Skrivet den: 2012-11-29 Klockan: 01:44:54

Här börjar det att närma sig

...och vissa saker blir klara, en del är under bearbetning och en del, faktiskt de flesta, är helt galna och abslolut vägrar att bli nån ordning på.
 
 
 
 
Jag tvättar och packar upp, handlar nytt och tvättar igen. På något sätt så fylls bara lägenheten av nya högar och de redan undanplockade märks inte så mycket.
Vi håller på att drunkna i kaos ;)
 
 
 
 
I måndags kom vi iväg och fick köpt nya festkläder till ungarna att ha med på resan och till jul. De NYA färgerna är jul-rött och lila och ÄNTLIGEN fick jag på skitungarna något som i alla fall påminner lite om färgmatchning. Jag tycker att det är så sött när de är små och är klädda i samma kläder. Ja inte samma då men ni fattar ;)
 
Men det får inte gå för långt.
De får inte se ut som dockor.
Lagom käckt och tufft men ändå så man ser att de hör ihop.
De är ju små så kort tid och kommer säkert SNART att sätta ner foten och inte vilja.
Men denna julen så....är det jag som bestämmer ;)....tror jag.
 
Men det där med att få till ett julkort.
Nja.
Det är ju inte det enklaste.
Och förutom mina och Älsklingens föräldrar, så kanske folk inte bryr sig om de får ett kort på skitungarna eller ej.
Jo VI så klart då, de stolta föräldrarna. Vi bryr oss
 
 
 
 
I söndags ja, vi var ju på loppis >>> och skulle köpa oss en souvernir att ta med oss hem till Sverige.
Det-gick-åt-skogen.
;)
Men vi fick äta glass och jag kom hem med världens finaste fynd.
En kvartett med väskor och en snuskbok för hemmafruar (tror jag  att den har kallats) ;)
 
 
 
 
Väskor kan man ALDRIG få för många av.
Och inte skor heller ;)
Mer väskor och skor åt folket.
 
Men nu, nu ska jag knoppa. För i morgon är det torsdag och jag har en bunt med projekt som måste börja lösa sig.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Så jättefina barnen är i sina julkläder.
Jag blir trött bara jag läser om all packning av alla kläder och alla dina loppisfynd. Kanske skulle tillvaron bli lite lättare om du slutade handla på loppis ett tag och istället säljer iväg så mkt som möjligt? Enklast är att fota och lägga ut på nätet och köparna kommer och hämtar. Önskar dig ett trevligt Sverigebesök med mycket snö :)

Svar: Sluta köpa på loppis? Helt omöjligt ha ha ;) Men visst, försöka komma i ordning står högst upp på min to-do-lista ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-29 @ 13:35:59
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0