Skrivet den: 2011-12-19 Klockan: 13:15:04

Måndagslistan innan jul

Nu börjar stora stressar-veckan, hitta-de-sista-julklapparna-veckan och stora städar-veckan.
Jag har en lista med saker som jag VILL hinna. Vad som jag sedan BRUKAR att hinna, det är en helt annan sak. Och vi brukar inte komma så värst bra överens.

Det börjar redan idag när Irma inte vill somna så att jag kan börja att få mina saker gjorda. Nej då ska det strulas minsann.
Som extra krydda i vardagen så håller de på och borrar i huset. Så mycket så väggarna darrar.
Och vi som ska till doktorn sedan.

Det blir att hämta Guldklimpen tidigare i skolan och stressa i väg till doktorn för Lillskattens 15-månaders-kontroll. 15 månader fyllde hon ju bara för 1,5 månader sedan så det är ju egentligen ingen brådska.

Tänkte passa på när vi ändå är hos doktorn att få den där 3:e dosen vaccin mot hjärninfalmmation satt också. 750 spänn kostar den och nu ligger den i mitt kylskåp. Nu MÅSTE jag bara komma ihåg att ta med den när vi ska iväg sedan.
Sånt brukar ju vara svårt att komma ihåg när det blir stressigt.

Men en måndagslista a´la jennyn, måste man ju starta veckan med. HUR ska det annars gå?


- att det snart är jul. Ja detta överskuggar väl det mesta just nu. Det ligger som en stor spänning över hela alltet. Alla går liksom i väntans tider.
När kommer den?
Hur blir den?
Ska vi?
Hinner vi?
osv.

- att helgen var värstans produktiv. Visserligen försvann den lika fort som en löning. Men vi låg i och var flitiga och har det mesta under kontroll. Fast så ska man väl INTE skriva, för då skiter det sig väl på momangen.

- att om jag är riktigt optimistisk så kan man skönja en liten förbättring i min flunsa. Jag spottar inte riktigt lika stora slemklumpar (varning för äckel men så är det) och inte riktigt lika ofta. Och det ska man väl vara tacksam för.
Men jag är orolig för klenheten. Den måste ge med sig nu om jag ska hinna allt. Nej fram med lite ENERGI tack!

- att på lördag så kommer familjen från Göteborg. Tiden går så fort. Det känns som om vi träffades alldeles nyss. Men det var faktiskt i juni >>> och mycket har hänt sedan dess. Mycket vatten har runnit under broarna för att vara lite ordspråkig ;)
Jisses...
Jag hoppas på mycket mys och roligheter tillsammans.

- att jag väntar på ett paket från mina föräldrar. Lite smått och gott och kanske nån överaskning. Man vet aldrig ;)

- att vi ska köra REAL LIFE igen i morgon. Och denna gången så aviserade jag ju redan förra veckan och skrev så här:
"Då tänkte jag att vi skulle köra ett jul-minne, en jul-tradition eller jul-pynt som sticker ut lite ifrån det "vanliga" som man hör talas om."
Det fattas ju inte många dagar kvar till jul ;)

Kommentarer
Postat av: Tess

Smart med badring! det skulle man haft!

2011-12-19 @ 13:56:45
URL: http://www.egowar.se
Postat av: millan

Hoppas 15 månmadres kollen gick bra & att du kom ihåg vaccinet (två saker du kan stryka från listan, skönt!!). ha de' bäst & stressa inte

2011-12-19 @ 15:03:25
URL: http://millamagi.wordpress.com
Postat av: frida

Vad spännande med paket!! Och överaskningar är alltid kul, ja eller nästan alltid kul ;)

2011-12-19 @ 16:37:58
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Mycket på G läser jag. Hoppas ni får en mysig jul med familjen. Vi åker till Göteborg och firar på torsdag :) Längtar!

2011-12-19 @ 17:06:08
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Ja dagarna går fort nu. Jag har klapparna klart och det känns så skönt! Jag avskyr att vara ute i sista minuten :)

Vad roligt att få familjen på besök över jul :)

Kram

2011-12-19 @ 18:17:45
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Tina

Hej hjärtat! Hoppas det gick bra hos doktorn och att du kom ihåg vaccinet. Stressa nu inte ihjäl dig så här innan jul hjärtat! Massor av kramar!

2011-12-19 @ 18:44:25
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: gunsan

Härligt med familjebesök under julen;))



Hoppas att du lyckades få med dig sprutan så att den inte ligger kvar i kylskåpet;))



Kramizzzzz

2011-12-19 @ 21:28:22
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Freja

Hahaha, jag körde ett real-life julpyntinslag idag som jag kan ha med på din real-lifeutmaning!

2011-12-19 @ 21:58:20
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: kort

Är inne på min fjärde vecka med hosta, nu har jag ont i lungorna eller om det är hostmusklerna...Ska till läkare innan jobbet i morgon och be dem kolla lungorna.



Hoppas allt flyter på så du får de sista klapparna handlade och att du kommer ihåg vaccinet.

kram

2011-12-19 @ 22:53:22
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0