Skrivet den: 2012-10-10 Klockan: 13:10:58

Här fixades det födelsedagspresent (er)

....för på lördag fyller svärmor år och jag hade ju faktiskt inte fått någon ordentlig på min dag >>>.
 
 
 
 
 
 
 
 
I går fick vi dra iväg direkt efter att Älsklingen komit hem från jobbet och slängt i sig lite mat.
Det här med skoltider är ju döden för eftermiddagsärenden. Man har ju NOLL tid för att uträtta något över huvud taget innan det är dags att stoppa ungarna i badet för kvällen.
Men vi drog iväg.
 
Det fanns inget annat val.
I dag skulle vi veckohandla, har blivit flyttat på framtiden eftersom gårdagens födelsedgaspresent jakt inte lyckades ordentligt, och i morgon (torsdag) ska det åkas till sommarstugan för långhelg.
Så vi fick packa in oss i Oceanångaren och åka iväg med blixtens hastighet.
Nåja blixtens och blixtens. Det vet ni ju hur det är med ungar. Det ska stannas här och det ska åkas i sånna där myntkarruseller där. Sådana karuseller borde VERKLIGEN förbjudas. De förstör ofelbart vartenda familjelycka som finns.
 
- Mamma bara en gång. Snääääääääääälla.
- Men jag har inga mynt gubben.
- Men bara en gååååååång.
- Men hörde du inte vad jag sa? Jag har inga mynt.
- Du kan väl sälja bilen.....
 
Hå hå ja ja. Andas lugnt. Det är bara en period ;)
 
Vi skulle ha en ny slaskhink till svärmor.
Jag VET!
Skittråkig present. Men det är ju vad hon behöver och själv inte köper till sig själv.
ALLT annat har hon ju.
Och det får inte vara vilken slaskhink som helst. Det går inte att komma med något modernt eller nydanande. Nej en LIKADAN som den gamla, rund, rätt storlek och med lock. Annars så funkar det inte.
Och HUR lätt är det?
 
Men så skulle vi ju ha något annat också, något roligare, som piffade till presentskörden lite.
Och det var det som sket sig.
VAD??????
 
Men vad vi däremot sprang på vad detta smyckesskrin som passar UTMÄRKT i vårt "tusen-och-en-natt-inspirerade" (jag försöker så gott det går men det är banne mig inte så lätt att få till den rätta tuchen) sovrum och som jag TROTT att Älsklingen skulle köpa till mig i födelsedagspresent efter att jag slängt hintar hit och dit som en tokig.
Hintar fungerar INTE på karlar.
Här är det raka puckas som gäller.
Så jag sa till honom att köpa skrinet till mig och vet ni, det fungerade bättre än hintarna.
Inte lika kul men definitivt med effektivt.
 
Passar perfekt på mögelbyråerna för att gömma undan mina armband som Irma är tokig i och ska ha på sig. Och får hon inte det, för att jag inte vill att hon ska ha sönder dem, som hon gör med ALLT hon får tag på, och heller inte vill att de ska tappas bort i detta gigantiska hus som sväljer en massa konstiga saker som bara försvinner.
Ja får hon inte det, ja då har vi nyckelsituationen >>> från igår som ett brev på posten.
Situationen som även hände idag. Men, geni som jag är kom jag på lösningen.
- Vi gör det tillsammans Irma. Mamma håller här och du håller där och så vrider vi.
Tada!
Kommer att fungera i typ tre sekunder tills hon kommer på:
- Jag kan SJÄLV!
Men idag var vi nöjda och glada. Det är alltid något ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Riktigt fint skrin!

Svar: Ja jag är supernöjd ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-10 @ 14:00:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Justlikeacat

Haha! Apro på hintar; jag lägger upp länkar på facebook med saker jag önskar mej så att min kille vet vad han ska välja mellan :)

Svar: SKITBRA tips ju. Vad smart du är. Synd bara att min gubbe inte använder fejjan, ja inget dator över huvud taget ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-10 @ 15:39:15
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Freja

Fiiiint smyckeskrin! Hintar är överskattat, bättre med raka besked, annars kommer det bara nått skumt man inte vill ha som de tror att man menade... Och lirkandet, det är det man får ägna sig åt för att slippa utbrotten, men tyvärr genomskådar de ju det ganska snabbt...

Svar: Ja hintar ska jag nog ta och skippa. Man blir bara besviken. Synd att de fungerar så bra i romantiska romaner med lyckliga slut ;) Man drömmer ju...
Yohanna i Las Palmas

2012-10-10 @ 20:26:03
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0