Skrivet den: 2011-08-12 Klockan: 12:40:51

Fredagsvägningsjippey!

Denna vecka gick det bättre. >>>
Denna veckan målar jag lite i temometern.
Denna veckan är knasig.

Det är ju inte klokt. Förra veckan då jag kämpade gick jag upp. Och denna veckan som vi har haft TRE tårtkalas så gick jag ner ett helt kilo.
Vansinnigt!
Det fattar ju till och med jag att man går inte ner ett helt kilo på att äta tårta, så något är ju galet. Visst var det mensvecka förra veckan så det är ju borta nu, men ett helt kilo?
Det är som att jag fick både förra veckans kämpning och denna veckans på en gång, nu.

Ja det är som jag har sagt: Veckovägning är INTE helt logiskt. Det borde vara månadsvägning. Men vem kan hålla sig SÅ länge? Då blir det en väldig risk att tappa konceptet helt.

Jag kör på som nu men får väl inse att veckovägningarna är INTE helt sanna. Det går upp, det går ner, men på det stora hela så ska det gå nedåt.

Vad är det nu jag har gjort?
Ja det jag håller på med är ju ingen bantning, det har jag ju förklarat tidigare. Utan en livsstilsförändring. >>>
(Uppstarten >>>)
Jag har tittat på mitt liv och sett vad som är fel och så har jag rättat till det.
En sak i taget.
Rättat en sak. Låtit det gå ett par veckor. Låtit den nya saken bli rutin och vardag.
Rättat en sak till. Låtit det gå ett tag. Låtit det bli rutin.
osv.

Hittills är det:
1. Helg-godis. Inget onyttigt i veckorna, och då menar jag INGET, om det inte är kalas då ;) För kalas är kalas. Inga kakor, inget godis, inget sött, inget salt som chips nötter osv.

2. Dagliga fett-brännar-turer. Ut och gå minst en gång om dagen. Börja med korta rundor och öka på efter hand.

3. FEM mål mat om dagen, tre lagade och två mellanmål för att aldrig hamna i situationen "jag-är-så-hungrig-att-jag-äter-vad-som-helst". Äpplen + vatten, KOM I HÅG!

4. Smalmat om dagarna. Jag lagar mat ut en pärm som jag har med en massa recept från tidningar. Tagit bort all fett ur maten. Lagar med lätt-produkter.

5. Kommit överens med stegräknaren att den ska sluta på minst 13.000 steg varje dag (utom fredagar då det är lögn i 17 att komma ut och gå själv).

6. Nu under sommar-lovet så har jag gjort en special med att gå rundan på kvällarna när ungarna lagt sig och äta cornflakes till middag. Detta för att kompensera för de dagliga gå-till-och-från-skolan-promenaderna.

Under tiden som jag gör detta så håller jag på och skriver på min tredje bok. Denna om min "Operation:Fettsanering" för tredje gången. Där luftar jag alla tankar och beslut som kommer upp i huvudet.

Målet är 60 kg till beach 2012, eller senare...vi får se hur det går ;)

Mycket finns kvar att ändra i mitt liv. Men jag tar det lugnt.
Ett steg i taget, men på det stora hela nedåt.

NU, en trevlig helg på er!

/Y

PS Vi åker och solar och badar även denna helg. Strandbilder kommer och så äver inlägg under helgen. Jag skriver så fingrarna glöder ;) DS

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Detta kommer vi klara tillsammans Yohanna!! =) Min pt vill egentligen inte att jag väger mig alls, men en gång i månaden är rimligt för honom.. men hur är det möjligt? Fast nu har jag inte vägt mig på tre veckor =) Kram

2011-08-12 @ 14:13:42
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Emma | Tillvaron.se

Hoppas att det går bra med förändringarna du gjort. Ang vikten så kan det ju vara så också att det du åt förra veckan visar sig först nu, och nästa vecka så kommer vågen att visa det du ätit denna vecka. Va konstigt att du inte kom in på min blogg förresten, det var nog något tillfälligt fel bara, det funkar som det ska nu iaf. :)

2011-08-12 @ 14:32:36
URL: http://www.tillvaron.se/emma
Postat av: 4U2

Jag väger mig trots att man menar att man inte skall, dagligen. Nästan. Kör en liten diet- lite svårt när maken lagar maten och han vill inte äta som jag :)

Angående boken: BIRGITTA VON OTTER: TILL ALLA MAMMOR!



Ha en härlig helg.

2011-08-12 @ 15:52:58
URL: http://4U2really.blogspot.com/
Postat av: 4U2

PS. glömde skriva: vi är bara människor och ibland kan det vara bra att räkna till 20! innan man reagerar men det hjälper inte alltid. Maken säger jag ältar, överdriver om sånt jag skäms för att ha gjot/sagt ... kunde jag vrida tillbaks tiden något så skulle jag jobba på behärskning och att tänka på mer prat än "agerande". att det är barn ... DS

2011-08-12 @ 16:04:06
URL: http://4U2really.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Grattis till ditt kilo :)

Nej att veckoväga sig är inte helt logiskt... Men bra kämpat vännen. Kram

2011-08-12 @ 21:10:06
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Diana

Grattis, jätte bra! Ibland är kroppen lite trögfattad. :) Jag gick på soppor ett tag, första veckan gick jag ner typ ett hekto... mindre skoj.

2011-08-13 @ 00:08:48
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Tina

Grattis till viktnedgången gumman! Vad duktig du är! KRAM!

2011-08-13 @ 07:34:50
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0