Skrivet den: 2012-02-28 Klockan: 14:52:22

Tisdagslunk

Dagen går sin gilla gång här hemma.
Inget nytt under solen.
Den, solen alltså, skiner i Las Palmas och det verkar vara en underbar dag utanför fönstret. Vi håller oss dock innomhus och kurerar sjukling som verkar vara på bättringsvägen. Syskonen har lekt och till och med bråkat lite idag. DET tar jag som ett gott tecken ;)

Annars så sov ungarna till 8:45 idag!!!
Guldklimpen kom in till mig vid 7-snåret och ville krypa ner. Jaha det var den morgonen tänkte jag, men han somnade faktiskt om.
Det har väll ALDRIG hänt innan.....tror jag ;)
Det har sina fördelar när de små är sjuka också.

Så det är som det brukar här hemma; frukost, hänga tvätt, vika tvätt, göra i ordning ungar, springa efter Irma och snart är det dags att trixa ihop lite lunch.
Precis som vanligt.
För utom att Alexander är hemma från skolan då och att jag och Irma inte kommit ut på någon morgonsväng.

Idag är det dag 2 på musik-utmaningen:
Dag 2: Låt som din mamma lyssnade på när du var liten.

Uff denna var svår för jag tror aldrig att jag sett min mamma välja en låt eller sätta på musik.
När jag var liten alltså.
Det var min far som var chefen över bandspelaren på den tiden. Sedan tog vi systrar över den rollen och bägge föräldrarna blev utan bestämmanderätt över musiken ;)

Sen, när vi alla flyttat hemifrån så skaffade mina föräldrar var sin apparat och väljer nu och vrakar så det står härliga till bland radiostationer och musikplattor.

Men när jag var liten, hmmm.
Den enda låt som jag förknippar med min mamma och min barndom är denna.



Den brukade hon gå och nynna på och sjunga för oss systrar, har jag för mig. Jag förknippar den låten med henne i alla fall. Fast nu när jag tänker efter så kan jag förstå att hon inte hade mycket tid över till att lyssna på musik när vi var små.
Tre systrar som ständigt var i luven på varandra, en heltids- och många gånger övertidsarbetande gubbe.
Men nu tar hon igen det har jag sett.
En massa skivor vid sin musikspelare i köket där hon rockar loss :D

Kommentarer
Postat av: gunsan

Vad härligt, bättre sent än aldrig, kan se din kära mamma rocka loss vid spisen;))



Vilken fin bild på er, visst är det roligt med alla dessa bilder man har sparat på sig, som tur är;))



Skönt att det är på bättringsvägen hemma hos er o som du säger, lite syskongruff, det är ett friskhetstecken;))



kramizzzzz

2012-02-28 @ 16:25:05
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: carina

Det kallas syskonkärlek :)

Finns nog i varje hem Ler

Ha en fin kväll!

Kramen♥

2012-02-28 @ 17:20:53
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: yaiza

Halloj.

Nu så äntligen har vi bokat resa ner den 9e maj :) så vi ser ut o komma iväg i år iaf :)

Tänkte bara höra med dig om du hört något om hotellet Altamadores? eller hur du tycker att amadores strand är?



Kram

2012-02-28 @ 17:25:05
URL: http://blingmorsan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad roligt med en musikutmaning :) Den kanske jag skulle haka på. Vem ska jag länka till om jag påbörjar den? Kram vännen

2012-02-28 @ 17:59:02
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Liwet och vardagen som Liw- tävling på bloggen

Vad kul att du ändå hittade någon låt förknippad med din mor. Själv fastnade jag lite i vad det är jag förknippar just den låten med, men så kom jag på att min farmor ju brukar sjunga den för oss när vi skulle sova.



Kram

2012-02-28 @ 18:10:21
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: emelie-mamma till elliott och leila

hej,



ja det var skoj o träffa massa nytt folk på eventet =)



härligt med sol- vet precis hur det känns. har suttit här inomhus och tittat ut avundssjukt på det fina vädret hur länge som helst när lillan varit sjuk. Men nu idag fick jag till o med gå ute med båda barnen om så bara till bilen från dagiset =)



hoppas sjukstugan försvinner snart! o vilken fin bild på din familj.



kramis

2012-02-28 @ 19:47:34
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0