Skrivet den: 2012-03-03 Klockan: 13:23:31

(Lördags)-förmiddag

Det är lördag förmiddag.
Fast igentligen inte.
Älsklingen jobbar, de har kurs, och han ska vara borta hela förmiddagen. Jag och ungarna får försöka roa oss bäst vi kan.

Det kan vi.
Hittills så har vi youtubat lite och blivit osams om låtvalet och OM man får trycka på knapparna på datorn under tiden.
Irma har hunnit att komma med toaborsten en si-så-där 100 gånger.
Alexander har hunnit trilla av stolen när han vägde på den och samtidigt få den i huvet.
Ja vi har varit upptagna vi.

Nu sitter jag här i morgonrock och funderar på om jag ska gå och duscha.
Irma ligger i sin säng och ska försöka sova.
Grannen bankar INTE i taket idag.
Och Alexander leker med modellera.
Jag HOPPAS att lugnet håller i sig så pass länge att jag hinner ta den där duschen OCH skriva klart detta inlägget. Fast i omvänd ordning.

En kyckling ja, en kyckling hoppas jag få in i ugnen också. Som vi kan äta till lunch innan vi ska iväg på födelsedagskalas i eftermiddag. Känns lite sådär att åka på kalas när vi är lite risiga i halsen fortfarande. Men enligt faktafolk så ska vi inte smitta och det skulle vara nyttigt för oss att komma ut lite efter en veckas husarrest.

Men gårdagen sprang förbi utan att jag hann med musikutmaningen så jag måste ju hinna att göra TVÅ bidrag nu.

Dag 5: Vaggsång du minns.
Jag kan faktisk inte minnas att det sjöngs några vaggsånger hemma hos oss, förutom den som jag redan berättat om >>>.
Men en sång som jag minns, vet dock ej varifrån, och som vi sjunger VARJE kväll här hemma för ungarna. Och som faktiskt Irma kan nynna de första stroferna till är denna:




Dag 6: Låt du inte kan låta bli att sjunga med i.
En låt som JAG aldrig kan hålla mig ifrån att skråla med i, och nu menar jag verkligen skråla. För denna sången skall sjungas på högsta volym och använda hela röstresursen om det ska bli något bra. Och då ska man helst vara själv hemma, ja helst själv i hela byggnaden ;), är ju denna som jag skrivit om tidigare samt mina sång-drömmar >>>.
Därför tänker jag inte ta upp den en gång till, den känner ni ju redan till.

Så det blir istället denna låten som går på MTv just nu och som Alexander och Älsklingen förälskat sig i och sjunger med i så det skrålar i hela huset.
Alexander är faktiskt riktigt bra på engelskan och har fått till betoningen på rätt ställen.
Han sjunger/skriker:
- Somebody that I jused to know!
på rätt ställe och med rätt feeling när den stråfen kommer i låten. Så gulligt.



Nu måste jag gå och ta den där duschen om det ska bli något av. Och samtidigt så ska jag städa ur badrums-skåpet där min parfymhylla finns. Jag är väl kvinna, kan göra två saker samtidigt, multitasking ;)
För det går inte an att fota parfymhyllan i sitt nuvarande tillstånd.

Och fotas ska den, för det är därifrån som veckans Real Life kommer att gå av stapeln. Och det säjer jag nu till er som vill hänga på och OCKSÅ behöver städa på det stället. Så att ni får lite tid på er om jag nu inte skulle lyckas få ut det inlägget innan helgen är över.
Tiden springer som sagt förbi.

Parfymhyllan var det alltså, fota den ;)

Trevlig lördag!

/Y

Kommentarer
Postat av: JoHo

Mysig förmiddag! Kanske förutom ramla av stolen och leka med toaborsten :p Hoppas att ni fick en fin dag!

2012-03-03 @ 19:06:30
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Freja

Sån tur att jag inte har nån parfymhylla då... Ska försöka hänga på den här veckan!

2012-03-03 @ 19:59:09
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Marie-Louise

Åh den här veckan ska jag nog hinna vara med, jag har inte ens en parfymhylla men jag har mina parfymer på en byrå i hallen så det går ju lätt att fixa ett real-life på det :) Kram

2012-03-03 @ 20:29:51
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ann-MarI

Underbart humoristiskt skrivet om er förmiddag. Har själv tonårsbarn, men mindes hur det var medan de var små och det som hände under dagen, kanske inte var precis det man planerat :D

Fint att ni mår bättre!

Kram

Ann-Mari

Postat av: Ann-MarI

Underbart humoristiskt skrivet om er förmiddag. Har själv tonårsbarn, men mindes hur det var medan de var små och det som hände under dagen, kanske inte var precis det man planerat :D

Fint att ni mår bättre!

Kram

Ann-Mari

Postat av: Alfva

Åh, den visan påminner mig om någon Astrid Lindgren film när man var liten. Kanske Bullerbybarnen?



Skönt att äntligen få komma ut och träffa lite folk! Man blir ju lätt tokig hemma!

kram

2012-03-05 @ 10:40:02
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0