Skrivet den: 2012-12-18 Klockan: 23:55:28

Här är hemresan

...fast jag egentligen aldrig brukar ha några bilder från just hemresorna.
Jag är inte på humör helt enkelt.
Inte på humör för att fotografera.
Mer på humör för att storböla, precis som Helena Berström. Precis så.
 
Men så blev det ett par bilder i alla fall. Mest för att min lillasyster Emma tog fram kameran och började.
 
12:30
Tågstationen i Hallsberg
 
 
Turisterna ÄNTLIGEN på perrongen för att invänta tåget efter en "något" hjärtatacksskapande avresa från P-boda då Älsklingen kom på, efter HALVA sträckan, att han glömt sin plånbok på trappräcket och vi fick vända. Den väl tilltagna restiden förminskades drastiskt och min fader, rallyföraren, fick, ÄN en gång, köra på gränserna för det möjliga för att få oss i tid.
 
Jag är född under en olycklig res-stjärna.
 
Dock stog vi på perrongen i GOD tid ändå. Men sånt vet man ju aldrig förrens man står där. Och där kom min lillasyster, fastän jag sagt ifrån att jag INTE ville ha några tårdrypande avsked på plats. Fast det blev ju så "trevligt" fast just TÅRDRYPANDE och jättesorgligt.
Jag kan bara inte med det där - avsked.
 
 
 
 
13:00 - 17:00
Tågresa mot Malmö.
 
 
Till Malmö kom vi fram och efter ett VISST letande så hittade vi busshållsplatsen för flygbussarna. De kanske BORDE tänka om där och skylta lite med SYNLIGT från centralstationen för folk som letar efter dem...
Tur för dem annars att jag köpte tur- och retur med dem från början, annars så hade vi tagit taxi ut till flygplatsen.
 
Efter TVÅ veckors tjatande på dem att de skulle vara med och ersätta de nya tågbiljetterna som vi fick köpa på grund av att DE avgick sent från flygplatsen och vi kom försent till tåget >>>, så kom det ett snäsigt svar om att det fanns inget mer att förhandla om. De ersätter bussbiljetten som vi kom försent med och punkt slut.
 
Ingen hemlighet att jag INTE rekommenderar dem till nån mer resande som ligger på gränsen precis som vi gjorde.
 
Ut till flygplatsen och incheckning på hotellet på Sturup. Helt OK ingen lyx o flärd, men heller inget lopphotell. Men så skulle vi käka middag och JISSES (igen för jag vet inte vilken gång den här resan) vilka priser. BÅDE på hotellet och när vi knatade till flygplatsen för att titta. TJUGOFEM spänn för en dricka. TJUGOFEM för en bulle också. Och då ska jag inte berätta vad en hamburgetallrik kostar, för det var det som vi fick DELA på i sängen till slut.
 
Och så skulle vi sova.
Och det gick väl si så där.
Resfeber på alla håll och kanter.
Och så ringde klockan, klockan TRE.
 
Upp och hoppa och så började allt om igen ;)
Frukost, knat till flygplatsen, incheckning med nerver som DALLRADE märkbart. Skulle det bli några överviktskilon att betala eller ej?
Överviktskilon blev det, det hade vi ju förstått med alla dessa pepparkasrullar och pepparkaksDumlingar i resväskan. Men vi behövde INTE betala.
Tack och bock för det.
 
 
07:00 - 11:00 (kanarisk tid)
Flygresa hem
 
Filmtajm
 
 
 
Soluppgång
 
 
 
 
 
 
 
Ungarna hade sån tur att vi ÅTERIGEN fick två rader helt för oss så de kunde knoppa bäst de ville.
ZZzzzzzzz
 
 
Så kom vi då ju ÄNTLIGEN hem och resten är som sagt >>> historia.
Nu har operation i-ordningställande och julpyntning tagit sin början här och ALLT är totalt kaos ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Hemresor är alltid ångestfyllda på något sätt. Det var ju taskigt av Flygbussarna att komma med ett sådant svar. Ja, det är rena rånet att fika/äta på en del platser.

Svar: Ångest - det var ett bra ord på detta hemska.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-19 @ 09:40:29
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt att din syster kom och fotade lite :) och att ni är lyckligt hemma. Kram

Svar: Ja ibland är det bra med lite sorgliga avsked med foton....men inte FÖR ofta. Det gör så himla ont i hjärtat ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-19 @ 12:10:17
URL: http://www.madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0