Skrivet den: 2012-12-06 Klockan: 00:06:36

Här bråkas det med FLYGBUSSARNA

...och det är ju tråkigt för jag vill egentligen bara skriva om hur vi upptäcker vintersverige här nu. Och inte alls tänka på den tråkiga hitfärden och alla förlorade pengar....OCH tid för den delen också.
 
Men när man inte får rätt i en, för mig, självklar fråga, ja då vill jag stå upp, stampa med foten i golvet och argumentera för min rätt till att få rätt. Även om det ska vara mot ett stort företag.
Speciellt när de skyller på något så skrattretande som tre snöflingor ;)
 
 
 
Ja jag fick svar från FLYGBUSSARNA på min reklammation som jag skickade in igår med anledning av att vi kom försent till tåget och fick punga ut med en massa pengar till nya biljetter. >>>
De svarar att det var vinterväglag i måndags så därför tar de inget ansvar för om bussen kommer i tid eller ej.
Ja INTE riktigt skriver de men så tolkar JAG det.
 
Jag kan förstå att snöoväder, som det vi haft idag i hela landet, kan orsaka förseningar och kaos i allmänhet. Men i måndags var det 1 cm snö i Malmö, vindstilla och uppsprickande solighet.
Det var ingen trafik att tala om och inga köer inne i stan.
Inte heller var det mycket folk på bussen och inte stannade den på alla hållplatser att släppa av.
Då SKA man banne mig hålla tidtabellen.
 
För jag kan acceptera att restider kan variera med antalet resenärer, vädelkeksförhållanden, antal stopp under vägen osv. Men restiden i tidtabellen måste ju ta hänsyn till allt detta och inte ange en restid och ankomsttid som bara kan uppnås genom att köra som en blixt, på sommarvägar UTAN en enda passagerare i bussen.
 
DESSUTOM så avgick bussen alldeles försent från flygplatsen för att den kom dit precis när den egentligen skulle ha avgått. Och DET är nog huvudskälet till att det gick som det gick.
Och DET är faktiskt deras fel och det hade JAG ingenting att göra med....alls faktiskt. Mycket var mitt fel på denna resa, men just detta hade jag ingen skuld som helst i ;)
 
 
 
Så himla tråkigt att behöva hålla på med detta nu istället för att berätta om allt kul som vi håller på med. Men nu blev jag faktiskt uprörd.
 
Det har blivit ALLDELES för lätt för företag att skylla ifrån sig och speciellt skylla på vinterväglaget. Herre gud, det är väl vinter och snö VARTENDA år om jag inte har fel.
Kalkylera med det.
Nej tacka vet jag när MacceD gick ut och garanterade en leveranstid på hamburgaren på 10 minuter eller om det var mindre. Fick du vänta mer så tog de alltid på sig sitt ansvar och så fick man äta gratis.
DET är rese(leveranstids)garanti det och inga fega undanflykter.
 
Se så kom igen nu.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, jag måste faktiskt hålla med där. Flygbussarna måste väl alldeles speciellt hålla tiderna eftersom folk i allmänhet har andra tider att passa. Inte acceptabelt att skylla ifrån sig att det var några snöflingor på vägen. Jag hoppas att du får rätt där du kan ju också gå vidare till allmänna reklamations nämnden om de inte ger sig. Jag förstår att det inte något man vill hålla på med när man är här på semester, roligare vill man ju ha. Ha en fin dag!

Svar: Nej ursch sånna här tråkiga saker vill man inte tänka på alls. Men tack för pepp, det behövs.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-06 @ 06:17:32
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Eva

Stå på dej!!!!! Och välkomna till Sverige och hoppas ni slipper mer bekymmer under er semester!!!!
Kram Eva från Övik

Svar: Ja jag ska försöka, men man känner sig så liten mot ett stort företag :( Fler bekymmer vill vi inte ha, men så var det ju det där med passet, och överföringarna och hemresan he he ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-06 @ 19:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0