Skrivet den: 2012-06-18 Klockan: 12:41:15

Måndagslista inför midsommar

Jisses, jag satt här i solen som sken in genom fönstret vid datorn och nickade till lite.
Det börjar bli panchis-varning på en ;)

Måndag.
Sista veckan i skolan.
Veckan innan midsommar.
Solen SKEN ute, jag har gått min morgonrunda, måste straxt börja att borsta tänderna på mig och Irma för att hämta i skolan igen.
Det går för runt här.



Och veckans lista a´la jennyn


- att i dag så är det måndag, Älsklingen kommer hem tidigt och jag har rester från helgen till lunch så jag slipper att tänka på sånt.

- att vi var på härlig utflykt i går >>>. Man borde göra det oftare, ändå vet jag inte vad det är som hindrar en. Jo föresten, det vet jag, to-do-listan :( Men jag får väl vara glad över att jag har en sån i alla fall. Det vore väl tråkigt utan en ;)

- att nästa helg så är det långhelg på grund av midsommar som man även firar här. Fast då heter den Johannes-döparens dag. Fredag till måndag åker vi ner till sommarstugan för sol och bad och jag ska väl fortsätta det röda som jag påbörjade på axlarna igår ;)

- att snickar-kompisen ska komma hit en dag och titta på det flagande taket >>> och förhoppningsvist har någon idé om vad man skulle kunna åtgärda med.

- att vi inte sett till några pippor >>> sedan sist, den olycksaliga dagen. Tvättberget som det orsakade ser jag dock varje dag :(
Men jag vet att jag inte ska ropa hej än.

- att veckans Real Life >>> har sånt härligt sommar-tema och det ska bli nyttigt att höra vad andra har för trix för att det ska bli lyckat på semestern.

- oh ja just det. Vi ska ÄNTLIGEN få komma iväg och ta blodprover på fredag, Alexander och jag, angående våra halsar. Det var ju i början på maj som vi var hos halsdoktorn >>> och nu är det alltså dags. För att sedan vänta tills juli för att få höra utlåtandet från läkaren.

Men nu som sagt, det är måndag och dags att gå till skolan IGEN ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ingen skola för mig i dag utan äntligen sommarlov!

Ha en fortsatt fin måndag!

2012-06-18 @ 16:29:34
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0