Skrivet den: 2011-09-24 Klockan: 23:28:39

Aftonen har kommit

Sitter här själv framför datorn pâ terassen i sommarstugan.
Cider och chips, lördagsmys pâ hög nivâ.
Varför lördagsmyser man inte istället. Den har lixom bättre odds att lyckas än fredagsmyset. >>>
Eller är det bara för att jag har smâbarn?
BLIR det bättre med âren, när de växer upp?

Det är fotboll pâ TV:n. Svärisarna och Älsklingen sitter där inne och tittar pâ den. Jag nöjer mig med att lyssna pâ dem. Om det händer nâgot intressant sâ fâr jag GARANTERAT höra det ;)
Det är sâ himla kul att höra när svärmor försöker att hänga med i karl-fotbolls-snacket.

Sâ börjar jag bli lite smâlullig av mina tre klunkar cider och sitter här och lâter tankarna flyga och väntar pâ inspirationen...
Man är inte dyr i drift nu-för-tiden.

Nattningen av ungarna gick bättre idag.
Största credden ska väl allt hoppande och plaskande i poolen ha men jag tog även fram ett gammalt knep ur det förflutna; min OTROLIGA sângröst ;), när det blev lite oroväckande där ett tag.

När Guldklimpen var liten och inte kunde komma till ro och somna i bilen, sâ kom jag pâ att han tyckte om att bli sjungen för.
Nybliven föstagângmamma som jag var sâ hade jag inte sjungit barnvisor sedan min egna barndom och var lite ringrostig och lagret pâ visor var väl inte SÂ imponerade.
Men med lite övning och efterforskning sâ blev det riktigt digert.

Jag är en riktig kratta pâ att sjunga, för att inte säja skitkass.
Men en av mina högsta drömmar är att, nâgon dag, kunna sjunga denna precis som HON. (Ursäkta en jullât sâ här mitt i sommaren/hösten.)
 


Se där, det var en sak som ni INTE visste om mig ;).

Men jag sjunger alltsâ INTE sâ där.
Fast jag ska säja att en sak som gör att man INTE sjunger sâ där är att man VET om det och känner sig nervös och spänner sig när man ska sjunga "in public".

För när jag fick sjunga för Guldklimpen, helt utan publik och krav, sâ gick det mycket bättre. Och när man vet att det gâr bättre sâ slappnar man av och det gâr ÄNNU bättre.
Sâ fastän jag inte sjunger som Celine ÄN, sâ kan man i alla fall inte anklaga mig för att sjuga sâ speglarna spricker.
Det ni...

Irma verkade tycka om det ocksâ. Sâ även om hon, tidigare, inte har varit sâ receptiv för mina sânginsattser, sâ är jag nu uppmuntrad att fortsätta att pröva.
Hon somnade ju idag.
Fast det kan ju, som sagt, bero pâ allt poolhäng under eftermiddagen. För vädret sken upp och vi fick lite sol och bad trots allt.



Nu en god natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Maria

hejsan.. Jag slank in på din blogg när ja satt och sökte lite på dagis på gran canaria. Såg du hade två barn. Min fråga är om de går på dagis eller om du har någon erfarenhet hur det funkar med dagis här nere på ön. Har fått reda på att svenska skolan inte tar in barn under 3 år och vi hade behövt dagis till vår lilla innan dess så även jag kan börja jobba. så vet du något får du mer än gärna höra av dig. :) . Mvh Maria

2011-09-25 @ 00:59:31
URL: http://miiros.blogg.se/
Postat av: Fina Frun

Ja, jag skulle också gärna vilja sjunga som mrs Dion ;)

2011-09-25 @ 02:21:36
URL: http://finafrun.se
Postat av: Tina

Godmorgon gumman! Vi sjunger varje kväll för barnen. Det har blivit en rutin att vi sjunger "Blinka lilla stjärna" och "trollmor" Varken jag eller gubben kan sjunga men barnen gillar det ändå. Hoppas ni får en mysig söndag gumman! KRAM!

2011-09-25 @ 09:07:10
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Anna

Härligt foto!

2011-09-25 @ 09:45:16
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Malin Gotland

Hittade din länk på en blogg-friends sida, Anna Smid och kikade in lite på din, myyyysigt att bo i värmen. Och underbara barn du har.

//Malin

2011-09-25 @ 10:16:36
URL: http://vinochbubblor.bloggo.nu
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

ASG nä man är itne dyr i drift nu för tiden, ett vinglas räcker långt här hemma fniss Å så skönt att även du fått dig lite älg till livs ;-D KRAM

2011-09-25 @ 13:31:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilken härlig pooldag :)

Men vad är det för smak på chipsen? Ser ut som det står Mojito på, gör det det? Kram

2011-09-25 @ 23:35:31
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh vilken härlig lördag du ser ut att ha haft!

2011-09-27 @ 21:08:37
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Cissi

Åhhh vilken härligt dag!

Här hemma är det liiiiiite för kallt för ett dopp nu ;)

2011-09-28 @ 07:09:29
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0