Skrivet den: 2013-07-11 Klockan: 23:48:00

Real Life - Badkläder

Sâ var det kväll igen och datorn är äntligen pâ plats. Sâ dâ kör vi sâ det ryker dâ, med veckans Real Life, som pâ begäran av Wildrose ska handla om BADKLÄDER.
 
 
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
 
 
 
Min mamma undrade, sist de var här, om jag var riktigt klok, när hon tittade i min bikinilåda.
Ja det kan man verkligen undra sig.....
...OM man är från ett ställe där man INTE spenderar den största delen på stranden i just bikini eller annan badklädsel.
 
Men om man spenderar den största delen av sommartiden iklädd badklädsel eller strandklädsel sâ är det inte sâ konstigt om man har:
- ELVA bikinis
- och EN baddräkt i byrâlâdan och kan byta färg och form varenda dag.
För sâ ser det ut i min lâda just nu.
Jag var precis uppe och räknade.
 
Men ingen fara.
Det är bra priser här.
Och den sista inhandlades i lördags pâ loppisen för EN euro, helt ny.
Ingen Panos Empirio, eller vad 1000 nu den heter som kostar flera tusen spänn, i detta hem.
 
Men jag kommer ihâg hur det var pâ den "gamla goda tiden". När det var svenska sommrar som gällde för mig. Dâ hade jag EN bikini och den räckte i ÂR.
Till och  med sâ att den kanske kastades för att gummisnoddarna i den blivit för gamla och slappa och inte för att den slitits ut som NU är fallet.
 
Och här-om-dagen berättade jag ju om vâra huvudbryn med att fâ den perfekta solbrännan >>> och det kommer jag ocksâ ihâg frân den "gamla goda tiden" i Sverige. Att sâ fort som man skulle ut pâ semester sâ var det den perfekta solbrännan som skulle jagas.
 
Sâ jag förstâr hur de känner sig, mina besökare när de kommer hit och vill ligga pâ stranden sâ att de i alla fall kan âka hem med lite annan färg än den grâ-gröna som man i normala fall har pâ vintern i Sverige.
Att man vill sola topless och fâ sâ mycket bränna som möjligt.
Att man vill att det ska gâ fort sâ man i hastigheten bränner sig istället för att ta det lugnt.
Och att man glömer att smörja in sâ smâ och obetydliga ställen, men ack sâ smärtsamma när man blir bränd dar, som öron, fötter, skinkor och händer.
 
Jag förstâr.
Jag har själv varit sân.
Men det kan alltsâ lugna ner sig.
Jag är det levande beviset pâ detta just un. Jag som har kommit pâ att det är ganska skönt i skuggan och att det inte GÖR nâgonting att jag inte är brun som en pepparkaka hela âret. Om jag nu nâgonsin varit det ;)
 
 
 
Hur har du det med badkläder och solminnen i byrâlâdan?
 
- Hur mânga badkläder har du?
- Hur skaffar du nytt och hur förbrukas de?
- Vad har du för inställning till sol och bad?
- Perfekta solbrännan, vad är det?
- Hemskaste solbrännan, har du râkat ut för den?
- Läckert solbrun eller mystiskt blek och skör? Eller solskrynklig av för mycket solande eller grön-vit om vintrarna?
- Och NÄR ska man egentligen visa upp de där perfekt solade brösten eller string-rumpan?
 
Eftersom det blev lite körigt och tokigt med upplägget denna veckan, och klockan redan är torsdag, sâ kör vi tills pâ TISDAG nästa vecka.
Skriv och berätta på din blogg tills pâ TISdag, om det du VILL berätta om. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På TISdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få lite bikini-inspiration.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, kul tema!

Svar: Bra att du tycker det. Det SKA vara kul ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-12 @ 09:10:31
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Jessica Högberg

http://lchftrollet.blogg.se/2013/july/real-life-badklader.html#comment

Ha, lyckades!!

Svar: Jättebra och mycket fint att bada i dar.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-12 @ 10:30:51
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ha..ha..ja, jag känner igen mig lite både här och där..får se om jag lyckas knåpa ner några rader.

Svar: Kan jag förstå att du känner igen dig lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-12 @ 13:03:17
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

Åh jag önskar verkligen att jag hade behövt 11 bikinisar :) Jag förstår dig verkligen. Klart man måste kunna byta färg och stil när man kan hänga så mycket på stranden <3 Kram

Svar: Ja nu har man ju verkligen användning för dem ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-12 @ 15:33:04
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Freja

Hahaha, jag som inte haft bikini på säkert 25 år, jag vet inte riktigt vad jag ska göra av den här utmaningen, men jag får fundera ett tag...

Svar: Jag förstog det och var nyfiken på vad du skulle hitta på ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-12 @ 20:09:37
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Klar!!!!

Svar: Jag har varit inne och läst.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-16 @ 15:17:52
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Freja

Här kommer mitt motvallsbidrag....
http://frejareddevil.wordpress.com/2013/07/16/ett-naturligt-badande-real-life/

Svar: Skitsnyggt mot svart spets. Jättebra!
Yohanna i Las Palmas

2013-07-16 @ 19:20:20
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Har inte hunnit :( skriva ner... men jag kan berätta att innan jag började åka till GC -99 hade jag en gammal trasa till bikini. Efter varje år har jag köpt på mig ett antal på ön eller innan avfärd. Tur att jag inte är ensam...gubben gör lika samma :)

Numera har jag så jag kan välja och vraka och para ihop. Här hemma används det inte mer än enstaka gånger (väder förhållandena är inte de samma) Saronger och olika strandskynken/linnen har jag också samlat på mig från ön....och "flippisar"
Så badkläder finns i överflöd här också.
Idag ska jag få användning av min senast inköpta bikini från ön som har ett namn minsann... Dolores :) (får mig att tänka på en elefant med stora öron), den var inte den billigaste men den föll mig i smaken och jag tvekade inte eftersom jag kan köpa till underdel i vilken färg som helst, och överdelen var just så "perfa" som den kunde bli.
Ha en fin dag!!

Svar: Åh vad synd att du inte han att skriva. Du hade ju mycket att berätta och nu blev jag jättenyfiken på din bikini. :( Härligt att läsa ändå ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-17 @ 12:30:46
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0