Skrivet den: 2013-01-06 Klockan: 09:42:00

Här firar vi trettondag

...och det är årets STÖRSTA högtid här.
(Och varför det är så har jag ju skrivit om här. >>>)
Skulle man väl kunna säja, förutom karnevalen då ;)
 
Vi sitter antagligen och öppnar klappar nu som De Tre Vise Männen kom med under natten ;)
Sedan så väntar släkten i grannhuset för där kikade visst männen in med och sedan väntar lunch på lokal. Denna är hemma-kockarnas BÄSTA högtid då INGET måste förberedas i hemmen utan man kör "på lokal".
 
Sedan en sväng till en annan släkt för paket och kaffe. Och efter det brukar det vara kväll och alla är helt slut efter dagens firande.
 
Jag återkommer NATURLIGTVIS (vad tror ni om mig egentligen ;) ?) med bilder och anekdoter. Men JUST NU är det familjen som gäller och att INTE stressa upp sig och bli arga mamman ;)
 
Ha en UNDERBAR trettondag på er.
 
 
 
 
Varje år så åker min mor och min lillasyster Emma iväg och stöper ljus och äter gröt i nån hembygdsgård som jag inte har koll på var den ligger.
Hur som helst, ett år för LÄNGE sedan så fick jag ett ljus av Emma med avsikt att jag skulle använda det.
 
Men det har legat hemma hos mig och jag har varit lite snål på att just elda upp det.
Det är ju så fint.
 
Så fick Emma mig att lova i alla fall, att jag skulle tända det på trettondagen och njuta av det.
Och här är det.
 
Till dig Emma, och tack !
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vad härligt det låter!
Å vilket fint ljus!

Svar: Ja visst är det fint. Gjorde nästan lite ont i mig när jag tände det.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-06 @ 09:53:08
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Men va mysigt att få fira trettonhelgen med paket från dom vise männen .. undrar lite varför dom inte kommer hit till torpet med nåt roligt också? ;)
Kram

Svar: Det är bara att ställa fram skorna under granen, skriva en lista och så mat och vatten till kungarna och kamelerna ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-06 @ 18:22:13
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Freja

Det där med att inte bli arga mamman... det lyckas jag aldrig leva upp till... I dag skrämde jag bort en kompis till dottern...

Svar: Huvaligen! ;) Inte bli arga mamman är en ambition, ett mål. Dit når jag sällan men strävar alltid dit. Inte uppmuntrande ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-06 @ 22:13:47
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0