Skrivet den: 2012-11-23 Klockan: 13:34:45

Fredagsvägning

.....och det som skulle ha varit målgångsveckan för mig, OM jag hade följt min upplagda, omjusterade och försenade viktkurva.
 
Det blev ju inte målgång till beach 2012. Och nu inte heller målgång till Sverigeresan. Så nu SKA jag banne mig i mål innan 2-års-jubileét den 24 januari >>>.
"Planen" var ju att jag, efter ett par milliveckor skulle hinna i mål innan Sverigeresan och även lyckas få en eller ett par stabiliseringsveckor innan. För att sedan ta det lugnt och njuta på både resan och under jul och nyår.
Så blev det nu INTE.
 
Buääääääää! ;)
 
 
 
 
Är det NÅGOT som jag lärt mig under denna viktresa så är det att man kan verkligen inte lita på kroppen. Det spelar ingen roll om man äter och motionerar hur bra som helst under en vecka, resultatet kan bli hur som helst i alla fall. Man MÅSTE titta över ett längre perspektiv och se helheten och tendensen på viktkurvan.
Så ÄR det.
Och det tänker jag göra nu.
 
Nästa vecka fortsätter jag som vanligt.
Så kommer två veckor med semester och njutning, UTAN att frossa.
När vi kommit hem blir det EN vanlig vecka igen, fast som inte kommer att bli SÅ vanlig om det ska bakas lussekatter (som man inte kan låta passera ofrossade när de är nygräddade), stress ut på stan för att köpa klappar (och då MÅSTE man ju äta på MacceD), den årliga julkorgen från Älsklingens jobb (som vi INTE kommer att kunna låta bli att glänta på) och lill-julafton då det ska göras julskinka och provsmakas (för att inte glömma glöggningen vid paketinslagningen när skitungarna somnat).
Efter det blir det nyår.
Och avslutningsvist trettondag.
 
Det blir 1 och en halv månad här nu med en massa vägbulor och fallgropar för den som ska försöka hålla sig på banan.
Men det är ingen ide att gå och gräma sig. Det kommer en tid efter julen också och då är det tillbaka på banan som gäller ;)
 
FREDAGSVÄGNING
+ 200 gram
Det är ju så man går åt.
Helt otroligt att jag går upp efter att INTE ha gjort något speciellt och dessutom har en avslutad mens bakom mig som "borde" lämnat efter sig ett viktfall.
Men icke.
Det är bara att ta nyheten med gott mod......eller storböla en sväng och sedan ta sig i kragen ;)
 
UTVÄRDERING
Jag har väl egentligen inte gjort något speciellt denna veckan och det är kanske DET som är problemet.
Jag kom aldrig till skott med att göra min pizzasallad utan ätit normalt. Och det är klart. Så här på sluttampen, när det sista ska bort, då kan man inte äta normalt. Då måste man ta i lite extra och anstränga sig.
 
Morgonrundorna har jag kört som vanligt men det verkar inte räcka längre. Jag borde även komma mig för med något på eftermiddagarna. Men denna veckan har varit helknökad med klädgallring och loppisförberedelser.
Men jag borde.
Jag vet att jag borde.
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Check!
Och drygt ETT kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Wildrose

Har du prövat LCHF då? Jag gick ner 2 kg på en vecka där så det ska jag köra igen nu. Och det var UTAN att röra på mej!

Men detta gör jag så klart bakom ryggen på min kille som är rädd att jag blir sjuk, men det han inte vet. Moahahaha ;)

Hoppas att ni får det bra i Sverige. Var någonstans var det ni skulle vara nu?

Kram

Svar: Nej jag har inte provat den. Men jag vill inte blanda nu utan Kör pâ den jag kör nu. SÂ svârt kan det väl inte va ;)?
Yohanna i Las Palmas

2012-11-23 @ 16:11:58
URL: http://wildrose.blogg.se/
Postat av: Freja

Jag vågar som vanligt inte väga mig... Jag har slarvat med promenader, fast just den här veckan har jag både ätit bra och gått mycket. Men smällde i mig stor chokladkaka i dag för att jag var trött och nere...
Sv: Jag tycker i.d. bare minerals funkar bra som underlag, men jag har inte provat något annat mineralpuder...

Svar: ja denna tröstätning, den är jobbig. Ve och förbannelse, jag VET ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-23 @ 20:50:12
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0