Skrivet den: 2011-04-22 Klockan: 12:44:23

Shoppinglördag....hmmm, torsdag

Igår fick vi ju gå på presentjakt istället för att vara hemma och montera garderob.
SUCK!
Någon borde låsa in mig.
Jag borde bli portad på H&M.
Det går inte att gå in där utan att komma ut med en massa påsar. Och så här i semestertider, när vi sparar till Sverigesemestern, är inte läge att shoppa loss.

Denna gången kan jag dock inte skylla på att jag shoppade till mig själv utan det blev bara till ungarna. Mina och andras...
Först födelsedagspresent till C:s unge som fyller 1 idag.
Och så en hel hög med kläder till våra egna ungar, som inte fyller något.
Det fanns så mycket fint därinne att jag hade kunnat komma ut med minst dubbelt så mycket. TROTS att Irma har hela garderoben full av klänningar.

Det sötaste denna gången blev en sommarhatt som kommer komma väl till användning (hoppas jag) nu när sommaren närmar sig och det blir dags att åka till "sommarstugan" söderöver.

Visst är hon söt i den?



Dock så borde den ha kommit med knytband för det är inte alla bebisar som gillar att ha hatt PÅ huvudet när man kan ha den I munnen...

Sedan köpte vi en leksat att fylla ut födelsedagspresenten med. Det går ju inte bara att komma med kläder till ett barn. Jag kommer ju själv mycket väl ihåg hur tråkigt det var att få kläder i present. Men däremot vet jag nu mycket väl hur kul det är, som MAMMA, när ungarna får kläder i present.
Så vi kompletterade med en leksak.

Men jag blev fundersam.
Hur mycket ska man egentligen köpa presenter för.
Jag tyckte att det blev lite för dyrt.
Hur mycket köper ni för? Om det är till en god vän?



Jag vill ju köpa något fint. Något som jag själv skulle uppskatta att få...

Nu ska vi göra oss i ordning. Vädret pekar på sommarklänning. Och ge oss iväg till födelsedags-grill-partyt. Hoppas att vädret håller i sig.

Ha en UNDERBAR långfredag!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ina

Hej! Angående presentköp så får man väl utgå från sin egen ekonomi. Själv har jag satt gränsen vid max 100 kr/barn. Det blir ju under vissa perioder många kalas så det går bara inte att betala för mycket på presenter. När mina barn ska på kalas hos kompisar då får de välja själva vad de vill ge bort och jag styr upp det om det skulle bli för dyrt. Än så länge, som tur är, har de nöjt sig med att vilja ge bort spelkulor, fotbollskort, målarböcker m m inte alls dyra saker. Tack och lov:-) Det är annars kanske lätt att sätta ribban för högt när det gäller presenter. Ha en riktigt fin Påsk med familjen. // Ina

2011-04-23 @ 10:41:50
Postat av: Tessan

När vi köper presenter till vuxna vänner brukar vi gå ihop flera vänner och lägger då ca 10€ var. Köper jag en egen present så blir det ca 20€ från mig och min man. Gåbort-presenter brukar bli mellan 5-10€ (liten blomma, doftljus, vin etc).



Till barn, mellan 15-20€. Det blir alldeles för mycket pengar i slutändan om man går över det.

Till närmsta familjen (mamma, pappa, syskon och syskonbarn) blir det mer.



Till små barn, upp till 1år ungefär brukar jag köpa bara kläder. De tycker ju ändå omslagspappret är det roliga. Till större barn brukar jag köpa pedagogiska leksaker, typ pussel, kritor, pennor, böcker osv. De flesta har så mycket plastbilar redan ändå. Glad Påsk!

2011-04-25 @ 10:28:22
Postat av: jeanette

Vad märkligt, precis när jag skulle titta vem Hej inlägget på min blogg va ifrån kom du också upp på mer trafik. Häftigt!!

Hur mycket man ska ge i presenter är alltid svårt. Beror ju också på vem det är till. Mina närmsta väninnor får nog för ca 400 kr, presenter till små barn ca 200 kr lite äldre barn 300 kr. Till släkten slutar vi ge presenter när barnen blivit 20 år och de vuxna släktingarna firas bara med stora gåvor när de fyller 0:a eller 5:a dr i mellan lotter för 100 kr

2011-04-28 @ 12:07:40
URL: http://snackalagom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0