Skrivet den: 2013-05-14 Klockan: 13:48:00

Här är det sjåpigt idag

....efter en MINST sagt orolig natt. Och då var det INTE Lillskatten som sov dåligt i sitt nya rum >>> utan STORskatten ;) som hade lite huvudbryer som spökade.
 
 
 Irma var NATURLIGTVIS med och fixade i sitt nya rum.
 
 
Jag kan ibland förundras över kroppens och hjärnans förmågor att skydda sig själva från härdsmälta genom att focusera sig på saker som inte är dem övermäktiga.
Hänger ni med?
 
Jag menar, det finns ju jättemångs STORA frågetecken i mitt liv just nu. Orosmoment som gör att det mullrar lite extra i magen och som får mig att darra i hjärtat och undra vad jag egentligen håller på med.
Men tänker jag på dem?
Nej!
Det VÅGAR jag inte.
 
Istället så har en helt obetydlig petitess hållit mig klarvaken eller låtit mig sova oroligt i natt.
En kille, en granne i huset som jag brukar se ute på gården ibland, kom fram till mig igår och frågade om jag ville ge honom lektioner i att tala engelska.
Och det är klart att jag vill.
Föresten hade vi snackat lite om saken innan så saken var nästan biff.
Men det som höll mig vaken i natt var att jag inte sa till honom hur mycket jag skulle ta för att göra det.
En skitsak.
Varför skulle DET hålla mig vaken för?
Det kan vi ju tala om när som helst.
 
Och så detta med att vi håller på och leta ny internetleverantör >>>.
Det är väl inget farligt med det. Det blir som det blir. Vi försöker att helgardera oss och informera oss. Men vi kommer att bli lurade i slutänden ändå.
Det VET vi ju.
Försäljarna är dock desperata nu och den senaste ringde säkert sex gånger till Äsklingens mobil, tre gånger hem till oss och två gånger på min mobil, för att få oss att skriva på med dem.
Tror de verkligen att sånt gör oss köpsugna?
 
I alla fall. Ingen fara med det. Varför ska sånt förstöra min nattsömn?
 
Och så vaknade jag 4:30 i morse och var orolig av mardrömmarna, började tänka på allt detta (som inte är något värt att tänka på HALV FEM på morgonen) och så blev denna dagen ett enda stort:
ZZZZzzzzzzz!
Igen >>> ;)
 
Men jag tänker inte på de där superjobbiga sakerna. De som VERKLIGEN är värda att ligga vaken för om nätterna.
Med risk för härdsmälta.
Nej de sakerna klarar klarar hjärnan av att stoppa in i små lådor och ställa låååååångt in i mörkret.
Hjärnan är fantastisk ;)
 
Och jag som var på sånt superbra humör igår när jag laddade för måndagslistan och så försvann internetet och med den det bra humöret.
Men teknikern kom efter 2 timmar och allt fixades så det var knappt att jag trodde att jag bor i Spanien ;)
 
Så går det till hemma hos mig ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, de där "nätterna" kan ju göra en galen för mindre. Varför man ödslar tid och energi på "fjuttfrågor" mitt i natten har jag ofta frågat mig - och varför kommer de just då??? man kan ju inte göra något åt dem iaf mitt i natten....så, jag ställer mig i ledet i den skaran. :) Hoppas du får en fin kväll!

Svar: Skönt att höra att jag inte är ensam även om det är tråkigt att höra att fler än jag ligger vakna om nätterna.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-14 @ 14:31:30
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0