Och vet ni, jag tror att jag kastar in handduken här.
Jag ger upp.
Jag kommer aldrig att komma ner till det där förbenade 60-strecket.
Och det är inget fel att ge upp här. Jag kommer ju i alla mina byxor, inget stter åt och jag har egentligen kommit dit jag velat. Det är bara den förbaskade nollan som inte vill komma.
 
Fast inte riktigt än....
Jag har bestämt att jag ger det TVÅ veckor till, sen tar jag det som målgång.
Veckan som kommer nu så är det 1:a maj och helgdag så då vet man ju hur det blir. Igår kom Älsklingen hem med en 10-kilos sockerkaka från en arbetskamrat så den "måste" vi ju klämma i oss denna helgen ;).
Men NÄST-nästa vecka, då ska jag banne mig bara leva på luft och vara ute och gå 24 timmar om dygnet ;)
 
Ärligt talat, nu får det vara nog. Det kommer hela tiden saker som gör att mina regler måste hoppas över lite. Och jag har inte, varken lust eller motivation, att pressa mig mer än vad jag redan gör.
Man måste ju leva också ;)
Så nu blir det två veckor med lite extra efter-tanke och SEN får det vara nog.
Och jag tänker vara stolt över mig själv...
 
....fast redan efter att jag beslutat detta igår så var jag och smygtittade på sockerkakan i köket och tänkte: Om man inte skulle ta och...
Men jag åt inget.
Och i morse vid frukosten så slank det ner både det ena och det andra.
Så jag vet inte.
Tänk att det ska vara så förbenat svårt.
 
UTVÄRDERING
Veckan som gått har varit bra och ändå inte.
Jag har gjort det jag skulle men ändå har det varit en lite slapp känsla över den. Som när man kommer tillbaka från semestern och ska börja jobba igen och alla rutiner är som bortblåsta.
Man börjar lite lugnt och försiktigt.
Ingen ide att ta ut sig ;)
Det är ju ändå NÄSTAN- semster...
 
Så har det varit denna veckan. Jag har gått morgonrundor men inga eftermiddags. Ätit bra men även småätigt som är den FARLIGASTE fallgropen.
Gjort mina övningar men inte lagt ner själen i dem.
Osv.
Slapp!
 
 
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagram - yohannailaspalmas)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Check!
Plankan åt 2 håll + rygglyft - Check!
Och 1,0 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Surt när det går så trögt på slutet...
Fast du har ju totalt sett varit superduktig!!

Svar: Ja nu har det varit segt lite väääääl länge ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-26 @ 14:03:01
URL: http://asassecondtime.blogspot.se
Postat av: Anna

Siffran på vågen är ju just bara en siffra. Det viktiga är ju hur du känner dig och att kläderna nu sitter bra! Men visst fattar jag att man vill till den där gränsen som man har satt upp, men klokt av dig att nog våga släppa det. Och vet du vad jag tror?! Just då kommer det av någon anledning bara ploppa till så är du där! Just nu verkar det som om din kropp bara jäklas med dig!

Och som jag har sagt innan muskler väger också och det är ju inte så att du latar dig utan tvärt om så är du i full fart hela tiden mer eller mindre och då är det ju troligt att det bildas muskler under dina promenader och annat slit som du gör!

Du har verkligen kört superhårt och ändå tillåtit dig njuta när det har varit sådana stunder! Du är en sann kämpe, glöm aldrig det!

Fredagskram till dig från mig!

Svar: Fantastisk pepp från dig som vanligt, du skulle bli PT ;) Tackar så mycket och skickar fredagskramar tillbaka ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-26 @ 14:51:26
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0