Skrivet den: 2013-01-18 Klockan: 13:41:00

Fredagsvägning efter återupptagen vardag

...för denna veckan har varit helt normal. Utan helgdagar, fester eller kvar"glömt" julgodis.
Vardag och rutiner.
Känns faktiskt skönt.
 
 
 
Ja inte SÅ skönt att jag skulle byta bort det mot att ligga på soffan med en god bok och käka GODA chokladpraliner UTAN att gå upp i vikt.
Men det alternativet finns liksom inte ;)
 
FREDAGSVÄGNING
- 200 gram
Ja, vad ska man säja?
Efter att ha gått från jullov med matfrossa och godisnjutning, utan morgonrundor fast med stillasittande bokläsning, till morgonrundor, godisförbud och smalmat så TYCKER jag ju att jag borde ha rasat si så där 10 kilo på en vecka.
 
Tyvärr så fungerar det ju inte så :(
Inte alls.
 
UTVÄRDERING
Jag har ingen förklaring.
Bara den att kroppen fungerar så.
När den sätts på svältkost (vilket jag inte riktigt skulle kalla min kost, och speciellt inte efter veckans fika >>>) så går den in i försvarsställning och klamrar sig fast vid alla fettceller som den har.
Går ner på sparlåga och "sparar" sig.
 
Det är bara att hålla ut och öka förbränningen(motionen) i livet så kommer det igång.
det.vet.jag.ju
Bara det att det finns inte plats för mer motion i mitt liv just nu.
Eller det FINNS det ju. Om man VILL så KAN man. Det behövs bara lite ansträngning och lite omstrukturering av saker och ting.
Och DET har jag inte haft lust med ;)
Man ska vara ärlig ;)
 
Planen inför nästa vecka är väl att rota fram den andra, resev-stegräknaren, och börja räkna igen. Så att jag verkligen kollar upp att jag få de steg som jag ska ha. Jag/Man har ju en tendens att slappna av, lata till sig, hoppa över de där extra momenten när det är ingen som kontrollerar en.
 
Rota rota, här var den.
Bara att sätta på sig.
Aha inget batteri.
Pust!
Då har jag fortfarande ett svepskäl.
Tänk att det ska vara så förbaskat.....svårt ;)
 
 
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Jajjemen!
Mat - Check!
Godis - EN fika ;)
Och 3,6 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Det kommer gå så bra! Snart är du där :)
Själv har jag gjort slut med vågen...funkade inte. Träffas bara ibland eftersom hen är så taskig..ja,ja det ordnar sig nog. Promenaderna & jag borde bestämma träff snarast...vi får se om jag får tag på motivationen att sätta igång i detta "mörker" Quiero sooool!
Har du fått igång ajfonen än? :)

Svar: Alltså min våg är ju inte speciellt snäll heller ;) Men jag har planer på att bli bästa vän med den he he, Nacksving kanske... Har också planer på att komme iväg och fixa ajfånen också. Vi får se. Kan ju inte vänta längre ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-18 @ 14:27:05
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: ann

Jeg har læst din blog lite då og då... kan trøste dig med, du ikke er alene om problemet med at få motivationen til at komme ordentligt i gang igen. Et par dage orker man, så sidder man igen ;) Kulden her er ikke så sjov at bevæge sig ud i, og så har jeg en "midlertidig" bange-for-ulve-fobi... hahahaha.
Det kommer nok så småningom... tror du ikke?!

Ha en trevlig helg :D

Svar: Ack ja, denna motivationen ;) Och jag kommer verligen ihåg hur SVÅRT det var att komma ut och gå när jag bodde i Sverige och det var mörkt och kallt om vintern. Så jag har förståelse ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-18 @ 14:47:13
URL: http://schousnigel.se
Postat av: Annie Johansson - hoppryttare & fotograf

Fin blogg! Haft en bra dag? :)

Svar: Tackar tackar. Jotack än så länge har den varit ok. Har planer dock på att få den bättre ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-18 @ 15:06:23
URL: http://www.anniejohanssson.blogg.se
Postat av: Anna

Finns appar med stegräknare som du säkert kan ladda ner till din nya fina telefon. Så kan du ju gå runt och glänsa med ny telefon och räkna steg samtidigt!

Och 200 gram är inte illa det heller tycker jag! Du har tappat många kg totalt och nu försöker nog kroppen krampaktigt hålla kvar de där sista!

Kram

Svar: Ja ja ja vilken bra grej. Appar! OM jag nu får den att fungera som den ska. I morgon får jag reda på hur det gick.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-18 @ 15:25:55
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Freja

Gömmer mig lite försynt i hörnet för jag har fortfarande inte ens vägt mig....

Svar: Ha ha ha om jag känner dig rätt så är du en sån som är stolt över att inte göra som alla andra och våg-hettsa ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-18 @ 19:13:58
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0