Skrivet den: 2012-07-04 Klockan: 00:52:34

På jakt efter lösningar

Det märks att det är sommarlov. Vi kommer senare och senare i säng, ALLIHOPA, och det gör absolut ingenting. Jo för Älsklingen gör det ju det förståss, stackarn har ju inte sommarlov än.
 
Idag åkte vi iväg för att leta alternativ lösning till Irmas rum. För varje dag som går så flagar det av mer och mer spackel som vi satt upp. Det är nog bara att inse att det kommer inte att gå och måla något tak där, som det är nu. Det är antagligen för mycket vatten i det och det tar alldeles för lång tid för att torka ut det.
 
Vi funderar på att sätta upp korkmatta eller frigolitskivor istället som vi kan måla på.
Hmmm, får fundera mer på det.
 
Men i alla fall, mitt där ibland alternativa-lösnings-letandet, så stack vi emellan med lite tapetletande. Den där dagen då vi kom hem med fel kulör på väggfärgen >>>, då passade vi även på att slå till på väggfärg till Irmas rum. Och det var ju det jag skulle visa, vilken färg det blev, när jag inte kunde föra över mobilbilderna till datorn >>>.
Lila.
 
Men så har jag tykt att Alexanders rum verkat lite kalt och inte så hemtrevligt. Det blir ju lätt så när man bara målar väggarna och inte har något mönster som livar upp.
 
Och så såg jag denna vägg inne hos Small-Town-Sara >>> och blev så förtjust. Hur trevligt vore det inte att ha en fondvägg med tapet, inne i barnens rum?
Och just denna tapeten vill jag ha. Gröna nyanser till Alexanders rum och lila till Irmas. NATURLIGTVIS så finns inte just denna tapeten här.
Men man kan leta efter en snarlik.
 
 
 
Och det har vi gjort idag.
Och det tog VÄLDIGT mycket längre tid än man tror.
Ungarna kom i säng vid 22, huvaligen. Fast det är ju sommarlov ;)
 
Och nu kommer jag säkert att drömma om tapeter i natt.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej gumman! Det var länge sen jag kommenterade här inne. Vi håller också på att göra om i barnens rum. Har köpt två olika randiga tapeter, inte alls olika de här ovan faktiskt. Lycka till med renoveringen. KRAM!

Svar: Så spännande. Då får jag kika in hos dig och leta, om du lagt upp bilder försåss ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-04 @ 07:38:22
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Postat av: Åsa

Va spännande :) Inget du kan beställa online?
Mysigt med projekt tillsammans :).
Sorry att jag inte fattade med taket..:)
Kramar Åsa

Svar: Ingen fara. Jag är SÅ tacksam att du kommer med tips och råd. Satt igår och googlade limfärg, alltid bra att veta. Jag tackar och tar emot.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-04 @ 14:20:21
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Åh..det är så roligt att fixa hemma när man kommer till skott vill säga :) När man har en idé och spånar vidare och tillslut kommer fram till ett resultat.
Fina färger och tapeter, jag förstår er frustration angående taket. Det borde ju finnas någon fuktmätare eller liknande. Kommer ihåg när jag hade fuktskada i köket och fick leva med en byggfläkt i 4 månader, det var inte himmelriket kan jag säga.
En tanke om spån eller figolit ...stänger det inte inne fukten emellan ?
Hoppas ni får ordning på det hela.
Kramen!

Svar: Ja en byggfläkt kanske man skulle tänka på. Bara det att ingen har hört talas om nåt sådant här nere. Min far föreslog nämligen det också. För visst är det som du säjer med fukten, den stängs inne :(
Yohanna i Las Palmas

2012-07-04 @ 22:25:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0