Skrivet den: 2012-11-25 Klockan: 19:20:00

Här plockar vi ihop sommaren

....för tiden i sommarstugan är över och nu väntar Sverigeresa, jul och nyâr. Efter trettondagen när allt lugnat ner sig, och OM sommarstugan inte är uthyrd, sâ kan det bli dags att öppna sommaren igen.
 
Hela vintern väntar.
 
TVÂ mânader pâ sin höjd ;)
 
 
 
 
 
 
 
Vi var pâ loppis även idag, men idag som besökare. Jag skulle köpa presenter till Sverigeresan och jag hade sedan tidigare sett ut vad jag skulle ha...
....och VART.
Pâ loppisen.
 
Klart att när vi kom dit var den killen med DET stândet som sâlde DET som jag bestämt mig för att inhandla, Inte där.
Det är ju sâ att man gâr ât ;)
 
Det fick bli nâgot annat istället.
Inte alls lika bra :(
 
Men dagens FYND blev in allafall den BOKEN som "hela världen" talar om just nu. Jag spetade i lugnan ro förbi stândet och tittade ner och fick se en hög med böcker....pâ svenska.
Men jag har ju aldrig tid att läsa tänkte jag sâ jag köper dem INTE. Men sâ sâg jag denna bland allihopa och dâ kunde jag ju inte gâ förbi.
 
Här ska kommas i stämning för lite rajtantajtan ;)
Men jag tror nog inte att boken fâr följa med till Sverige. Det är nog bäst att komma i stämning när man är hemma pâ hemmaplan sâ att säja...
 
Nân som läst den och kan rapportera om rajtantajtan-stämningen?
 
Annars sâ kan jag väl bara berätta att vädret var strâlande blâtt under loppisturen. Men sâ började det att blâsa upp och nu har det spöregnat under hela eftermiddagen.
Vi plockar ihop sommarstugan nu och ungarna hâller pâ att gâ balobas här och göra oss vansinniga.
- Vad skulle jag skaffa SKITUNGAR för?
 
Bästa att stänga ner här nu innan det blir världskrig....ghaaaaa.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lena

Var loppisen i Arguineguin igen?

Svar: På lördagar är det i Arguineguin och på söndagar i Maspalomas, utanför shoppingcentrumet Faro II.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-25 @ 19:59:10
Postat av: Sofia

Jag har läst alla tre, underbara! ;)

Svar: Ja då får jag ta och spana in de andra två då. Men denna är väl den första om jag inte fattat fel.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-25 @ 21:11:43
Postat av: Freja

Jag har inte läst den och bara hört dåligt om den, med dåligt språk och stavfel, så den kommer inte jag att läsa...

Svar: Ja jag har också hört att översättningen ska vara väldigt dålig och att man helst ska läsa den på originalspråk. Men nu när jag sprang på denna så..... ;) Och lite rajtantajtanstämning är aldrig fel. Jag är inte så knusslig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-25 @ 21:32:40
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: AnneliH

Den boken pratar alla om...har inte hunnit läsa, bara önskat mig den :)

Svar: Ja det ska bli spännande att få bilda sig en egen uppfattning och ÄNTLIGEN få veta vad alla viskar om ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-25 @ 22:00:54
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0