Skrivet den: 2011-05-31 Klockan: 18:34:07

Tisdagsmåndag

Ja efter en lång skön helg på stranden, IGEN, så känns det lite som måndag idag.
Fast igentligen så känns det lite som fredag också eftersom i morgon börjar semestern.
Lite klyvet här alltså idag...

Idag är det fullt ös som vanligt.
Vi kom hem sent i går kväll så det var bara att stoppa ungarna, som redan sov, direkt i säng. Och försöka att komma i ordning lite här, packa upp efter helgen inför dagens i packande igen.
Det är ett evigt i- och ur-packande i väskor här.

Tidigt i morse så ringde mobilen och det var bara att ta upp två VÄLDIGT trötta små solstrålar. Vi skulle iväg till sjukhuset med Alexander.
Jag vet inte om jag har berättat det, men efter alla turer till örondoktorn så har det beslutats att Alexander ska opereras i både öron och näsa.>>>

Öronen ska dräneras (som det så bryskt låter) och om det behövs så skall det sättas in rör i trummhinnorna. Näsan skall rensas på utväxter (heter det på spanska, tror att det är polyper på svenska).
Äntligen så skall det bli ordning på öroninflammationerna, hoppas JAG.
Och idag så skulle det tas prover och kontrolleras inför operationen så att allt är OK tills det blir dags.

Så vi var iväg till sjukhuset och Alexander skötte sig SÅ bra fastän de fick gräva och sticka i hans armar för att hitta en ven som ville släppa ifrån sig lite blod.
Han var så tapper fastän det gjorde ont, och sa inte ett mu. All sjukhuspersonal var så förvånade
Efter det så gick vi; jag, Alexander och Irma på närmsta café och åt frukost. Det hade vi gjort oss förtjänta av.

På hemvägen så gick vi förbi H&M och jag fick inhandlat en ny solhatt >>> eftersom den gamla kastades bort >>>. Alexander förälskade sig i ett Hello Kitty halsband men jag tyckte att det var liiiite för ett otroligt pris för tre pärlor (bara för att det är Hello Kitty). Så jag lovade honom att när vi gick hem från skolan så skulle vi gå förbi kinesen och han skulle få välja sig ett halsband där.


Ungarna med sina nya accesoarer: Irma med ny solhatt, Alexander med nya plåster i armvecken och nytt halsband.

Så gick Alexander till skolan och jag gick hem för att pyssla lite.

Nu är vi alla hemma och väntar på att pappa ska komma hem.
Halsband är inhandlat.
Resväskor framplockade.
Och när pappa kommer ska vi åka och handla matsäck och smuggelsprit tills resan i morgon.

Jag borde packa men jag tvivlar starkt på att det kommer bli något packande av innan lugnet lagt sig här för kvällen och ungarna är i sina sängar och sover.

Jag ska i alla fall INTE tvätta något mer.
Allt är rent och det som inte är det får inte följa med på resan.
Nu gäller det att få ordning på det som redan är tvättat. Dvs ta ner och vika och stoppa in i lådor.

Jag får springa iväg och pyssla lite nu. Måste ju hinna få på band på den nya solhatten också så att den inte kastas bort INNAN vi kommit ut ens......förgrömmade onge.

PS På hårfronten kan berättas att jag försökte göra egna blonda slingor i helgen och hela håret färgades morotrsorange. Det skulle bli guldblonda slingor men blev morotrsorange hår istället. Så i går kväll så lade jag i mörkbruna slingor för att neutralisera lite. Det syndes inte så mycket men blev bättre. Dock råkade jag även färga Älsklingens panna mörkbrun när jag skulle täcka hand gråa strån i samma veva. Ja jag har inte så stor tur just nu på hårfronten. Men skam den som ger sig. Här ska fås cool frilla. DS


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Jag tycker din frisyr idag är mycket snygg, verkar som håret ditt har lagt till sig nu :) Du klär i kort hår. Kram

2011-05-31 @ 22:09:20
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0