Skrivet den: 2012-10-12 Klockan: 00:16:00

Dagens smal-lunch: Biff med couscoussallad

Det blev ingen svärmorslunch idag, fastän det är fusk-fredag. Svärmor var ju i sommarstugan. Och nu är vi ocksâ där.
Men lunch var vi tvugna att äta innan vi âkte. Ville ju inte upprepa förra veckans klavertramp. >>>
 
LÖVBIFF MED COUSCOUS-SALLAD
 
 
 
Jag hade köpt lövbiffar som var färdigmarinerade i vitlök och persilja. Men egentligen sâ tror jag att det är godast med kycklinglâr till detta.
I alla fall stek dessa.
 
Koka upp lagom dos cous cous.
Strimla sallad.
Hacka en rödlök och en tomat.
Skär en bit melon i bitar.
Blanda allt i en stor skâl och krydda med thai sweet chili sause.
 
Kalasgott!
Denna fâr 5 ***** av fem frân mig. Detta kan man absolut bjuda folk pâ och en knippa färsk koriander kanske skulle vara pricken över i:et. Men det hade jag inte hemma.
Ungarna fick köttet, potatismos och tomat. Det var de nöjda med.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Det där måste jag testa ! :) Tack för tipset

Svar: Jag gör det, det blev en höjdare.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-12 @ 10:12:10
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

det där såg riktigt gott ut, måste testas. Kram

Svar: Det var det. Skynda att testa och berätta för mig sen vad du tyckte.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-14 @ 21:22:35
URL: http://www.madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0