Skrivet den: 2014-03-12 Klockan: 00:14:45

Här blev man utan internet

.....när routern helt plötsligt sa POFF och slutade fungera. 
Inget wifi hemma. 

Och helt otroligt att något som man betalar 600 spänn i månaden för inte kan fixa problemet tidigare än 72 timmar. 

Vad gör jag nu?
;)












Härlig vårdag idag. 
Solen skiner. 
Jag har en frisk familj. 
Jag har två härliga jobb att gå till. 
Spännande drömmar inför framtiden. 
Livet leker. 

Ändå kan det bli så himla sorgligt i själen ibland. 

Speciellt på måndagsmorgnar kan det kännas jobbigt. 
Mornar är inte min starka sida. 
Extra svårt är det måndagsmorgnar efter en upptagen helg. Efter en sån helg när man på måndagsmorgonen känner sig lika sliten som en fredagskväll. 
Fast UTAN fredagsfeelingen. 

I går kändes det så. 
Sorgligt. 
Med gråten i halsen. 

Varför?

Idag känns det dock bättre.....

/Y

Kommentarer
Postat av: Stefan

Det är också ganska roligt att om inte internet fungerar så ska man gå in på leverantörens hemsida och se vad det är för fel.
Ja det är ju lätt när internet inte fungerar :-S
Måndagar är inte min dag heller, jag kan ibland känna måndagsångesten redan på söndagkvällen.

Svar: Sånt blir jag galen på. Eller som nu att de skickade mail om internethaveriet. Hur ska jag kunna läsa det när jag inte kommer ut på nätet? Måndagsångesten äter även upp söndagskvällen även här. Sorgligt!
Yohanna i Las Palmas

2014-03-12 @ 18:49:15
Postat av: Freja

Måndagar är hemska. Särskilt illa tycker jag om känslan att jag vill att veckan ska gå så fort så det blir helg igen. Det är som om jag slösar bort fem dagar per vecka på jobb, dagar då jag inte orkar nått annat och mitt liv ska sen levas på ynka två dagar per vecka...

Svar: Just precis! Känslan av att slösa bort livet som sedan ska klämmas in på helgen. Det ger mig panik och gör mig stressad. Även fastän jag har det kul i veckorna också. Men det är inte MIN tid då.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-12 @ 20:18:16
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Föreställ er en vecka utan måndag! Tror ni att tisdagen skulle bli bättre än måndagen, om den var första dagen på arbetsveckan - eller onsdag? Om ni inte hade en arbetsvecka? Som t.ex. att ni inte hade ett arbete att gå till NÅGON dag i veckan?
Då kunde ni ju göra det ni gör på helgen HELA veckan. Men, tyvärr, bleve det ju i så fall ingen helg. Och ingen måndagsangst. Och det vore ju förskräckligt, eller hur? :)

Svar: Jag har funderat på det där JÄTTEmycket. Varför känslan kommer. Och mest undrar jag varför den kommer när man bara ska göra roliga saker och mår bra.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-12 @ 21:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0