Skrivet den: 2013-07-24 Klockan: 01:38:46

Real Life - Sova

Sova måste vara det skönaste man kan göra.
Eller rättare sagt somna. För när man sover märker man ju ingenting förens man vaknar och då är det för sent ;)
Men att somna.
Det där ögonblicket precis innan man faller i sömn, när man känner att sömnen är på väg, att man är avslappnad och har släppt greppet om världen, man bryr sig inte mer om det som man brydde sig innan, när man kanske kan känna att man faller och vakna till lite av rädsla av att man trillat ner någonstans, när man är trött och FÅR sova.
DET ögonblicket är oslagbart.
 
Jag tror till och med att det ögonblicket slår njutningen i att gluffsa i sig choklad, det slår den där känslan efter ett glas vin när man känner hur det pirrar i fingertopparna och man vill bara fnissa och jag tror banne mig (förlåt mig alla kärleksgudar där ute) att det slår en orgasm.
 
 
 
Att vara sömnig är en otroligt stark känsla.
Har ni försökt att hålla er vakna när ni är riktigt sömniga?
Det är helt omöjligt och man blir helt frustrerad.
Så jag tycker att detta vore ett spännande ämne att ta upp i veckans Real Life.
 
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
Alltså begreppet sömn och att sova har ju drastigt bytt betydelse för mig sedan jag fått barn. Aldrig förr har jag väl tänkt så mycket på hur mycket jag sover, hur jag har sovit, NÄR jag kommer att få sova igen och ständigt denna trötthet.
Även om sömnen AVSEVÄRT har förbättrats det senaste året, mot vad det var mot när Lillskatten var liten >>>.
Huvaligen.
Tänk hur det var ;)
 
När jag var liten var jag jätterädd för att jag skulle drömma mardrömmar på natten, så jag snickrade ihop en liten bön, i fall att:
- Käre gode Gud, gör så att jag inte drömmer något hemskt inatt.
Och det funkade faktiskt....oftast ;)
 
En annan period, och ibland fortfarande faktiskt, så hade jag så mycket i huvudet att jag hade svårt att somna. Då hittade jag på att om jag bara tänkte på färgen svart och fyllde huvudet med den, så skulle jag ju inte kunna tänka på något annat. Vem kan tänka på två saker samtidigt liksom ;)
Och det funkade faktiskt det också.
Och funkar fortfarande.
 
Men en sak som har kommit nu på sistonde, sedan jag fick ungarna, är att PRECIS när jag ska till att somna så poppar det upp en JÄTTEhemsk tankue i huvudet. Var nu i 70-singen den kommer ifrån.
Den kan vara så hemsk att den skulle plattsa i vilken skräckfilm som helst och vanligtvis så handlar det om ungarna och att det händer dem något.
Och då är det ju stört omöjligt att somna.
Med hjärtat bankandes och ångesten pulserande i ådrorna.
DET får bli att komma på något nytt trix till den ovanan ;)
 

Så nu är jag nyfiken på att få höra:
- hur känner du inför att sova?
- hur känns det när man somnar?
- några problema med sovandet, somnandet, mardrömmar, skrikungar, kisseriet ;)?
- några barndomsminnen?
- har du några trix för att somna/sova bra?
- och VAD är skönast: gluffsa choklad, dricka vin, somna eller en orgasm?
 
Vi kör vi tills pâ FREDAG.
Skriv och berätta på din blogg tills pâ FREdag, om det du VILL berätta om. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På FREdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få läsa lite om hur det går till med sovandet
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag är med!
http://fdensammamamman.blogspot.se/2013/07/det-basta-som-finns.html

Svar: Jättebra, kul att du är med.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-24 @ 13:11:28
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Jag är med http://madelein.se/2013/july/med-ett-real-life-om-somn.html

Svar: Jag kikar in och láser. Kul att du är med.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-24 @ 17:41:43
URL: http://madelein.se/
Postat av: Freja

Jag är med, självklart, för sova är fantastiskt!

Svar: Jag väntar med spänning ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-24 @ 20:12:02
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jessica Högberg

http://lchftrollet.blogg.se/2013/july/real-life-sova-3.html#comment

Svar: Jättebra! Jag kikar in.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-24 @ 22:52:50
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Freja

Här kommer mitt bidrag!
http://frejareddevil.wordpress.com/2013/07/25/ett-somnigt-real-life/

Svar: Jättebra. Rosa ponnysar va he ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-25 @ 19:36:52
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0