Skrivet den: 2012-10-07 Klockan: 00:08:00

Här har det varit en busy day

...och här sitter jag med en cider i handen och undrar hur mânga liv egentligen, som man skulle behöva för att hinna med allt som man vill hinna med UTAN att behöva stressa, som ger tappat tâlamod med ungarna och som i slutändan ger andan i halsen och hjärtklappning.
 
 
 
 
I morse lockade jag iväg hela familjen pâ lill-loppisen i Arguineguin som är varje lördag. Jag använde det överväldigande triumfkortet att Älsklingen var ju tvungen att se loppisen.
Han har ju aldrig varit där.
Och han är ju sâ FRUKTANSVÄRT intresserad av loppisar ;)
 
Men jag börjar allvarligt att misstänka att jag gâtt och blivit beroende av loppis-shopping. Det är helt omöjligt att hâlla mig borta där-i-frân.
Till och med stranden väljer jag bort...
Och DÂ är det riktigt jäkla allvarligt för ett sol-och-bad-freak som jag.
 
Men herre gud är det sâ svârt att förstâ?
Jag fâr ju aldrig shoppa annars, jag har ju inga pengar. Det är klart att jag blir alldeles till mig i trasorna när man kan handla SÂ mycket och SÂ billigt utan att behöva ha dâligt samvete. Ja fast dâligt samvete borde jag ju ha om jag âker VARJE lördag och shoppar järnet VARJE lördag.
 
I dag kom jag hem med:
5 stycken klänningar a´1 euro (vad tusan ligger euron pâ just nu? 8 kronor? En klänning för ÂTTA kronor).
3 kjolar a´1 euro.
2 toppar a´1 euro
Ni fattar galoppen va, mycket kläder för bara âtta kronor stycket.
1 väska för 2 euro. Här blev det lite dyrt och jag fick fundera lite extra över köpet.
1 par skor a´1 euro.
 
1 microvâgsugn till Irma för 2 euro.
Diverse bilar och flygplan till Alexander för 2 euro.
 
Nästan 200 spänn brände vi i dag och kom hem med ett berg av saker som vi är jättenöjda med. Vi var nästan pâ G att investera i en avfuktare för 200 kronor, vanligtvis kostar de 2000:- nya, men sâ blev vi snâla och LITE oroliga för att den inte skulle fungera när vi kom hem. Det är ju inte riktigt sâ att det finns stickkontakter pâ marknadsplatsen sâ man kan prova apparaterna pâ plats.
Chansning...
 
Men vi var nog lite dumsnâla där, för vi behöver ju och ska köpa oss en avfuktare.
 
 
 
 
En av de inhandlade klänningarna för 8 kronor. Jag fâr visa resten en annan dag. Att fota kläder är ett företag utöver det vanliga i denna familj när det ska organiseras fotosesion samtidigt med barnunderhâllning ;)
Att klänningen är genomskinlig över brösten fâr bli en framtida utredning. Finns det inte speciella "plâster" som man kan sätta där för att det inte ska visas för mycket av det goda?
 
 
 
 
 
 
Pâ eftermiddagen, efter att Irma vaknat sâ drog vi ju ner till stranden. Det GÂR ju inte att hoppa över ;) Och jag var ju tvungen att fâ min strandmotion i nya födelsedagsbikinin.
 
Men nu sitter jag här, väldigt mör i kroppen av allt flängande i dag, och tittar pâ min klädhög och är VÄLDIGT nöjd. Men samtidigt lite orolig över hur det ska gâ att klämma in ytterligare fynd i garderoben.
NÄR kommer den att spricka?
Det är bara en tidsfrâga ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja marknader är alltid kul att gå på när man är utomlands, kul att ni hittade så mycket och så billigt, det är bra när euron står lågt.
Hoppas ni får en fortsatt trevlig semester
Helena

Svar: Ja JÄTTEkul är det. Men vi är INTE här på semester, vi bor här. Ja inte här i sommarstugan då, men 6 mil norrut i Las Palmas ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-07 @ 01:01:43
URL: http://snusan2.blogspot.se/
Postat av: AnneliH

Vilken härlig dag du/ni haft med fynd o bad :)
Jättefin klänning!

Svar: Ja jag fastnade för den. Frågan är bara NÄR ska man ha en sån? När man går och hämtar i skolan? ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-07 @ 10:34:29
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Å, vilken underbar klänning!

Vad det gäller avfkuktare är det nog klokast att köpa ny i butik så det säkert inte några fel på den. Och eftersom ni gör så många andra fynda får ni ju pengar över!

Trevlig söndagskväll!

Kram

Svar: Javisst, typisk tjejmatte och hur logiskt som helst. Det var lite så som vi tänkte när vi stog där och velade.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-07 @ 16:00:48
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Mor & Far

Du får väl ha ett eget loppis,nu när du har så mycket kläder.

Svar: Ja jag får ge mig ut och stå i stånd på loppis nu under vintern så jag blir av med lite av det som spränger i garderoben ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-07 @ 18:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0