Skrivet den: 2012-02-22 Klockan: 14:31:41

Barncancer

I dag var det meningen att jag skulle skriva om något helt annat, men när jag öppnade Facebook och möttes av Fotograf-Helenas statusuppdatering så kändes allt annat så fjuttigt att skriva om.


om denne lille Kämpe: >>>

Vad ÄR detta?
Så MÅNGA barn, en sån hemsk sjukdom.

Jag vet att jag inte klarar av sådant här och jag skäms så fruktansvärt över detta.
Förra gången som jag skrev om Essensce Vitae >>>, >>> så grät jag i en hel vecka och var tvungen att sluta upp med att läsa.
Jag blev FÖR överväldigad över allt svårt.

Nu så i alla fall så är det ju väldigt viktigt att ta upp detta och att vara medveten om det svåra. Helena skriver i ett mail till mig att:
"Johanna du ska veta att när vi träffar dessa familjer så är det allt annat än sorg och tårar. Vi möter såna starka underbara familjer med sådan styrka och glädje och en sån förmåga att se hoppfullt på framtiden. Vi upplever en sådan kärlek och glädje mitt i all sorg att det är helt fantastiskt."


Här-om-veckan så var det internationella barncancerdagen och med tanke på den måste jag berätta om ännu ett gäng med underbara personer som ställer upp och jobbar ideéllt för en underbar sak.

Min barndomskompis från den lilla byn Pålsboda, Jeanette och en massa av hennes kompisar har en kör som de gett namnet GLÖD. De reser land och rike runt och uppträder. Alla pengar som de tjänar på uppträdandena går till Barncancerfonden och jag blir så glad när jag hör om sådana här människor.

De har varit på TV >>>, >>>, blivit nominerade till Svenska Hjältar och är allmänt kända i vår lilla "by" och runt-om-kring.

Hejja hejja alla dessa UNDERBARA människor som hjälper till överallt.
Jag skulle också vilja hjälpa, uppfinna ett botemedel mot cancer, lösa gåtan och göra så INGA barn behövde packa sin resväska för att åka till himlen mer.

Men jag kan varken sjunga eller fotografera. Jag har ingen överfull plånbok att ösa ur. Och jag skäms så mycket över att jag inte ens kan sätta mig ner och läsa om dessa människor.
Jag hoppas att min empati och tårar på något sätt, i en magisk känsla, ska komma fram och lindra litegrann i all denna sorg.

Till alla familjer i deras svåra stund ♥

/Y

Kommentarer
Postat av: Helena Kyrk

Bara att du delar med dig är väl alldeles tillräckligt och att du gör det från hjärtat och uppmärksammar det som händer utanför vår vanliga sfär, för det är det som det handlar om fina Johanna från hjärtat.

Varma Kramar!

Helena

2012-02-22 @ 17:05:05
URL: http://www.essencevitae.com
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Min bror dog i cancer när han var 19. Det är det absolut värsta jag varit med om. Från att ha varit kärnfrisk var han död på ett år. hade precis fått körkort, livet lekte.

2012-02-22 @ 21:05:57
URL: http://madelein.se
Postat av: gunsan

Du skriver så fint o jag tar till mig vad du skriver, vid såna här tillfällen så känner jag mig verkligen maktslös.....men alla drabbade finns i mina tankar....



Varma kramar till dig vännen;))



kramizzzzz

2012-02-22 @ 22:36:26
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0