Skrivet den: 2011-12-19 Klockan: 23:41:09

Fredagsvägning med shortserbjudande

Jisses vilken dag...IGEN!
Jag hann inte med att beta av något imponerande antal punkter på min att-göra-innan-julen-lista. Hann inte ens första punkten, hänga tvätten.
MEN jag hann punkt 2, Irmas 15-månaderskontroll MED spruta. Och sista punkten på listan, gå till frissan.
Tror ni att jag höll på att somna där under hårmasage och kill i håret?
Joho då. Det går visst ;)



Nu så. Ni trodde kanske att jag hade glömt att redovisa fredagsvägningen?
Nej då. Den har bara hamnat sist i kön av alla andra SUPERintressanta inlägg som jag har skrivit ;) Och nu höll den på att hamna ännu längre ner eftersom det är dags för REAL LIFE:en.
Men jag tar en liten snabbis.

Det var ju ingen överaskning att jag skulle ha gått upp. Den, uppgången har jag väntat på i fem sjuka veckor nu, och nu kom den.
Man ska inte klaga, det kunde varit värre.
0,5 kilo upp är ingen stor förlust när man käkat upp ALLA lussekatterna på en vecka. Ja inte jag själv då. Men vi kan ju säja så här att ungarna har inte ätit många...
Älsklingen är desto hårdare på dem.

Det var ingen idé att lägga dem i frysen. Dagen efter var de redan torra som fnöske. Dubbel satts jäst och att glömma ägget är inget bra tips om man vill ha saftiga bullar. >>>
Så vi åt upp dem. Och doppade i the så var de inte SÅ dumma.
Och det visade ju sig på vågen nu.

Annars så har jag väl insett att kurera sig från denna flunsa är inget som man gör i en handvändning. Det kommer att ta tid.
Jag får ge mig den tiden.
Det blir att börja om från början igen, precis som för ett år sedan. Men det är ju dumt att tappa konceptet helt så denna veckan har jag tagit tag i chokladätandet.

Förra söndagen fick jag nog av mig själv och mitt chokladätande. >>> Jag gömde helt sonika chokladkartongen med alla småaskar. Där får den ligga fram tills jul. Och denna veckan kan jag faktiskt säja att jag INTE ätit något godis i veckan.
Tråkigt nog så kommer jag ju faktiskt ihåg vart jag gömde den, så frestelsen har ju varit och lockat på mig.

Maten har varit lite si och så, för jag är fortfarande så där sjuk-klen och vill bara äta goda saker som gräddsås och ostmackor. Så då får jag väl pyssla om mig med det så länge.
Tids nog kommer ork att ta tag i den också.

MEN, jag har ju ett par short liggandes här.
Kommer ni ihåg mina favvo-shorts? >>>
Nu är de för stora. Inte ens nytvättade hänger de kvar på mig. De vill nog ha ett nytt hem. Och jag vill ha ett par nya shorts. För man kan ju inte leva utan ett par jeans-shorts. Passar super nu med tjocka strumpbyxor och kängorna.

Så är det någon som känner sig sugen på att erbjuda mig något för dem och ta över dem så är jag bara glad. All hjälp till de NYA shortsen tas gladeligen emot.

Shortsen är alltså från H&M och av märket BOYFRIEND. Storlek 40.

Jag idds inte försöka att sy in dem. Dels så blir det inget bra när man syr om jeans med nitar och sånt. Och dels så har jag redan ett berg med kläder som ska sys om men som jag aldrig kommer mig för med.


Så vassegoa ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

wow! vad duktig du är :) jag minns när du köpte de där jeans-shortsen. Kram fina

2011-12-20 @ 00:15:48
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

p.s. skulle ju skriva: gud vad du är snygg i håret :) d.s. Kram

2011-12-20 @ 00:16:33
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Vad fin du blev!! Jag förstår att du nästan somnade...det är ju såå skönt hos frissan!



Jag tycker shortsen satt bra på dig...ett snyggt bälte så sitter de uppe :)

(Mina favvo shorts köpte jag på Berska och de är lite förstora, jag gillar inte när det sitter åt för mycket) Ha en fin dag!

2011-12-20 @ 06:29:56
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jättefin du är!!

Och vilket lyx att kunna söka nytt hem till sina shors :) Det önskar jag med att jag kunde :) Hihihih men mina sitter nätt och jämt som de borde ;)

2011-12-20 @ 06:50:57
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: 3 <3 <3 <3 Mor

2011-12-20 @ 10:10:05
Postat av: 3 <3 <3 <3 Mor

2011-12-20 @ 10:10:46
Postat av: 3 <3 <3 <3 Mor

Skulle vara hjärtan<3

2011-12-20 @ 10:11:36
Postat av: gunsan

Vad tuff o snygg du är i håret, nu blilr jag såååååå sugen på att klippa mig......hade inte det för nån dag sedan nämnligen;))



Att gömma godis, ojojoj, det skulle jag nog inte klara att stå emot, skulle nog kika om det låg kvar;)))



Shortsen är jättesnsygga o världens bästa plagg;))



kramizzzzzzz

2011-12-20 @ 15:56:56
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0