Skrivet den: 2012-10-06 Klockan: 00:13:27

Här är det lugnt som en filbunke

...förutom lite strul när vi kom fram till sommarstugan och allt hade fâtts om bakfoten. Som vanligt sâ sket sig fredagsmyset till fördel för familjekaoset.
 
Vi är tillbaka i sommarstugan igen för lite sol och bad....och kanske lite loppis. Det beror pâ hur/om jag lyckas övertala familjen. Men det har tydligen regnat här ocksâ under veckan och temperaturen har sjunkit betydligt. Kyliga, ja kyliga kanske inte är just rätt ord, men mindre värmeböljiga vindar har brisat lite här under eftermiddagen och det kommer snart att vara dags att behöva ta pâ sig lângärmat pâ mornar och kvällar.
 
Svarta moln har häckat uppe i begen och ner i dalen och jag har känt stänk i luften. Vi har tittat upp mot himlen och undrat om det kommer att komma nâgot eller om vi klarar oss.
Nu i kväll har jag tänt lite jus och en ofelbar känsla av julstämning har infunnit sig.
Kan bero pâ kaneldoften i ljusen...
 
 
 
Familjekrisen i eftermiddags berodde pâ ett helt vanligt missförstând a´la manlig logik.
Tänk att det ska vara sâ himla svârt...
 
Här-om-dagen sa jag till Älsklingen:
- Ring nu till din mamma (som var nere i sommarstugan) och säj att vi kommer pâ fredag, att vi ska försöka komma tidigt, att vi behöver lunch dâ och frâga samtidigt om vi ska köpa med nâgonting frân Las Palmas.
 
Sagt och gjort.
 
-Tror ni att vi kom iväg tidigt? Och denna gâng var det inte BARA mitt fel. Jag hade det mesta färdigt och ungarna mellanmâlade, men Älsklingen blev försenad pâ jobbet och all god planering sket sig redan frân början. Fast det var redan försent och jag hade inte planerat nâgon lunch som jag kunde sätta in som nödaktion.
Det blev att rida ut situationen och hiva in allt i bilen.
 
- Tror ni att ungarna blev svinhungriga i bilen trots mitt förutsedda mellanmâlande?
 
- Tror ni att Älsklingen hade snackat med sin mor om den välbehövda lunchen när vi kom fram?
 
- Och tror ni att svärmor läst tankar och lagat lunch ât en hungrig och försenad familj?
 
Nej!
 
Och som vanligt är det MITT fel till slut som inte stâtt bredvid samtalet och sett till att allt som skulle avhandlas avhandlades i rätt och riktig ordning.
Det var bara att hiva in ungarna i bilen igen och dra ivag till MacceD och sen var den fredagsstämningen pâ topp.
 
Vi kör ju som sagt inte fredagsmys här.
Det mâste vara VÄRLDENS sämsta idé näst efter mândagsmornar ;)
Vi kör med lördagsmorgonsmys här i stället.
Dâ är hela familjen utvilad, ja mer eller mindre beroende pâ HUR mânga gânger Irma behagat vakna under natten och pâ hur TIDIGT som Alexander bestämt sig för att väcka hela familjen. Och vi kan med gott samvete gâ direkt pâ lördagsgodiset efter frukosten.
 
Det var allt frân sommarstugan för idag.
Slutet gott. Allting gott.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Ha det gott i sommarstugan!
Sov gott sussi

Svar: Tackar! Här har vi det kalas ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-06 @ 22:51:20
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Freja

Fredagsmyset slutar ju ändå bara med att alla vuxna somnar i soffan...

Svar: Ja helt överskattat ;) Eller ocksâ är det meningen med myset ATT fâ somna i soffan ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-06 @ 22:56:51
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0