Skrivet den: 2012-07-02 Klockan: 15:08:19

Måndagslista med eufori

Ja det är MÅNGA saker som man kan vara glad över idag och gladast är nog spanjorerna över fotbollssegern igår.
 
Men jag kommer inte långt efter, nu när jag har lyckats överlista datorn/mobilen och nu kunnat föra över bilderna. Visserligen inte som det ska gå till, men det fungerar.
 
Fast visst finns det saker som jag INTE är så glad över också idag: att Irmas rum verkar bli en omöjlig uppgift och att vi snart ger upp där efter att ha målat och spacklat om, åtskilliga gånger och det fortfarande flagar sig i taket; och att färgen som vi köpte för att måla över alla hack och fläckar i övriga lägenheten INTE riktigt verkar stämma överens med den nyans vi hade innan.
 
Samma referensnummer, samma färg, samma butik men ändå olika.
Same same but different kan verkligen passa här :(
 
Ja, vattengubben var här i morse med lite att dricka åt oss och jag har inte burit in flaskorna i skafferiet än ;)
 
Och att det inte verkar som att man kan få in bilder i blogginlägget när man bloggar från mobilen.
Nån som provat och vet?
 
Men solen skiner ute, det är sommarlov (även om grannen började borra i golvet klockan 08:05 i morse) och två och en halv vecka kvar till semestern ;)
 
Det blir naturligtvis måndagslista a´la jennyn ;)
 
- att Spanien vann fotbollen igår >>> för det förtjänade de verkligen.
Grattis Spanien!
Och jag kan meddela att Las Palmas står kvar, så ni med bokade resor hit behöver INTE avboka ;)
 
- att jag kommit på ett listigt sätt att föra över mobilbilderna till datorn >>>. Nu har jag suttit hela helgen och försökt. Våldgästat datasnubben och fört chattkonversation med Samsung-supporten. Inget hjälpte.
Nu fixade jag själv och är så stolt ;)
 
- att jag kommer i smaljeansen >>> och lite annat efter låååång tids väntan. Kom på det just nu och det ligger ständigt i bakhuvudet och glädjer ;)
 
- att vi köpt fin färg att måla med i Irmas rum och jag kan nästan inte hålla mig ifrån att sätta igång. Men det ÄR nog bäst att vänta tills taket fått ordning på sig >>>.
Kanske ;)
 
- att veckans Real Life >>> blev en utmaning istället och OBS ni har hela veckan på er. På lördag gör jag en sammanställning och delat ut nästa veckas på en gång.
 
Så där ja.
Dags att börja med lunchen och snart har denna måndagen gått också.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det ni har i taket är limfärg...Du måste tvätta bort det, innan det går att sätta ny färg på det. Du kan göra ett test. Ta ett finger och dra i taket, kritar det på fingret så är det de.
Det går aldrig att måla över...måste tvättas ner/eller putsas bort alt sätt upp gipsskivor i taket och måla på dem :)
Googla på nätet på hr man tar bort limfärg så ser du!Förvånad att inte en yrkesmålare fattar det bara ;-)
Kramar Åsa

Svar: Nej men det är inte målat med någonting. Taket slipades ner till betongen och spacklades med nytt fint gips. Det var när vi målade på GIPSET som det började flaga av sig och spricka. Då slipade vi ner det igen, spacklade om, och nu flagar spacklet i taket :(
Yohanna i Las Palmas

2012-07-03 @ 12:56:40
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Åsa

Jahaa...men va? Helt stört? Spökar det? ;-)
Kraam på dig och hoppas ni får till allt :)

Svar: Ha ha nej det var fel på kulören i alla fall. Miss i komunikationen mellan nummersäjaren och nummerhöraren. Men nu är det ordnat. Sitter faktiskt med penseln i handen nu och ska fixa.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-04 @ 14:16:34
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Åsa

Jag syftade på taket där det flagar ;-) att det spökar *s*
Kraam!

Svar: Aha! Jag visste väl att jag inte hade alla getter hemma ;) Missförstånd, ha ha.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-05 @ 13:04:40
URL: http://sommerseth1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0