Skrivet den: 2013-07-08 Klockan: 01:30:32

Här funderas det på bikinis

....när jag och min lillasyster tittar på folk på stranden och funderar på hur man egentligen ser ut.

Söndag kväll och läggdags.....igen.
Det går runt det här.
Jag har kommit in i semesterlunken. När man inte riktigt vet vilken dag det är och man ibland kommer på sig själv med att få tänka till och för en sekund blir lite rädd för att man har missat något viktigt inbokat.
Något som man bort kommit ihåg.

I morgon är det dags att åka tillbaka till Las Palmas för lite storstadsliv innan lillasyster åker hem igen. På onsdag kommer vi tillbaka för ner sommarstugeliv.

Men det här med bikinis.

Min syster och jag satt och tittade på foton av oss själva på stranden och konstaterade krasst att vi nog inte var riktigt så snygga som vi kände oss.
Det var väldigt mycket hängstjärt där och trötta påsar under ögonen där osv.
Väldigt o-uppmuntrande som man brukar vara om sig-själv-på-stranden-bilder.

Min syster häver ur sig att man borde köpa sig ett sånt där badlinne och badshorts för att dölja så mycket som möjligt och jag satt och funderade allvarligt på nån form av våtdräktsutstyrsel.

Men så klämmer jag ur mig att det kan man ju inte ha, för då blir man ju inte brun om magen. För det är mycket funderingar om sånt så här i bikinitider.
Bli brun om magen.
Ha olika sorters BH:ar så man varierar axel-bands-ränderna.
Trosor i samma storlekar så man inte visar nån vit skinkdel.
Osv.

Då klämmer mm lillasyster ur sig något så smart som JAG borde ha tänkt på för LÄNGE sedan:
att tar du inte av dig för att visa magen på stranden, så när i hela friden ska du ta av dig och visa den då?

Just det.
Varför håller jag på med allt detta trams om solränder.
När ska jag visa upp en perfekt solad rumpa?
När jag går till snabbköpet?

Ibland kan man verkligen undra ven som är storasyster.

/Y



Kommentarer
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Jag solar min mage för mej själv. Och för min kille ;)
Kram!

Svar: PRECIS så som det SKA vara ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-08 @ 10:55:30
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Mor o Far

Ni är bra tokiga! Puss Puss

Svar: Det ligger i familjen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-08 @ 18:55:36
Postat av: Freja

Själv funderar jag mest på hur stora tält jag egentligen kan ha på mig utan att folk tror att jag bär burka... Kanske helt enkelt ska satsa på burka, det skulle förenkla tillvaron...

Svar: Eller ett tält ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-08 @ 21:09:00
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0