Skrivet den: 2012-10-02 Klockan: 23:56:56

Här har jag kommit till skott

...och ÄNTLIGEN fått något gjort som jag gruvat mig över länge, biljetter till Sverige i jul.
 
Här på kvällskvisten har jag i sann tisdagsanda >>> tittat på Hollywoodfruar på den bärbara och sedan klämde jag till med lite Danspalats Playa del sol.
Jag vet inte vad jag ska säja.
Vi låter det väl vara så med det...
 
 
 
 
Jag är så himla glad.
Och det var inte alls meningen att det var det som jag skulle göra just nu, just idag.
 
Jag hade nästan tappat hoppet om att vi skulle hinna fixa och kunna hitta biljetter för att åka till Sverige i december. Tiden har sprungit iväg och vi har hattat fram och tillbaka om hur vi ska göra, vilken resa vi ska ta, mellanlanda eller inte osv.
Och så har det runnit ut i sanden.
Och med tiden så stiger ju priserna.
 
Jag hade, när jag tittat på resor för några månader sedan, hittat resor för hela familjen på runt 10.000 kronor. En fruktansvärt massa pengar.
Så vi väntade.
Det ska man ju INTE göra när man vill ha riktigt billiga resor. Då ska man hugga godbitarna först. OM man inte vill åka och ställa sig på flygplatsen och hoppas på stan-by för 1000 kronor per person.
 
Men DET vill man inte göra när man har barn och verkligen inte när man är FYRA som måste komma med samma plan.
Sannolikeheten är inte så stor kan man väl lugnt påstå, när alla plan kommer smockfulla ner hit.
Risken att FYRA pensionärer på SAMMA plan ska förvilla bort sig och inte komma till hemresan är ju inte så överhängande ;)
 
Så tog jag mig själv i kragen idag och sa:
- Yohanna, nu skärper du dig ;)
Ja så sa jag med min strängaste Pippi-röst. Nu måste du ta tag i det här om det ska bli något Luciafirande för barnen och nån julskinka för familjen i jul.
In på internet och kolla läget med dig.
 
Och först så såg jag bara att de resor som jag tittat på tidigare hade stigit till 15.000 och 12.000 och modet föll. Men så kikade jag på långt-bort-i-stan-Malmö. Långt bort för den som ska till Örebro och där var den, VÅR resa.
Bara nästan 7.000, som hittat.
Jag slog till och nu är det fixat.
 
Visserligen så får vi lägga till några tusenlappar på tåg, flygbuss och hotell för att komma ända fram dit vi ska, men det är ÄNDÅ billigare än vad vi vågat att hoppas på.
 
En sten har fallit från mitt hjärta så nu kan det bli jul.
 
 
 
 
Ho Ho ;)
 
/Y
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Så himla underbart att ni ÄÄÄÄÄNTLIGEN kommer hit :)
Tänk om ni trivs så bra att ni stannar :) Det vore nåt det :)

Kram och välkommen hem!!!!!

Svar: Ja tänk om Älsklingen sa helt plötsligt: Du Yohanna, jag tror vi tar hela picket och packet och flyttar hit. Tänk vad FÖRVÅNAD jag skulle bli ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-03 @ 07:13:26
URL: http://tjejmorsan.blogg.se
Postat av: Martina

Härligt att ni hittade hyfsade biljetter.
Du kanske ska boka nästa års biljetter direkt efter nyår? :-)

Svar: Ja jag försökte det, att boka JÄTTEtidigt. Fast det gav inga superbilliga biljetter. Så nu är jag lite splittrad. NÄR ska man egentligen hitta de där fynden?
Yohanna i Las Palmas

2012-10-03 @ 09:01:45
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: RackarTuss

Ho ho Ho och en goer jul ;)

http://aldrigmerfrystasockerartor.blogspot.se/2012/10/sidvyer.html

Svar: Ja god jul tillbaka fast det är liiiiiiite tidigt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-03 @ 09:27:50
Postat av: Marlene

Välkomna hem! Men tycker att snön kan vänta med att komma till 13 dec och kanske inte så mycket som på bilden. Vi gör tvärtom och åker till värmen istället :-)

Svar: Ni får komma ner till värmen i början på december så kan vi få snö i Sverige. Det tycker jag vi spikar ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-03 @ 10:42:13
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Det går så snabbt bara om man får sig för att fixa med vissa saker.
Nu hoppas vi att det blir snö då i december :)

Svar: Ja om man bara tar sig i kragen så blir det faktiskt saker gjort ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-03 @ 11:30:49
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Jenny

Vad harligt det later. Ar grymt avundsjuk.....SVERIGE och dessutom OREBRO!!!! Har bott dar i 6 ar. Underbara Orebro!!!! :) Nu far du njuta lite for mig oxa....

Halsningar Jenny

Svar: Oj då, har du bott i Örebro. Det visst jag inte. Vi kanske känner varandra ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-03 @ 15:35:45
URL: http://www.iwales.blogg.se
Postat av: AnneliH

Härligt att du hittade biljetterna! Då får vi hoppas att ni får njuta av lite snö och kallväder :) (själv hoppas jag inte på så mycket snö :)..)

Svar: Nja det kan ju vara lite jobbigt med mycket snö. Men bara två veckor i början på december så är vi nöjda ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-03 @ 16:29:27
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor & Far

Ja vi får hoppas på mycket snö, så barnbarnen får se hur vi har det i Sverige på vintern. Kanske de vill flytta hit då, vi ska ha så kul. KRAM från mormor o morfar.

Svar: Ja nu hoppas vi verkligen att vi får se snö.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-03 @ 17:48:12
Postat av: Fryntliga Fia

Tänk så det är, själv skulle jag gärna ta Kanarieöarna i december:)) Men jag förstår känslan, julstämning i Sverige är speciellt.

Hittade din blogg av en slump och tycker det är kul att följa ditt liv i sol och värme. Bor själv i Örebro och längtar just nu så vansinnigt efter värme så jag skulle kunna göra vad som helst för en stund i solstolen.

Svar: Åh Örebro, vilken hemlängtan. Ja Sverige är speciellt på julen. Hoppas att jag hittar den stämningen när vi kommer i december.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-15 @ 16:41:24
URL: http://www.fryntligafia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0