Skrivet den: 2013-09-17 Klockan: 00:53:58

Här blev det ett fantastiskt avslut på födelsedagen

...för det var ju lite deppigt där i torsdags när jag gick till sängs och tänkte på att jag var 40 år, inte hade tänkt ut något speciellt för att fira det och att faktiskt ingen annan hade gjort det heller... 

Konstigt nog så, även om jag fyller 40 år och är vuxen i huvudet, så längst inne i mitt barna-hjärta så vill jag ha det där otroliga överaskningsfödelsedagskalaset, den otroligt finurligt uttänkta presenten eller att något annat otroligt speciellt ska hända.Det var DET jag tänkte på när jag skrev om att inte tänka på vad man INTE har >>>

    

     

  

 



Det var familjen och bästa väninnan som var här och fick smaka på min hemmaknåpade fyrkantiga tårta, som jag måste be att få återkomma till. Och mina föräldrar ringde från Sverige och sjöng. Och på Facebook och bloggen så bara drösade in grattishälsningar. 
ÄNDÅ så var jag inte nöjd.
Och det får man ju inte vara, missnöjd alltså.
Speciellt inte när man har så mycket.
(Jag skyller delvis på Grey-böckerna. För dem som funderar på att läsa dem: Tänk över det TVÅ gånger innan. För man (jag) får otroliga förväntningar på omvärlden ;)...) 

Men av bästa väninnan och hennes familj, fick jag en utgångsmiddag. Och när jag satt på den, i fredags kväll och allt var så där perfekt plus att tidigare under dagen hade det beslutats om jobbet på svenska kursen, ja då lossnade det helt enkelt och jag blev så där NÖJD som man ska vara när man står i världens centrum ;) 

Och ett 40-årskalas, det SKA jag ha.....nån gång ;)

Men fredagskvällen: perfekt mat, perfekt ställe, perfekt uppassning, perfekt sällskap........och sedan gick vi ut på krogen, väninnan och jag och kom inte hem förens klockan sex på morgonen.

Dagen efter hade jag jäkligt ömma fötter men INGET bakis.
KAN.DET.BLI.BÄTTRE?

Så roligt hade vi att det nästan inte blev några kort tagna...




Stället heter GRILL 7 och ligger i Triana om det är någon som vill prova på det.
Vi åt laxpaté och carpacho till förrätt.
En biff med stekt potatis med lök och paprika till huvudrätt.
Och creps med dulce de leche som avslutning.
Kanske att vi var lite FÖR mätta på slutet för att kunna ha uppskattat efterrätten till 100%. Men så brukar det ju vara.

Sedan drog vi ut i natten och in i disco-dimman ;)
Och resten är ju som sagt >>> historia ;)





/Y

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Så bra att du känner att du blev firad på ett bra sätt, till slut.

Svar: Ja man ska inte dra förhastade slutsatser för fort. Det kan ändra sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-17 @ 08:01:32
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Härligt när det blir så bra till slut :)

Svar: Ja det är så härligt när man har en sån dar nöjd känsla i hjärtat.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-17 @ 17:25:01
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: AnneliH

Grattis till jobbet förresten!!!! :)

Svar: Man tackar man tackar.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-18 @ 17:34:45
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Disco dimma vid 40?!?!?
Vem fasen discoade ni med?
Om jag varit där, hade jag säkert
också disco-dimmat.

Hej, du ligger bara 25 år efter mej. :)

Svar: Ha ha det var en massa andra 40+-are där mer än jag och duscodimmade ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-19 @ 05:11:08
Postat av: Ruth i Virginia

Ooops! 25 år skulle givetvis vara 45 år!!
Hang in there!

Svar: Hoppsan jag märkte det inte ens. Jag hänger på här så gott det går.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-20 @ 00:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0