Skrivet den: 2012-01-26 Klockan: 13:46:06

Torsdag - say no more

I morgon är det ÄNTLIGEN fredag. Jag tycker det är dags nu. Eller jag har tyckt att det varit dags hela veckan.
Under nästan hela veckan har jag haft en känsla av att det varit fredag dagen efter, men det är först idag som jag har rätt ;)

Det har varit en ganska så tung vecka och jag känner mig lite trött i själen, det är kanske därför som jag haft den där dan-innan-fredags-känslan.

Det var allt det där sorjliga med Essence Vitae som gjorde att jag inte kunde sluta gråta eller tänka sorjliga tankar. >>>
Den ena sorjliga bloggen efter den andra dök upp och jag ville ju så gärna läsa, hjälpa och vara medveten.
Det blev för mycket för mig. >>>
Tror jag fortfarande har graviditetshormoner kvar i mig. Eller de kanske ALDRIG går ur kroppen, nu när man väl fått dem...

Och så var det ju elektrikern som skulle komma under helgen och fixa den SUPERfarliga sladdhärvan i proppskåpet. >>>
Ja han kom ju inte, och hörde inte av sig. Så vi ringde ju en kompis till Äsklingen som kom hit på en gång och konstaterade samma SUPERfarliga sladdhärva i proppskåpet. Han har nu inhandlat ateraljer för att lösa upp härvan så att vi ska kunna duscha i säkerhet och köra tvättmaskinen samtidigt som jag lagar mat.

Elektrikern rådde ju oss nämligen till att dra ur varmvattenberedaren när vi skulle duscha, i fall att. Det fattades visst nån grej som gör att proppen löser ut och kapar strömmen OM det skulle trassla sig i sladdhärvan.
Sånt känns ju inte kalas precis...

Men denna elektriker-kompis kan inte komma förens på lördag och fixa vår "situation". Man är ju lite smånervös här hemma nu varenda gång man ska sätta på något elektriskt. Kanske varit bättre att inte ha vetat något alls fram tills på lördag. Sånt här oroeri sliter på nerverna.

Bara för att jag skrev så där så hoppade en propp nu. Det är nämligen vår ANDRA stora problem i proppskåpet. Alla vitvaror i köket går på samma propp så man kan inte köra förmånga samtidigt, för då löser den ut. Eller för många, just nu så går det inte att köra fler än en sak samtidigt. Nu var det diskmaskinen som var på, och så tog jag lite varmvatten så att beredaren gick igång = FÖR mycket. Plopp i proppen...

I alla fall. Tror ni inte att den gamla elektrikern kom precis när den nya gått? Jag tror banne mig att han stog bakom hörnet och såg honom gå, så påpassligt var det.
Här kom han, den gammla alltså och körde typ, ska vi köra nu? Jag är här nu. Som om han aldrig försvunnit.

Ja, jag fick ju berätta att vi anlitat en ny elektriker och att det var fixat nu.
Sånt hamnar alltid på mig att berätta och jag är skitdålig på sånt. Att hålla på min rätt, att backa upp mig i ryggen.
Han blev ju skitförbannad naturligtvis, detta är Spanien. Och frågade bittskt vad han skulle göra med grejjerna som han köpt och ljög ihop något att han kommit överens med Älsklingen om att komma som idag, i tisdags alltså.

Suck, sånt tar på nerverna också. För nu känner jag ju mig som en dålig person som skulle ha aviserat honom om vårt drag. Inte att HAN var en skitstövel som lämnade oss i sticket utan att höra av sig.
Dessutom så är det ju presidenten i fastighets-ägar-föreningen här, så jag kommer nog att stöta på honom ofta. Tex när den nya elektrikern behöver bryta elen på lördag. Hmmmm.

Och så banken har det varit en dust med denna veckan. Är det inte alltid duster med dem.
Älsklingen har varit hos den ÅTSKILLIGA gånger för att försöka lösa ett problem, sista gången igår. Han kom hem så glad och trodde att han hade lösningen. Och så visar det sig att de gett honom FEL lösenord.
Ja sånt tar på nerverna.

Och så den nya bilen som skulle komma i morgon. Men bilfirman har inte hört av sig så det är ju inte så troligt att vi blir med bil denna helgen. >>>

Och så är det torsdag idag och Älsklingen jobbar länge och jag borde hitta på något roligt med ungarna i eftermiddag och inte sitta inne här och gå varandra på nerverna.

Fast i morgon fredag, så är det inte vanlig fredag heller. För Älsklingen har utvecklingskurs på jobbet och blir nog borta hela dagen och stor del av kvällen.
Inte så mycket fredag av det.

Men men.
Nu har jag gnälligt ett tag.
Bäst att ta tag i dagen. Fokusera på ROLIGA saker.

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, är det inte det ena, så är det det andra sa kärringen som fick näsblod!

Det är inte kul när ketschupeffekten kommer som en kluns med negativa saker. Det får ju dig hålla igång men jag förstår att det tar på krafterna.



Härligt med blå himmel!!



Snart är det väl Karneval....eller??

Skulle så gärna vilja vara där då :)



Kram!

2012-01-26 @ 14:18:20
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Miriam

Styrkekramar till dej<3<3<3<3<3

2012-01-26 @ 14:58:32
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Ibland behöver skiten komma ut :)

Kramar på dig <3

2012-01-26 @ 15:07:05
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: gunsan

Ojoj, jag blev riktigt andfådd när jag läste ditt inlägg, inte underligt att du längtar tills fredag;)



Hoppas verkligen att det löser sig med elen o bilen nu så att du kan få koppla av;))



kramizzzzzz

2012-01-26 @ 16:16:08
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Bertil

Låter bra med sol i Las Palmas. Åker till Puerto Rico på måndag och där borde det inte vara sämre.



Hälsningar Bertil

2012-01-26 @ 18:02:18
Postat av: vuxenmamman

Usch din stackare vilken vecka.......sånt tar på krafterna. Vila dig i helgen- gör inte ett skit.



KRAM

2012-01-26 @ 20:02:28
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Ninja

fredagar är bra när det varit slitigt....

2012-01-26 @ 20:37:08
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: Sojkas Framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

Underbart! :)

Kram!♥

2012-01-26 @ 21:01:05
URL: http://www.finest.se/sojkasframtid
Postat av: Alfva

Eftwr den texten anser jag helt klart att du har rätt att gnälla! Välkommen helg!!

2012-01-26 @ 22:09:08
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Annelie

Jag håller tummarna hårt både för att ni får bilen i morgon och att det ordnar sig med elektrikern.. hur kan han tro att ni kan vänta hur länge som helst att han ska komma och fixa elen.....såklart man vänder sig till någon annan då..



Jag har en award hos mig :-) http://anneliestankar.wordpress.com/2012/01/26/fick-en-award-i-kvall/

2012-01-26 @ 23:38:48
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Barnens Hjältar

Jag har jobbat denna veckan och jobbar inte varje dag utan är ledig emellan så det har blivit en väldigt konstig vecka rent tidsuppfattningsmässigt.

2012-01-28 @ 10:14:09
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0