Skrivet den: 2012-03-26 Klockan: 13:36:29

Måndagslista med sommartid

Jisses vad det var jobbigt att gå upp idag. Hur kan bara en timme ställa till det så?
Fast jag tror egentligen att det mest berodde på en jobbig helg.
Jag hade behöft en dag till på helgen att ta igen mig på.
En extra helgdag åt folket tycker jag.
Även till mammalediga och hemmfruar ;)



Efter lördagens födelsedagskalas, som jag räktat efter på och vi var 17 vuxna och 10 barn, så blev söndagen en dag till att plocka undan och städa på. Mot slutet av eftermiddagen så fick vi en timme i solen vid poolen. Men jag hade behöft en hel sådan dag att ta igen mig på.
Idag är jag trött, och har ont i halsen, men halsen ignorerar jag så kanske den försvinner.

Alexander var så trött i morse att han deklarerade mins 100 gånger att han tänkte minsann inte gå till någon skola. Och Irma har hållit på och gäspat här hela förmiddagen.
Jag tror att det blir en lätt läggning av ungar i kväll. De är nog ganska så slaka efter både kalas och sommartidsbråk.

Men det är ju måndag, och måndagar kräva lista a´la jennyn:


- att vi lyckades ro iland ett kanon-födelsedags-kalas om jag får säja det själv. Det är så roligt att ordna kalas och få bjuda in folk för en trevlig stund tillsammans. Men ärligt talat så är det bra jobbigt och för den som anordnar kalaset så blir det inte mycket av just kalas.
Men nu är det gjort och jag är nöjd.
Förhoppningsvis blir jag inbjuden på andras kalas och får njuta då ;)

- att mina föräldrar är här >>> och det har inte gått halva tiden än. Det är bra, för när halva tiden har gått, ja då börjar den tråkiga nedräkningen. Även om man inte vill göra det.

- att det bara är tre kilo kvar till målvikten och jag kan VERKLIGEN inte fatta det. Jag kommer ihåg den här känslan från de andra gångerna som jag gjort denna "fettsanering", att man börjar närma sig målet och det känns nästan som en liten besvikelse att man inte har fått den där perfekta kroppen som man trodde att man skulle få när man gått ner i vikt. Kroppen blir ju aldrig snyggare än den varit, även om man blir smal. Den är ju fortfarande samma kropp som du haft i hela ditt liv.
Om ni hänger med i resonemanget ;)

- att veckans real life kommer att bli en riktigt rolig en att läsa om. Jag är verkligen försenad men den kommer att komma ut under dagen och jag har tänkt att vi ska spåna om en figur som skulle kunna spela oss själva om det skulle bli en film om vårt liv. Men nu måste man vara ÄRLIG här och inte önsketänka. Men som sagt, jag återkommer om upplägget.

Men nu kör vi på här, föräldrar ska fikas med, ungar ska hämtas i skolan, lunchen ska lagar och så kanske vi kan åka på utflykt på eftermiddagen.
Vi får se vad dagen bjuder på.

/Y

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej hej

Låter som en spännande real life.



Ja vilken måndagslista du har . härligt

kram

2012-03-26 @ 13:45:49
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Javisst gör det skillnad med en timme mindre än då! Det var inte illa att rodda ett sånt stort kalas. Förstår att du är trött efter det. Fortsätt nu att njuta av ditt besök :)

2012-03-26 @ 14:52:36
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Kalas är alltid roligt! :)

Jag tycker att de borde skippa det här med 1 timme fram och tillbaka....helt onödigt enligt mig men det här härligt med sommartid!

Kram!

2012-03-26 @ 15:12:04
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: ♥ Carina ♥

Nä.. bort bort den onda halsen! Det har du inte alls tid med nu juh! :)

Kram

2012-03-26 @ 15:49:04
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Hyrestantanten

Grattis till att ha kämpat så duktigt med din vikt! Önskar att du ska känna att du är nöjd med din kropp, att den duger och är vacker. Vi är många som får lära oss att älska våra kroppar fast de är långtifrån så fina som din men de fungerar, oftast iaf. Tänk också på att när du visar dina barn att du är nöjd med din kropp, lär de sig att vara nöjda med sin. Hoppas nu att du får en härlig tid med dina föräldrar och att du får njuta i solen.

Kram!

2012-03-26 @ 16:24:26
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com/.
Postat av: Åsa

:) goa goa du :)

Älskar din ärlighet!



Hopaps du får en dag i solen snart :)

Kan ni inte bara åk dit i helgen, och bara vara, skit i alla måsten, hela familjen :)



Kramar

2012-03-26 @ 16:43:05
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Freja

Hmm, jag har ju nyligen skrivit om huvudrollen i filmen om mig, fast då var det ju mer önsketänkande... Får väl se hur du formulerar själva utmaningen...

2012-03-26 @ 20:07:15
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0