Skrivet den: 2015-11-21 Klockan: 23:49:24

Jag har tapetserat



(Los ultimos dos fines de semanas hemos estados encerados en en piso haciendo reformas en la habitación del hijo. El ha cumplido ocho años y en su opiñon ya es mayor y demasiado mayor para tener por ejemplo una lampara del techo en forma de un sol.
Yo estoy de acuerdo con el.
Solo es que no he tenido tiempo para hacer que los habitaciones crescan con la velocidad de los niños.
Todavia la habitacion de la niña no corre peligo. Pero este momento vendra tambien.
Estoy segura.
 
Su habitacion tiene otro problema.
El problema con cual siempre lucho.
El de terminar mis pojectos.
Su habitacion esta sin terminar y con la velocidad que crescan los niños y la velocidad con que hacemos las cosas aqui va a ser hora de reforma en su habitacion antes de que la hayamos terminado.
 
Pues ahora estamos con el mismo dilema en la habitacion del hijo.
La hemos pintado.
Hemos puesto una pared con papel que traje de Suecia y se quedo tan bonita y estoy tan orullosa de mi misma por haberlo logrado por solo la segunda vez en mi vida (poner papel en pared).
Hemos cambiado sitio de los muebles.
Y hemos comprado, POR FIN, una nueva lampara.
 
Ahora faltan solo un par de cositas para terminar del todo pero el presupuesto ha acabado asi que hay dos caminos:
- esperar por mas pasta para poder lograr terminar el projecto y es aqui donde solemos terminar.
- o usar la tarjeta de IKEA hasta harde y por fin poder terminar esto como dos professionales ;)
 
Con esta pregunta nos despertamos este sabado tan bonito:
- QUE vamos a hacer?
...


 

 
Precis som jag berättade förra veckan så har vi haft "operation tonårsrum" här hemma de två senaste helgerna. Alexander ansåg att han var stor nu och att ha en sol-lampa i taket var lite av för barnsligt för honom.
Jag håller med.
Men jag har inte hunnit med att få rummen att växa i takt med barnen.
 
Det är samma visa här som med det jag skrev om att jag och min syster är olika >>>.
Hon får saker och ting gjort.
Jag går och funderar.
Hon gör saker till slutet.
Och jag hamnar någonstans på halva vägen.
.....så också i detta fall :(
 
När vi flyttade hit, till denna lägenhet för SEX år sedan >>> (huvaligen vad tiden går) så inredde vi Guldklimpens rum först, då var han TRE år, så det blev ju ganska så barnsliga saker där.
Men riktigt klart blev det aldrig.
 
Samma sak med Lillskattens rum som kom tre år senare.
Inrett efter en treåring.
Så hennes rum ligger inte riktigt i farozoonen för att vara för barnsligt än.
Men rummet är FORTFARANDE inte klart. Fastän det gått tre år sedan dess.
 
Blir hem (rum) riktigt färdiga någon gång?
 
Och nu har vi satt igång med Guldklimpens igen.
Det går runt runt runt...
Vi har alltså målat om och det har kommit upp en fondvägg med tapeter inhandlade på Rusta i sommras.
Skitsnyggt blev det, om jag får säga det själv.
...och det får jag ju naturligtvis ;)
 
Ny lampa har införskaffats och ny matta.
Möblerna har flyttats omkring.
Han har fått flytta in.
 
Men nu är det ett par saker som fattas för att rummet ska bli riktigt klart.
De där sista sakerna som får alla bitar att falla på plats.
Grädden på moset.
Den sista finishen.
 
Nya gardiner.
Sladdorganisation.
En ny garderob.
 
Och här tog det slut i budgeten för projektet.
Det är vad som brukar ske.
Just när man är på slutklämmen. När det inte fattas mycket för att kliva över målsnaret. När det bara är några futtiga saker som behövs för att allt ska se helt perfekt ut, ja då skiter det sig i ekonomin.
...eller på något annat sätt.
 
Och så brukar tiden gå och det där sista blir aldrig någonsin gjort. Och vi fortsätter att bo i en, som borde vara en tillfällig men ständigt verkar vara en permanet, renovering.
Och nu är vi där igen.
 
Nu kan man välja två vägar:
- spara och vänta på att man ska få ihop så pass att man kan slutföra sitt projekt.
eller
- maxa IKEA-kortet och få sätta punkt på ett projekt.
 
Just det dilemmat vaknade vi upp till idag.
Helg och fixar-tid.
Vad ska vi hitta på?





 
 
/Y - som är en himla stolt 2-gångs-tapetserare vid det här laget.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Så fint det blir! Här är inte ett enda rum helt färdigt, men jag nöjer mig med tillräckligt bra...

Svar: Sköt att höra. Här blir det nog aldrig klart hemmer :( Men det gör inget intalar jag mig.
Yohanna i Las Palmas

2015-11-22 @ 22:45:29
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: LIVSGLITTER

Vilken härlig tapet! Man fastna verkligen med blicken må jag säga! Ha en fin dag // L

Svar: Ja visst är den klatshig.
Yohanna i Las Palmas

2015-11-24 @ 15:23:50
URL: http://livsglitter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0