Skrivet den: 2012-02-06 Klockan: 13:30:07

Måndagslista och hyresgäst

Måndag förmiddag.
Solen skiner i Las Palmas.
Det verkar som att den tillfälliga köldknäppen håller på att ge med sig för termometern visar på nästan 18 grader klockan 12.
Helgen gick fort som vanligt. Kommer man någonsin att vänja sig vid det?

Vi var ute och shoppade på lördagen och på söndagen var det park-kalas. Det blev inte SÅ kallt i parken som jag hade befarat. Bilder kommer från den sammankomsten. Men först måste jag berätta om en ovälkommen hyresgäst som vi haft denna veckan.

En kackerlacka i microugnen!
Vad den nu ska där och göra.
Rätt vad det var när jag stog och värmde något i micron så fick jag se att det rörde sig vid siffrorna i displayen.
Jodå, det var en kackerlacka, och den levde, och den var kvar där i flera dagar.

Vad ska man göra?
Jag kan ju inte spraya I micron. Där ska vi ju ha vår mat.
Men jag gjorde det i alla fall.
Tror ni att den dog?
NEJ!
Den forsatte att krumbukta sig där inne vid siffrorna.
Så sprayar man I micron så når gasen inte till displayen. Det vet jag NU ;)

Rätt vad det var en dag så var det borta. DET var nästan olustigare än att ha den i displayen. För vart hade den tagit vägen?
Skulle den hoppa i maten om jag ställde in den i micron?
Hade den dött?

Så nu är det lite smått halvlustigt att värma mat i micron.
Det blev liksom inget bra slut på historien.
Det blev en "loose end" som man brukar säja om filmer utan slut ;)
Jag kollar EXTRA noga innan jag käkar mat som värmts i micron nu, i fall att...

Måndagslista a'la jennyn, jajjamensan:


- BILEN >>>, ja jag är fortfarande överlycklig över den. Det går som ett skott och känns superhärlig att åka i. Jag bara längar till mina föräldrar kommer i mars så vi kan ta ut dem på en riktig "visa-vad-du-går-för-tur". Men 7 personer i och branta serpentinvägar.
Då ska den få bekänna färg ;)

- Att vi ska åka iväg och hälsa på en kompis som jag inte har sett sedan hon låg på BB >>>. Tiden flyger i väg och alla har händerna fulla med livet. Rätt vad det är så har man inte setts på evigheter.
Men i eftermiddag drar vi alltså dit. Alexander kommer att bli överlycklig.

- Det kom ett brev från spanska ambasaden förra veckan som gjorde att en stenlyftes från mitt hjärta. Får återkomma till det.

- Är så glad för att det går bättre och bättre med vår lilla familj. Jag vänjer mig mer och mer vid att vara mamma och erfarenheterna kommer med tiden. Skönt att se att det går frammåt ;)
Vi har så kul när vi väl är samstämmiga och ungarna är så roliga så ibland har man svårt att vara allvarlig när det behövs.

- Att jag fick kul resultat på fredagsvägningen i fredags >>>. Nu borde det komma lite resultat från mina ansträngningar. Inte mycket kvar nu. Men det sista brukar ju vara svårast.

- Melodifestivalen är visst på full gång i Sverige och veckans real life >>> handlar just om vad vi tycker om den. Folk verkar tycka mycket och bidragen trillar in. Så kul.

- Att solen skiner på mitt ansikte i fönstret. DET gör mig glad :D

Ha en bra måndag.

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Åh...jag blir så glad när jag läser här inne :)

Kul när det vänder och går bra!

...och att solen dessutom skiner på dig!

Ha en fin dag!

Kram!

2012-02-06 @ 14:28:33
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Miriam

Kackerlackan är ju skitäcklig ju! Tur vi inte har sånt här iaf!

Härligt att läsa din måndagslista!

Må så jättegott!

Kram Kram!

2012-02-06 @ 15:19:16
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: gunsan

Underbart att du känner dig positiv o att det känns bra;)

Roligt o spännande att besöka en kompis som du inte sett på länge, sånt gillas;)



Jag skulle också vilja säga att solen skiner på mig;))



kramizzzzz

2012-02-06 @ 17:00:10
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Usch och fy för en kackerlacka i micron :( blä... Förstår verkligen att det är olustigt nu när du inte vart vart den är.

Men vilken härlig måndagslista du har idag :) Kram

2012-02-06 @ 17:17:23
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0