Skrivet den: 2012-10-08 Klockan: 13:41:47

Måndagslista

...fast idag kändes det inte som måndag när jag gick upp. Det kändes ovanligt lätt, glatt och positivt. Så ska det ju inte vara....på måndagar.
Kan vara för att denna veckan är en kortvecka, så att idag kan NÄSTAN räknas som en fredag ;)
 
Livet flyter på, rutinerna börjar komma på plats och det ger mig en känsla av att jag VERKLIGEN inte borde sitta här och skriva det, inte ens tänka det. För då kan man hoppa upp och sätta sig på att det kommer att gå åt skogen innom den närmaste fram..... ja inom de närmsta 5 minutrarna.
Jag känner mitt liv ;)
 
 
 
 
 
 
 
Men så trillade jag in till Meekatt för att flukta lite på vad hon haft för sig i helgen och fick läsa så underbart, om man nu kan använda det ordet om en så sorjlig sak, om hur hon förlorade sin mamma i cancer.
Och jag fick liksom all måndagslycka mitt i vrångstrupen och var tvungen att gå och handtvätta två av mina loppisfynd från i helgen och riktigt gråta ut och tänka om.
Men det är ju SÅ viktigt att få sånna här tankeställare ibland så att man riktigt är medveten om HUR bra man har det och verkligen NJUTA av att man kan vara glad och lycklig.
 
 
Så här kommer veckans frossande i all min måndagslycka i en lista a´la jennyn:
 
- att denna veckan är en kort vecka och fedagen är en helgdag. Så på torsdag eftermiddag så bär det av till sommarstugan igen för tre dagars sol och bad. Och då hoppas vi att den startar bättre än förra helgen gjorde ;) >>>
 
- att jag gjorde så förbaskat många loppisfynd i lördags >>>. Jag kan knappt tro att det är sant och handtvättar så det ryker om det för att allt ska bli rent så att jag kan få använda det. Dock köpte jag FEM klänningar och FYRA av dem var förstora. Jag är väl inte så hemma i min nya storlek än, och det är ju positvit det också. Men det ordnar vi med lite rally med symaskinen, OM jag får låna den av svärmor förståss ;)
 
- att vi ÄNTLIGEN köpt flygbiljetterna till Sverige i december >>>. En STOR sten lättade från mitt hjärta. Jag hade allvarliga farhågor om att vi inte skulle komma iväg. Men nu är det ordnat.
Så nu väntar vi bara på att snön ska komma ;)
 
- att Irma är så duktig och går på toa som hon aldrig hade gjort annat i sitt liv. Så som vi kämpade med Alexander och så verkar det gå så lätt med denna. Ungarna upphör ALDRIG att förvåna mig.
 
Men nu så skiner solen och det är dags att väcka Lillskatten som sover och hämta Guldklimpen i skolan.
Herre gud, jag har ju glömt att ta fram något ur frysen till att äta till lunch.
Jag lär mig aldrig...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Justlikeacat

Åh, bada i denna månad! Vad avis jag blir. Jag är ju inne på min andra förkylning på bara ett kort tag :S

Och kul med utmaningen ;) Den ska jag så klart vara med på!

Svar: Ja jag är väldigt lyckligt lottad som kan bada i oktober, och november, och dec..... ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-08 @ 15:13:36
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Helena

Kul att ni ska åka till Sverige, ska hålla tummarna att det kommer lita snö tills dess.
Ja toaträning är ju aldrig lika, ena barnet kan det gå super med medans det andra gillar sina blöjor :)
Jaha, du har gått ner i vikt? Eftersom du köper storlekar som inte stämmer överens med dig :). Tur det finns symaskin då.
Jag längtar till solen jag när jag är inne på din blogg, det räckte tydligen inte med 4,5 veckor i somras för mig :).
Kram

Svar: Bra med hålla tummar. Folk har sagt till mig att det är väldigt ovanligt med snö redan i början av december. Hoppas de har fel ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-08 @ 15:26:03
URL: http://snusan2.blogspot.se/
Postat av: petra

Underbar lista!
Kram

Svar: Listor är det som jag är bäst på ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-08 @ 15:29:04
URL: http://zupermamman.blogg.se
Postat av: Ann Catrine

Jag är med, http://mormormu.blogg.se/2012/october/real-life.html

Tack för din kommentar hos mig, det sparkade igång mig lite :-)
Lycaks inte kommentera under real-life-inlägget, får se om det går bättre här...
Kram

Svar: Jättebra att jag kan vara till hjälp ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-08 @ 17:13:13
URL: http://mormormu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0