Skrivet den: 2014-03-24 Klockan: 23:22:50

Måndagslista utan behov

Igår satt jag i soffan och väntade på söndagsångesten.
Den kom inte.
Konstigt.
Jag skulle sätta mig här och skriva en måndagslista precis som vanligt men kände helt plötsligt att jag BEHÖVER nog ingen måndagslista den här veckan. Det känns inte som något tråkigt att det är måndag igen.
Jag kan överleva ;)
 
DOCK!
Idag på måndagsmorgonen (inte min bästa stund på dagen >>>) känner jag att jag kanske behöver en liten lista ändå för att komma på rätt bana.
 
 
 
- att jag överhuvud taget lever ;)
I natt var en sån där typisk Lillskatt-natt som jag kommer ihåg från när hon var bebis. Uppvaknande varge halvtimme tills jag fick nog och stoppade ner henne i vår säng. Hon sov lugnt. Annat kan man säga om föräldrarna ;)

- att vi firat Guldklimpen 7år. 






 
- att föräldrarna från Sverige kommer på fredag.
 
- att vi ska ha födelsedagskalas på lördag. Jag vet inte riktigt om jag kommer att vara så glad över det dagen innan eller precis innan folket kommer och jag inte har gjort ens hälften av förberedelserna. Men jag är glad över att vi KAN göra ett födelsedagskalas.
 
- och att vi ska vara i sommarstugan i Puerto Rico och förhoppningsvis få lite sol på oss.
 
- att jag, peppar peppar, börjat komma till skott och göra plankan på mornarna i badrummet medans jag borstar tänderna. Man får ta tag i alla tillfällen som ges nu när det blivit lite ont om tid >>>.
 
- och att jag börjat komma ut på kvällarna och fettbrännartur i parken om kvällarna. Visserligen har jag dåligt mammasamvet för att jag borde vara hemma och läsa godnattsagor och läsa läxor. Men jag kan kanske hinna med både och. Idag sprang jag hem och nattade Lillskatten och så ner till jobbet igen och planerade morgondagens lektioner. Och så ut på en vända i parken.
Det kan gå....
 
- och att denna veckan kommer att gå fort för det är massor som ska göras. Jag är dock fortfarande väldigt tveksam över om jag verkligen ska vara glad över att tiden går så fort. Jag blir mest rädd för det. Smartast vore nog att njuta av det som är här och nu, inte det som komma skall.
Mindfullness.
Ack så nyttigt men ack så svårt.










 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Ingen söndagsångest, så skönt! Du har nog börjat få stuk på rutinerna nu, härligt! Och massor att vara glad åt, det gör mig oxå glad!

Svar: Det kändes jättekonstigt. Kanske är det rutinerna som börjar sätta sig. Det börjar kännas lättare.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-25 @ 20:05:42
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Nu är jag imponerad, verkligen imponerad! För det första klarar du omställningen från hemma Yohanna till jobb Yohanna jättebra. Förmodligen mycket bättre än vad du tycker själv..
Sedan gör du plankan samtidigt som du borstar tänderna - grymt! :D
men var försiktig så du inte jobbar så hårt att du knäcker dig
Kramen

Svar: Imponerad av mig? Jo jag tackar ja. Det värmde ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-27 @ 20:36:11
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0