Skrivet den: 2011-12-22 Klockan: 16:45:13

En liten lägesrapport

Jäklar-anamma vad tiden svishade förbi. Nu har hela dan nästan gått och jag har inte hunnit att sitta här en endaste sekund.
Min bloggkarriär går UTFÖR :(

Vi får ta en liten lägesrap-portering av situationen för att komma i stämning.
Toastolarna har i alla fall fått medel i sig så nu fattas bara resten av badrummen för att kunna säja check på den punkten.
Här går det undan vill jag lova ;) ....not.

Hyacinterna är nedvissnade men står kvar. Nya har inte hittats ÄN. Jag ska ringa blomsteraffären i morgon.
Hoppas...

I förrgår fick jag meddelande från en kompis att de fått barn och jag fick en väldig frashback om att tiden springer i väg. Det var jättelängesedan jag såg henne och mina PLANER var att åka och hälsa på henne INNAN bebisen kommit. NU har vi ju varit sjuka hela bunten och besöket har kommit i skymundan.
Men att det kommit så i skymundan att det nu är försent hade jag inte hajjat.
Nu är han här.

Jag VET att jag är sjuk och inte borde åka och hälsa på nyfödda men jag drog iväg i alla fall. Lämnade resten av familjen hemma och uppdrag till Älsklingen att damtorka HELA huset medans jag var borta.

Bäst att passa på att åka till BB. Det är ju inte så troligt att man får komma dit igen. >>>
Inte för att det är så roligt att åka dit, jag har egentligen bara HEMSKA minnen därifrån, men det är något speciellt med stället. Man kom ju därifrån med livet i behåll, TVÅ gånger och med de finaste presenterna ;)

Så jag åkte dit och kikade lite på behörigt bacillavstånd.
Vad små de är när de är små ;)

Vi var ju hos läkaren i morse, jag och Älsklingen. Ja och Irma förståss, hon hänger liksom på av bara farten, stackaren ;)
En vecka på antibiotika och jag är FORTFARANDE inte bra. Det tyckte jag var skumt, så jag beställde ny tid hos doktorn. Älsklingen fick hänga på för at få lite hjälp han också. Han fick feber och hosta nu IGEN efter att ha varit bra ett par dagar.
Och ni vet ju hur det är att ha en sjuk karl i soffan.
Det går bara INTE.

Så nu fick vi ny medicin och bort med antibiotikan. NU är det alergi-teorin som gäller. Piller, spray och flytande medicin ska alltså få oss på fötter.
Fort som attan för nu hänger julen bakom hörnet.

Ni ser ju, en hel påse NY medicin i köket som är fullproppat med saker att plocka undan. Och en vissen hyacint mitt i allt.
KAOS!

Först så gjorde jag ju en kalasmiss när vi gick till doktorn, och satt på fel ställe och väntade att de skulle ropa in oss. Men det slutade bra till slut.

Nu har jag ätit och sprayat första dosen och det kändes jättebra. SÅ bra att jag nog förtog mig lite och nu känner jag mig svag igen. Men här finns ingen tid för att slöa. Jag måste på toa-eländet.

Jag ligger GANSKA bra till i min att-göra-innan-jul-lista. Jag svängde över HALVA lägenheten med damsugaren när jag kom hem från BB-besöket. Har skurat toa-stolarna i morse. Älsklingen HADE damtorkat hela lägenheten när jag kom hem. Och planerna är att åka och handla i kväll, baka limpor i morgon förmiddag med ungarna och laga köttbullarna på julafton. De blir godast då.

Om jag bara sätter igång med att städa färdigt badrummen nu och sveper över resten av lägenheten med damsugaren så ligger jag mycket bra till. Då hinner jag plocka undan i natt, vilket är det som är den jobbigaste punkten på hela listan.

ALLT som ligger och skräpar överallt påste hitta en plats att kvarta på. Ett ställe som jag KOMMER IHÅG efter jul när jag ska ha det igen.
Det brukar annars vara det stora problemet när man plockar undan i stress. Man lägger sakerna på så bra ställen att man INTE kommer ihåg vilka de braiga ställena var, när man väl ska ha sakerna.

Det var vad som händer här. Men nu får jag ta och sätta fart om jag inte ska hamna fel i planeringen igen.

/Y

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jag håller som bäst på med dammsugaren :) Vi tar en vals genom huset... eller NÄ det gör vi inte, det är ett "ont" måste så att inte dammråttorna anfaller oss på julafton ;)

2011-12-22 @ 17:11:39
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Allergi, vad för allergi? Kan det vara hyacinterna? Det blir min far väldigt snuvig och tjock i halsen av, som en rejäl förkylning. Tog oss ett par år att komma underfund med varför han alltid blev sjuk varje lagom till jul...

2011-12-22 @ 17:26:17
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: gunsan

Ja, göta petter, tänk om det är allergi, hyacinter kan jag inte ha inomhus, då snuvar o hostar jag hela tiden;)



Att plocka undan för att det snabbt ska försvinna, det är ett gissel, gissa jag har gjort det många gånger, likadant som om jag har nåt som är viktigt, då gäller det ju att hitta en plats som är säker o som man kommer ihåg, ja jisses, säker,ja mer än säker kan platsen vara, men sen, att komma ihåg var den säkra platsen är........that´s the question;))



Kramizzzzzz på dig o lycka till med morgondagens planering;)

2011-12-22 @ 21:34:57
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Freja

Ta hand om dig nu, slit inte ut dig, och ett braigt ställe för mig är när prylarna göms så bra att de inte dyker upp igen. Tyvärr delas inte den inställningen med resten av familjen....

2011-12-22 @ 22:53:06
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: vuxenmamman

Vi har nog samma skit i detta huset-men här får man ingen penicillin för det är ju ett virus säger farbror doktorn.....Trött på det.

2011-12-22 @ 23:29:35
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0