Skrivet den: 2013-01-16 Klockan: 23:33:13

Här har jag varit på date

.....den allra första blogg-daten i mitt blogg-liv.
 
Annelie från Stockholm är här och semestrar under en vecka. Och som vi bestämde för så LÄNGE sedan, när hon var så snäll och fixade lite tränings-tips till mig >>>, så lyckades vi komma till skott med en liten fika-träff när hon ändå skulle upp från södern till Las Palmas för lite REA-shopping.
 
Men vad nervöst med sånt här.
 
 
 
 
Men det gick så bra så. Älsklingen skjutsade mig och skitungarna till köpcentrumet Las Arenas (mitt favvo-center) där Anneli höll på att shoppa järnet på REA:n som jag gör mitt bästa för att hålla mig undan, nu när plånboken ekar tomt efter julens extravagans.
 
Vi kände igen varandra på en gång och det är ju en viktig punkt på framgångslistan. Herre Gud vad pinsamt att behöva springa omkring och leta. Och till och med fråga fel personer om det är de som är den som man letar efter.
 
Så gick Älsklingen iväg med skitungarna till leksaksaffären och då var ju saken biff.
Bättre än så kan det ju inte bli.
Halva daten är ju fixad på bara det ;)
 
Och så att det inte blir nån pinsam tystnad utan att man har att tala om - och DET kan vi väl säja check på, på det också.
Vi avhandlade väl hela livet på cirkus två timmar. För det var värst vad tiden springer iväg när man får sitta i lugn o ro och tala ;)
 
Och vipps var det dags att åka hem med skitungarna och få dem i säng inför morgondagens torsdag. Så Annelie fick hänga på i vår Oceanångare till busstationen. Man kan ju inte åka hem och vara lugn i sinnet när man vet att man har en vän spetandes omkring på stan när det mörknar.
Nej säker och lugn på bussen hem. Så gillar jag att ha det. Och med det INTE sagt att hon INTE skulle kunna speta omkring på stan. Det kan hon säkert. Det är ju inte första gången som hon är här om man så säjer...
 
 
 
 
 
 
Jag tog en tårta. Det kommer jag att få sota för på fredag. Men är det fika så ÄR det faktiskt ;)
 
 
 
 
 
 
Det gick ju bra det här.
Det här kan man tänka sig göra om igen ;)
Precis som med bussåkningen och ungarna igår >>>, det man oroar sig för mest brukar till slut lösa sig på bästa sätt.
 
/Y - numera certifierad blogg-datare ;)

Kommentarer
Postat av: Miriam

Å så härlig träff! Kul kort där du är vinterklädd och hon sommarklädd! Allt är som sagt relativt, även det där med kläder efter årstid! =)
Kram Miriam

Svar: Ja jag var påbylsad och ville sitta innomhus. Hon var sommarklädd och ville sitta ute i solen. Jag vet inte vem som hade rätt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-17 @ 07:25:37
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: AnneliH

Vad kul att ni fick till det med en blogg-date :) Det måste ju firas med en god kaka. Tiden brukar ju gå ganska fort när man har trevligt. Jag gillar också Las Arenas och har fyndat massor när jag varit där...jag vill också gå på Rebajas! Vilket härligt foto på Er :)
En fin dag till Er!

Svar: Rebajas ja. Jag försöker hålla mig där borifrån. Känner hur det suger i köpar-nerven. Inget bra alls ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-17 @ 09:10:52
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor & Far

Undrar vem som bor på Gran Canaria ? O så en gofika ser jag.

Svar: Ja det var lite skillnad i våra uppfattningar om hur vädret var ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-17 @ 16:43:22
Postat av: Freja

Så spännande! Jag har inte varit på någon blogg-date, jag tror jag skulle få tunghäfta!

Svar: Ja jag också, jag var definitivt VÄLDIGT nervös ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-17 @ 20:37:40
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0